Vit B Complex - rakotworcza??

1. Data: 2006-01-19 05:39:37

Temat: Vit B Complex - rakotworcza??
Od: Josef Morko <j...@x...org> szukaj wiadomości tego autora

Czolem!

Czy moze ktokolwiek ma dostep do jakichs materialow, ze podawana domiesniowo
i wysoko dawkowana witamina B complex (czyli mieszanka witamin B1, B6 i
B12) jest rakotworcza, badz tez sprzyja powstawaniu nowotworow? Slyszalem
takie mniemanie w swiecie lekarskim a nie mam dostepu do zadnych zrodel,
ktore by te teorie potwierdzily badz wykluczyly. Googlowanie tez nie
przynioslo rezultatow.

Bede wdzieczny za jakis link badz plik.

Pozdrawiam!

Waldek

2. Data: 2006-01-19 06:29:08

Temat: Re: Vit B Complex - rakotworcza??
Od: madzia <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Mój rodzinny lekarz powiedział, że nie przepisze mi żelaza w zastrzykach
bo powoduje raka mięsni.

3. Data: 2006-01-19 16:51:57

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Josef Morko" <j...@x...org> napisal w wiadomosci

> [...]
> zrodel,
> ktore by te teorie potwierdzily badz wykluczyly. Googlowanie tez nie

