Wada zgryzu

1. Data: 2005-02-05 15:37:00

Temat: Wada zgryzu
Od: "Robert" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy dla 6-latka trzeba stosować jakieś aparaty odnośnie wady zgryzu. Lekarze
stwierdzili cofniętą dolną wargę i kazali dziecku oddychać nosem. Czy to
wystarczy na tym etapie???

2. Data: 2005-02-05 21:13:21

Temat: Re: Wada zgryzu
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> Czy dla 6-latka trzeba stosować jakieś aparaty odnośnie wady zgryzu.
> Lekarze stwierdzili cofniętą dolną wargę i kazali dziecku oddychać nosem.
> Czy to wystarczy na tym etapie???

Chyba chodzi ci o cofnieta dolna szczeke. Moja corka rowniez ma taka wade.
Czy byles u ortodonty? Byc moze, ze zaleci aparat ruchomy lub tzw. smoczek.
Zalezy jak mocno jest cofnieta szczeka. Moze rzeczywiscie wystarczy
przypominanie dziecku o zamykaniu ust (oddychanie nosem) i trzeba takze
zwrocic uwage na ulozenie glowy podczas snu. Chodzi wlasnie o to, aby nie
otwieraly sie usta.
Iwona
/Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać./Cyceron
http://koty.wb.pl/galery9/galeria572.html

3. Data: 2005-02-06 07:28:12

Od: "Robert" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s<i...@T...pl> oznajmił(a) co następuje:
> [...]
> (oddychanie nosem) i trzeba takze zwrocic uwage na ulozenie glowy
> podczas snu. Chodzi wlasnie o to, aby nie otwieraly sie usta.

Wizyta u ortodony skończyła się stwierdzeniem, że na jakikolwiek aparat
trzeba poczekać do wyjścia szóstek!!!

chirurg-plastyk w Poznaniu
Pękające kąciki ust!!!
Pigułki a włoski