Usł. STRAJK. - na poważnie - Śląsk umiera

1. Data: 2003-09-17 13:06:20

Temat: Usł. STRAJK. - na poważnie - Śląsk umiera
Od: "Jacek B." <d...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poprzedni post powstał rzeczywiście w wyniku obserwacji
strajkujących - na żywo.
W rzeczywistiości nie ma w tym nic śmiesznego - to co się w tym kraju
wyprawia, przechodzi nawet najśmielsze fantazje. Ludzie w tym
konkretnym przypadku nie otrzymują wynagrodzenia od kwietnia - zakład
wielki, często pracuje po dwóch małżonków. To prawdziwy skandal!
Przestaję się dziwić, że ludzie ludzi okradają, napadają, oszukują -
bo wszytko to tylko po to, aby jakoś żyć [czyt. wegetować] - zaczynam
rozumieć dzikie uprawy czegokolwiek.
Na prawdę, cieszę się, że jestem kompletnie inną branżą i z tym
akładem nie mam nic wspólnego. Jedyne co mi pozostaje ,, to dziękować
Bogu!" Tyle chciałem powiedzieć. Chyba czas sobie wreszcie powiedzieć,
że piękny Śląsk, o którym uczyli nas w podstawówce w latach 80-tych,
po prostu umiera!
Nie ma tu tym razem psychologii w tym wątku, pewnie się schowała ze
wstydu, że nie potrafi tego wytłumaczyć.....

--
Jeszcze nie całkiem kompletna, ale jakoś działa....
www.bezimienny.prv.pl

1. Data: 2003-09-17 13:48:21

Temat: Re: Usł. STRAJK. - na poważnie - Śląsk umiera
Od: "zielsko" <zielsko_p@WYTNIJ_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozbiegane palce Jacek B. wystukały w
<bk9ltm$mst$1@nemesis.news.tpi.pl> słowa:

> Nie ma tu tym razem psychologii w tym wątku, pewnie się schowała ze
> wstydu, że nie potrafi tego wytłumaczyć.....

Czego wytłumaczyć Jacek? Frustracji, złości, lęku, bezsilności? Nadziei
na jutro?
Oszukiwano się. Ę ten problem sam śminknie.... miast od roku 90
przeprowadzać systematyczna restrukturyzacje.... robić to z głową.....
eh nie ważne sp* wszystko.... ja się nie dziwie, że strajkują.....
wkurza mnie to że nadal się oszukuje.... że jak się nie pozamyka to
bedzie lepiej...... Nie będzie.... jak zamkną będzie źle jak nie
zamkną też będzie źle ale później......
A teraz dla nie Silesian. U nas umierają całe miasta..... jeszcze
trochę i łatwiej będzie znaleźć robote na WiM :( K* 40% bezrobocia.....
Któś jeszcze pamięta co się działo w GB po reformach Żelaznej Lady?
--
Paweł Zioło
www.fotozielsko.prv.pl

1. Data: 2003-09-17 14:24:22

Od: "Jacek B." <d...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zielsko" <zielsko_p@WYTNIJ_TOo2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
bezrobocia.....
> Któś jeszcze pamięta co się działo w GB po reformach Żelaznej Lady?

Wiem co się działo - kilkaset lat temu stusdiowałem filologię
angielską, a więc musiałem poznać historię tego kraju (przerwałem
studia, ale nie żałuję; podobało mi sie coś innego) - zresztą,
mieszkałem in the United Kingdom ponad 9 miesiecy (do dzisiaj mnie tam
ciągnie - cóż, tam przeszedłem okres z chłopaka, na faceta :) ) - Co
suię działo, to się działo - jedno jest pewne, Brytyjczycy, dzisiaj są
ludżmi! - chociaż sami Anglicy nie znoszą Szkotów i Irish! -
Znaleziono szybki sposób na odnalezienie się; zresztą, tam jest dosyc
dobry social - słynne UB40 [czytaj Będziesz na zasiłku - bo wtedy gdy
tworzył się zespół było 40 funtów tygodniowo] - stąd oczywiście nazwa
zespołu - na co dało odpowiedż U2 - co znaczy "You too" - Ty Też. :) -
Obecnie, waham się ciągle, czy wyjechac do Wielkliiej Brytanii, czy
też nie - są pewne sprawy, które muszę tutaj dokończyć - niestety,
smutna jest dola idealisty! - teraz nie jechałbym sam, no i o to
chodzi.

Mam w swoim bliskim środowisku osoby, które mydłem szarym myją włosy,
szukają po smietniku czegokolwiek do jedzenia, zastanawiają się, czy
si ę powiesić, czy dalej żyć. To środowisko jest mi bardzo bliskie.
Niestety, nikt nie będzie kogoś utrzymywał przez całe życie, chociaż
pewne okoliczności zmuszaja do tego. Niestety, dla mnie to już za
dużo, ciągle wracam do lat, kiedy byłem dzieckim i wszystko było
cudownie - nie da sie tego okresu zamknąć jednym pstryknięciem.

Chciałbym coś dalej powiedzieć, ale nie wim nawet co i po co..... .
Nie, to nie jesienna depresja, to tylko pewne spostrzeżenia i pewne
wnioski...

Ps. Jedynie pocieszające dla mnie jest to, że miszkałem
kołonajwiększego szpitala psychiatrycznego w Londynie - HAckney! :) -
tylko 1 raz zdarzyło sie zabójstwo!