Nie tyle jest rakotwórcza ile nie moze byc stosowana u osób, które maja
zdiagnozowana chorobe rozrostowa. Wynika to z dzialania glównie witaminy
B12. Jest niezbedna do prawidlowej syntezy kwasów nukleinowych, czyli
jej podawanie jakby sprzyja szybkim podzialom komórkowym. Dlatego jest
bledem w sztuce stosowanie wit B12 u osób, z niedokrwistoscia z jej
niedoboru, które nie maja przeprowadzonej pelnej diadnostyki.
Informacja o leku ponizej
Cyjanokobalamina
cyanocobalamin, vitamin B12
vitaminum
B03BA
Dzialanie: Enzym zawierajacy kobalt, wit. B12; katalizuje miedzy innymi
synteze protoporfiryn i metioniny, przeksztalcanie kwasu foliowego do
kwasu folinowego oraz reakcje izomeryzacji kwasu metylomalonowego.
Bierze udzial w regulacji wzrostu i podzialów komórek, syntezie DNA,
procesach syntezy i metylacji mieliny. Poniewaz wit. B12 bardzo slabo
wchlania sie po podaniu p.o. (ok. 1% podanej dawki), podaje sie ja
przede wszystkim i.m. lub gleboko s.c. Srednie dobowe zapotrzebowanie na
cyjanokobalamine wynosi ok. 3-5 mg. Witamina B12 uwolniona z pokarmu pod
wplywem kwasu zoladkowego wiaze sie z czynnikiem wewnetrznym (intrinsic
factor - IF) - glikoproteina wydzielana przez komórki okladzinowe
zoladka; po przejsciu kompleksu witamina-czynnik wewnetrzny do jelita
cienkiego dochodzi do odlaczenia sie czynnika wewnetrznego, a
cyjanokobalamina w obecnosci jonów wapnia wchlania sie do krazenia
wrotnego. Witamina B12 jest transportowana w osoczu w polaczeniach z
bialkami wiazacymi - transkobalamina I i II; 90% jest magazynowane w
watrobie, a nastepnie bierze udzial w krazeniu watrobowo-jelitowym.
Cyjanokobalamina jest wydalana glównie z moczem. Witamina B12 przenika
zarówno przez bariere lozyskowa, jak i do pokarmu kobiecego. Niedobór
cyjanokobalaminy najczesciej wynika ze stosowania diety wegetarianskiej,
niedostatecznego wydzielania czynnika wewnetrznego lub zaburzen
wchlaniania jelitowego, w tym równiez nieprawidlowosci krazenia
watrobowo-jelitowego. Do objawów niedoboru wit. B12 naleza:
niedokrwistosc megaloblastyczna (Addisona i Biermera - zapalenie jezyka,
zanik brodawek jezykowych, zanik blony sluzowej zoladka), zmiany
zwyrodnieniowe i demielinizacja nerwów obwodowych i(lub) sznurów
tylno-bocznych rdzenia kregowego.
Wskazania: Leczenie niedokrwistosci zlosliwej (Addisona i Biermera),
wrodzonej niedokrwistosci megaloblastycznej, niedoboru kwasu foliowego,
zaburzen trawienia, wchlaniania lub motoryki jelitowej: celiakii,
nadmiernego wzrostu bakterii jelitowych, calkowitego lub czesciowego
wyciecia zoladka, raka zoladka, przewleklego zanikowego zapalenia blony
sluzowej zoladka, uchylkowatosci, przetok i zwezen jelita cienkiego,
choroby Lesniowskiego i Crohna, zakazenia bruzdoglowcem szerokim,
niedoboru kwasu foliowego w przebiegu choroby nowotworowej trzustki lub
jelita. Ponadto podczas leczenia za pomoca kwasu para-aminosalicylowego,
kolchicyny, neomycyny, metforminy lub duzych dawek kwasu askorbinowego.
Doustne preparaty wit. B12 stosuje sie zapobiegawczo w stanach
zwiekszonego zapotrzebowania na nia: w ciazy, nadczynnosci tarczycy,
niedokrwistosci hemolitycznej, znacznej utracie krwi, niewydolnosci
watroby lub nerek. Cyjanokobalamina jest ponadto wykorzystywana w tescie
Schillinga (wchlaniania wit. B12).
Przeciwwskazania: Nadwrazliwosc na cyjanokobalamine lub kobalt. Przed
podaniem i.m. u chorych, u których podejrzewa sie nadwrazliwosc na lek,
nalezy podac dawke próbna sródskórnie. Przez pierwsze 48 h leczenia
nalezy monitorowac stezenie potasu w surowicy ze wzgledu na mozliwosc
wystapienia hipokaliemii zagrazajacej zatrzymaniem krazenia.
Interakcje: Kolchicyna, kwas para-aminosalicylowy i alkohol spozywany
codziennie przez ponad 2 tyg. zmniejszaja wchlanianie wit. B12.
Wiekszosc antybiotyków, metotreksat i pirymetamina wplywaja na wyniki
oznaczen wit. B12. Równolegle stosowanie leków hamujacych czynnosc
szpiku kostnego (np. chloramfenikolu) moze oslabiac reakcje na leczenie
wit. B12. Dlugotrwale stosowanie kwasu foliowego w duzych dawkach
powoduje zmniejszenie stezenia wit. B12 we krwi. Nalezy unikac
jednoczesnego podawania wit. B12 i kwasu askorbinowego.
Dzialania niepozadane: Uogólnione: uczucie obrzeku calego ciala, w
pojedynczych przypadkach wstrzas anafilaktyczny, zgon; wymienione
dzialania wystepuja szczególnie po pozajelitowym podaniu wit. B12. Ze
strony ukladu sercowo-naczyniowego: zastoinowa niewydolnosc serca,
obrzek pluc, zakrzepica obwodowych naczyn krwionosnych. Hematologiczne:
czerwienica prawdziwa. Zoladkowo-jelitowe: przejsciowa, lagodna
biegunka, wzdecia. Dermatologiczne: swiad, przejsciowa osutka. Inne:
silny ból w miejscu podania, reakcje nadwrazliwosci. Witamina B12 moze
zaostrzyc i przyspieszyc przebieg wrodzonego zaniku nerwu wzrokowego
(choroba Lebera).
Ciaza i laktacja: Kategoria C. W okresie karmienia piersia zaleca sie
stosowanie 4 mg/d wit. B12.
Dawkowanie: P.o. 1 tabl. po posilku. Pozajelitowo i.m. lub gleboko s.c.
Dorosli. Niedokrwistosc zlosliwa Addisona i Biermera bez objawów
neurologicznych: 250-1000 mg/d co 2. dzien przez 1-2 tyg., nastepnie 250
mg/d raz w tyg. do uzyskania poprawy obrazu krwi; comiesieczna dawka
podtrzymujaca 1 mg do konca zycia; z objawami neurologicznymi
(zwyrodnienie sznurowe rdzenia): 1 mg co 2. dzien do uzyskania poprawy
stanu klinicznego i ustapienia objawów; comiesieczna dawka podtrzymujaca
1 mg do konca zycia. Niedobory wit. B12 po resekcji zoladka lub w wyniku
zaburzen wchlaniania: 250-1000 mg raz w mies. Dzieci. Niedokrwistosc
zlosliwa Addisona i Biermera bez objawów neurologicznych: do 3. rz. 5-15
mg/d; 3.-18. rz. 15-30 mg/d. Niedokrwistosc megaloblastyczna: do 3. rz.
5-15 mg/tydz.; 3.-7. rz. 15-25 mg/tydz.; 7.-18. rz. 15-30 mg/tydz.
Niedokrwistosc z objawami neurologicznymi: do 3. rz. 100-200 mg/tydz.;
3.-7. rz. 200-500 mg/tydz.; 7.-18. rz. 500-1000 mg/tydz. Test
Schillinga. Oprócz podania p.o. znakowanej wit. B12, podaje sie
jednorazowo i.m. 1000 mg wit. B12.
Uwagi: Witaminy B12 nie podaje sie i.v. W ciagu kilku pierwszych dni
stosowania cyjanokobalaminy nalezy kontrolowac stezenie potasu w osoczu
i w razie koniecznosci uzupelniac jego niedobory.

zbyt duze zrenice do laserowej korekcji
przewianie, zapalenie miesnia, nerwu,...?
lekrarstwo na płacz
Co na poprawę pamięci ?
mr Gosiewski