W Polsce jest wszystko

1. Data: 2001-08-02 20:55:19

Temat: Re: W Polsce jest wszystko
Od: k...@k...net (Katarzyna Kulpa) szukaj wiadomości tego autora

On 30 Jul 2001 00:03:58 GMT, Aneta Baran <a...@c...anetek.net> wrote:
[...]
: Anetek pourodzinowy (były koreczki z oliwek i sera, oraz z fety i
: minipomidorów, a potem pierogi ze szpinakiem, sałata, tort
: truskawkowo-ananasowy, lody waniliowe i trójczekoladowe, oraz wybór napitków
: wszelakich ;-) :-)))

*mlask*...
dobrze karmia w tej szwajcaryi, musze sie kiedy przejechac :))

a co to lody trojczekoladowe? zestaw 60, 70 i 80% kakao? :)

kasica
--
if there is will, there will be a way.

1. Data: 2001-08-02 22:27:22

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa <k...@k...net> wrote:
> *mlask*...
> dobrze karmia w tej szwajcaryi, musze sie kiedy przejechac :))
Nie w Szwajcaryi, a we Francyi u anetka w domu ;-) A i to nie przy każdej
okazji ;-)

> a co to lody trojczekoladowe? zestaw 60, 70 i 80% kakao? :)
A skąd. Lody z białej, mlecznej i gorzkiej czekolady, oczywiście kupione.
Z dodatkiem Baileys, całkiem zacne :-)

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 76478 A...@c...ch
:`.__.': http://chall.ifj.edu.pl/~aneta *---* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

1. Data: 2001-08-02 22:36:22

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

"Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> wrote:
> Przepisik prooooosze na te pierogi, poniewaz wlasnie oswajam ta "lubiana
> inaczej" trawke :o))
Pierogi to raczej nietypowe, bo z ciasta francuskiego, no i przepis
przytaczałam przy okazji imienin Krysi, ale w zasadzie można tym nadzionkiem
nadziać normalne pierogi, tak samo, jak i tartę czy też lasagne.
Ogólna idea jest taka, że smaży się cebulkę, na to wrzuca szpinak (mrożony
lub świeży), dosmacza czosnkiem (a ze dwa-trzy ząbki), solą, pieprzem,
ziołami (ja mam takie cudeńko pod nazwą mieszanka kreteńska, przywiezioną
z Krety; na pewno jest tam oregano i bazylia), do tego wrzuca serek ricotta
(albo i feta, jak ktoś lubi kwaśniej i ostrzej), i nadziewa, co popadnie.
Można wbić jedno jajko, albo i dwa. I tyle. Nadziać lasagne, cannelloni,
zrobić pierogi pieczone z ciasta francuskiego, nadziać pierogi normalne,
nadziać tartę. Przyznaję się bez bicia, że wyżarłam sporo nadzienia
podczas robienia tych imprezowych pierożków z cienko rozwałkowanego ciasta
francuskiego (pieczonych potem w piekarniku w temp. 220 stopni, około 15
minut). Aha -- jako urozmaicenie, do nadzienia można wrzucić szyneczkę
pokrojoną w kostkę, ale wtedy przestaje być to danie wegetariańskie
(lakto-owo).

Ech, głodna się zrobiłam. Szpinak to jest to. :-)

1. Data: 2001-08-02 22:37:43

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <5...@t...de> wrote:
> Ciasto: jak na pierogi/kołduny etc.
> Farsz:
[mniam]
Fajnie. Mam zajęcie na weekend :-)))

1. Data: 2001-08-02 22:41:25

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl wrote:
> Pierogi ze szpinakiem?
> To cos dla mnie.
> Podziel sie przepisem prosze.
Się już podzieliłam. To nie były takie normalne gotowane pierogi, jeno
pieczone, z ciasta francuskiego, wzorowane nieco na greckich
spanakotiropitakias (które są pyszne, tak swoją drogą). Aczkolwiek
podejrzewam, że takim nadzieniem można nadziać i normalne pierogi :-)

1. Data: 2001-08-03 04:11:59

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pierogi to raczej nietypowe, bo z ciasta francuskiego,...........(ciach)

Dziekuje za przepis.
Zrobilem kiedys cos podobnego z ciasta drozdzowego. Jakas zablakana w
zamrazalniku zamrozona resztka ciasta na pizze, troche szpinaku na patelni,garsc
pokruszonej fety i wyszly calkiem smaczne ? Wlasnie co mi wyszlo?
Ni to pierogi, ni to buleczki, ale bylo niezle.

1. Data: 2001-08-03 10:50:15

Od: k...@k...net (Katarzyna Kulpa) szukaj wiadomości tego autora

On 2 Aug 2001 22:27:22 GMT, Aneta Baran <a...@c...anetek.net> wrote:
[...]

no toz, ze u anetka. a ty myslisz, ze ja pamietam gdzie ty mieszkasz, a
gdzie pracujesz? :)

: > a co to lody trojczekoladowe? zestaw 60, 70 i 80% kakao? :)
: A skąd. Lody z białej, mlecznej i gorzkiej czekolady, oczywiście kupione.
: Z dodatkiem Baileys, całkiem zacne :-)

ja mysle. baileys do lodow dobry...

kasica
--
if there is will, there will be a way.

1. Data: 2001-08-03 20:49:20

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

m...@p...onet.pl wrote:
> [...]
> garsc pokruszonej fety i wyszly calkiem smaczne ? Wlasnie co mi wyszlo?
> Ni to pierogi, ni to buleczki, ale bylo niezle.
I o to chodzi! Ze szpinakiem można zrobić prawie wszystko :-)

Anetek Szpinakożerca

1. Data: 2001-08-03 20:50:50

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Kulpa <k...@k...net> wrote:
> no toz, ze u anetka. a ty myslisz, ze ja pamietam gdzie ty mieszkasz, a
> gdzie pracujesz? :)
Taż po adresie widać ;-)

> : A skąd. Lody z białej, mlecznej i gorzkiej czekolady, oczywiście kupione.
> : Z dodatkiem Baileys, całkiem zacne :-)
> ja mysle. baileys do lodow dobry...
Sam z lodem też dobry. Właśnie tu sobie popijam.

Tak a propos lodów, to jadłam kiedyś sorbet z passiflory polany likierem
z czarnej porzeczki. Całkiem ciekawe połączenie było.

W co sie bawic?
Kielbasa=Boomer??
Piersi inaczej
Kombiwar? Za czy przeciw?