WIELKANOC szukam czegos

1. Data: 2003-04-14 10:18:34

Temat: WIELKANOC szukam czegos
Od: m...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Hejka,

Szukam jakiegos fajnego przepisu
Tak zeby zaskoczyc rodzinke:)

Jakis niedrogi , kolorowy , oryginalny przepis:)

z gory dzieki
Pozdrawiam
Aska

1. Data: 2003-04-14 11:14:22

Temat: Re: WIELKANOC szukam czegos
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@b...pl> napisał w wiadomości
> Hejka,
>

> Szukam jakiegos fajnego przepisu
> Tak zeby zaskoczyc rodzinke:)
>
> Jakis niedrogi , kolorowy , oryginalny przepis:)

Dzisiaj oglądałam wielkanocnego maklowicza - schab w przyprawie curri
nadziewany jajami, polany sosem śliwkowym.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2003-04-14 11:21:22

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzisiaj oglądałam wielkanocnego maklowicza - schab w przyprawie curri
> nadziewany jajami, polany sosem śliwkowym.

Też widziałem....
Jajko jako nadzienie do schabu ? Pieczeń rzymska rozumiem, ale schab ?
No i te śliwki - znaczy sos - wyglądał, delikatnie mówiąc nieciekawie.....

--
ostry

1. Data: 2003-04-14 11:39:01

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ostry" <o...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Też widziałem....
> Jajko jako nadzienie do schabu ? Pieczeń rzymska rozumiem, ale schab ?
> No i te śliwki - znaczy sos - wyglądał, delikatnie mówiąc nieciekawie.....

oj, jesli chodzi o wizualna strone tego sosu, to zgadzam sie calkowicie.
To jajko w schabie moze byc calkiem zjadliwe, curry bedzie do tego pasowac.
Moje meza zaintrygowalo purre z siemieniem lnianay, ja podchodzilabym do
calej sprawy nieco sceptycznie. To znaczy, chetnie bym zapodala sobie na
talerz gotowca, ale nie wiem, czy zdecydowalaby sie robic caly zestaw w
ramach eksperymentu.

wkn jedna noga w domu

1. Data: 2003-04-14 11:44:50

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ostry" <o...@e...com.pl> napisał w wiadomości
> No i te śliwki - znaczy sos - wyglądał, delikatnie mówiąc nieciekawie.....

Dlaczego nieciekawie?
Może ciut za gęste zrobił i ja bym na wodzie zrobiła, a nie na rosole...

1. Data: 2003-04-14 11:46:52

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dlaczego nieciekawie?
> Może ciut za gęste zrobił i ja bym na wodzie zrobiła, a nie na rosole...

Nie wiem jak inni, ale dla mnie to miały te śliwki wygląd fekalny i to przy
kłopotach żoładkowo-jelitowych. Ble.

--
ostry

1. Data: 2003-04-14 15:12:51

Od: "Joanna K" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzisiaj oglądałam wielkanocnego maklowicza - schab w przyprawie curri
> nadziewany jajami, polany sosem śliwkowym.

> Joanna

A mozesz zacytowac Maklowiczowy przepisik?

pozdrawiam
JK

1. Data: 2003-04-14 18:12:23

Od: "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna K wrote:
> A mozesz zacytowac Maklowiczowy przepisik?

Schab z jajkiem

1 kg schabu wieprzowego
3 jajka
sól, pieprz

("w praniu" wyszło na to, że będzie potrzebna jeszcze mieszanka curry
;-))
W schabie robimy kieszeń, w którą wkładamy jajka ugotowane na twardo.
Nacieramy solą, pieprzem i łagodną mieszanką curry, obsmażamy na maśle z
każdej strony. Przekładamy do brytfanny razem z masłem ze smażenia.
Pieczemy ok. 1,5 godziny.

Sos śliwkowy

1 szklanka bulionu z kostki
1 łyżka masła
2 łyżeczki mąki
sól, pieprz

(brakuje oczywiście suszonych śliwek, ale tak było podane w TV :-( )

Suszone śliwki siekamy, wsypujemy do garnka, zalewamy bulionem i
gotujemy kilkanaście minut, aż zmiękną.
Przygotowujemy zasmażkę: Roztapiamy na patelni masło, dodajemy mąkę,
rozprowadzamy w maśle uważając by nie ściemniała. Dodajemy śliwki w
bulionie, gotujemy dopóki sos nie zgęstnieje.

Puree ziemniaczane z siemieniem lnianym

1 kg ziemniaków
0,25 szklanki siemienia lnianego
Obrane ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie do miękkości, odcedzamy,
ugniatamy dodając masła i przyprażonego na patelni, zmielonego siemienia
lnianego.

Pzdr
Pe Ka
--

"Koła Gospodyń Wiejskich są ostatnią ostoją kultury na wsi. Ostatnio
dołącza do nich Kościół. Dzięki im za to." - SMS do "Kawy czy herbaty"

1. Data: 2003-04-14 22:34:07

Od: "Bask" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kosela" <p...@b...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> "Koła Gospodyń Wiejskich są ostatnią ostoją kultury na wsi. Ostatnio
> dołącza do nich Kościół. Dzięki im za to." - SMS do "Kawy czy herbaty"

Nie widzialem tego programu, ale z tego co czytam to wg mnie pomysl na schab
z jajami to cos tragicznego. W moim mniemaniu to polaczenie jest calkowicie
bez sensu, to sa smaki ktore nie lacza sie ze soba, chyba jakies
nieporozumienie.
Pozdrawiam
Bask

1. Data: 2003-04-14 23:38:25

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

>Jajko jako nadzienie do schabu ? Pieczeń rzymska rozumiem, ale schab ?

W znajomym sklepie obok schabu nadziewanego sliwkami robia schab nadziewany
jajkami.Sprzedaja to od lat wiec pewnie nie jest zle :-)))
Pozdr.Dot

Duży indyk
wielkanoc i wieprzowina
tort ananasowo-kokosowy Porazka!