1. Data: 2003-09-18 18:32:12

Od: "" <s...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dlaczego ja mam przez nich stracic prace.
Takie rozdawnictwo to lupieszcze podatki
ktore wala w mojego pracodawce a on mnie zwalnia albo
bankrutuje :-(

1. Data: 2003-09-18 18:42:29

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@W...onet.pl>

> Dlaczego ja mam przez nich stracic prace.
> Takie rozdawnictwo to lupieszcze podatki
> ktore wala w mojego pracodawce a on mnie zwalnia albo
> bankrutuje :-(

a które podatki nie są łupiżcze?
może to złe gospodarowanie państwowym majątkiem
a nie system podatkowy tworzy obszary nędzy.
\|/
re:

1. Data: 2003-09-19 10:20:47

Od: "zielsko" <zielsko_p@WYTNIJ_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozbiegane palce "" wystukały w
<5...@n...onet.pl> słowa:

> Dlaczego ja mam przez nich stracic prace.
> Takie rozdawnictwo to lupieszcze podatki
> ktore wala w mojego pracodawce a on mnie zwalnia albo
> bankrutuje :-(

Wydaje Ci się że to takie proste?
IMHO powinni zamknąć kopalnie które nie zmniejszają swojego zadłużenia,
takie które nie mają szans. Ale to tylko moje skromnie zdanie.
Jest tylko jedno ale..... wyobraź sobie że mieszkasz w takich
Łaziskach.... elektociepłownia, kopalna.... i to by było na tyle jeżeli
idzie o dużych pracodawców..... kopalnie zamykają.... ludzie nie mają
kas.... nie kupują.... zamykają się sklepy(bo ile mozna na kteche),
knajpy, kioski, firma Twojego szefa też. Jak sądzisz co oznacza dla
mista 40%bezrobocia..... a jak sądzisz co oznacza dla rodziny utrata
jedynego źródła utrzymania i brak perspektyw na prace? Moja
siedemnastoletnia szwagierka wpadła na wręcz genialny pomysł by zamiast
rozdawać górnicze odprawy jednorazowo.... porozkładać to na niskie bo
niskie ale miesięczne zasiłki.... ale tak sobie myśle przeca coś Ci
ludzie muszą robić... a Bytom niegdy nie będzie mistem turystycznym....
To wszystko nie jest takie proste.

A tera wykład.

Bezrobocie powoduje poważne zmiany w strukturze ja... zmiany te są
związane z utratą tożsamości zawodowej. Wynikają z utraty swojej roli w
społeczeństwie, wiąże się z trudościami w znalezieniu się w nowej
sytuacji(niemozność wykorzystania umiejętności zawodowych) no i z
negatywną ocena społeczną co za tym idzie izolowaniem się. Utrata pracy
powoduje obniżenie aktywności.... wynika to min. z (prozaiczne)
mniejszych możliwości finansowych, poczucia wstydu, obniżenia nastroju.
Skutkować to może obniżeniam poczucia kontroli i sprawstwa, poczuciem
uprzedmiotowienia stąd już droga do utraty sensu życia, poczucia
bezwartościowości, nadużywanie alkoholu.... próby samobójcze.....
To teraz wyobraźcie sobie całe osiedle 30-40 facetów i kobiet w takim
stanie. Fajnie nie?

1. Data: 2003-09-19 10:38:50

Temat: ERATA
Od: "zielsko" <zielsko_p@WYTNIJ_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> samobójcze..... To teraz wyobraźcie sobie całe osiedle 30-40 facetów
Miało być.
30-40 latków, facetów i ....

1. Data: 2003-09-19 10:52:25

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wydaje Ci się że to takie proste?
> IMHO powinni zamknąć kopalnie które nie zmniejszają
> swojego zadłużenia, takie które nie mają szans.
> [...]

Pozwolę sobie Pawle na delikatną dygresję :)
czym innym są tzw. "prawa wolnego rynku"
a czym innym polityka społeczno-gospodarcza
regionu czy państwa.

porównaj:
system dopłat dla rolników w niektórych krajach UE.
Czy w związku z tym, że rolnictwo jest nieekonomiczne
należy pozamykać wszystkie przedziębiorstwa
produkujące żywność?
Nie sądzisz, że o niskiej cenie żywności decydują te
narzędzia administracyjne, które nastawione są celowo
na obniżenie ceny żywności, tak - by była ona ogólnie dostępna. :)
\|/
re:

1. Data: 2003-09-19 11:01:33

Od: "zielsko" <zielsko_p@WYTNIJ_TOo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozbiegane palce ksRobak wystukały w <bken8a$g0o$1@inews.gazeta.pl>
słowa:

> Pozwolę sobie Pawle na delikatną dygresję :)
> czym innym są tzw. "prawa wolnego rynku"

Pokłady węgla na następne 7-10 lat.... a potem co mają wydobywać?

1. Data: 2003-09-19 11:10:38

Od: "ksRobak" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> słowa:

> Pokłady węgla na następne 7-10 lat.... a potem co mają

więc:
czy najpierw wywalić na mordę na bruk
czy najpierw stworzyć nowe miejsca pracy
przepraszam
czy ktoś jest odpowiedzialny za społeczeństwo
którym przyszło mu rządzić?
wyciąć wrzoda?
...i umyć ręce??
\|/
re:

David Beckam Nude Pics
WROCŁAW - PRACA: SPECJALISTA HR
z przymrużeniem oka
sen brrrr... z ostrym narzedziem w rece;-)
Jak to jest ???