Wady i zalety wychowania bezstresowego.

61. Data: 2009-12-17 00:33:43

Temat: Re: Wady i zalety wychowania bezstresowego.
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 17 Dec 2009 01:17:20 +0100, Paulinka napisał(a):

> Rózgą nie tłumaczę, więc jeśli kogokolwiek może coś boleć, to mnie moje
> gardło.

A uszy - dziecko? Przynajmniej.
--

Ikselka.

62. Data: 2009-12-17 00:41:52

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Gru, 18:00, "Duch" <n...@n...com> wrote:

> Czyli zgadzamy sie ze trzeba przekazac dziecku troche stresu. (niestety).
> Na tym polega normalne wychowanie.
>
> Ciekawe na czym mialoby polegac w tym przypadku bezstresowe wychowanie?
> Pewnie na tzw. tlumaczeniu.

Stres jest nieodzownym elementem naszego życia. I to w wielu różnych
sytuacjach. Nie znaczy to jednak, że rodzice mają dostarczać dziecku
dodatkowych jego elementów. Można dziecko lać, nie chwalić
(ewentualnie brak krytyki traktować jak pochwałę gdy coś zrobi
dobrze), drzeć się na nie i nie tłumaczyć dziecku co zrobiło źle i
dlaczego tak reagujemy. Wielu rodziców tak robi, czyż nie? Bo po co
się wysilać? Gdy "bachor" na rzęsach staje, żeby nam dokuczyć,
perfidnie śmieje nam się w twarz testując granice naszej cierpliwości
- po co takiemu coś tłumaczyć?;)

Fakt, czasem trudno jest się opanować. Powiem więcej, w niektórych
sytuacjach jest to wręcz niemożliwe. Zwłaszcza kiedy dziecko należy do
tych "temperamentnych". IMO jednak o wiele skuteczniejsze jest
łopatologiczne tłumaczenie dziecku co i dlaczego, niż darcie się na
niego czy spuszczanie mu "manta" - jakkolwiek kto by tego pojęcia nie
rozumiał. Na dłuższą metę przynosi to dużo większe efekty, nie
pozbawia dziecka pewności siebie, zwłaszcza gdy jest chwalone i
doceniane, a przede wszystkim nie rodzi w dziecku agresji.

Pozdrawiam,
darr_d1

63. Data: 2009-12-17 00:46:09

Od: darr_d1 <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Gru, 23:40, Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> wrote:

> Pewne siebie, doceniane, znające poczucie własnej wartości,
> niezalęknione, otwarte, samodzielne.

BINGO! Tak ja to właśnie rozumiem.

Pozdrawiam,
darr_d1

64. Data: 2009-12-17 01:22:18

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paulinka" <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> napisał w
wiadomości news:hgbmd6$4b3$10@node1.news.atman.pl...

> Pewne siebie, doceniane, znające poczucie własnej wartości, niezalęknione,
> otwarte, samodzielne.

Znasz takie ,czy tylko o takich słyszałas? Ja znam takie też ale więcej
niestety znam bezczelnych, przeceniających się, bezkompromisowych na maksa,
konfliktowych, pewnych swojej wyjątkowości (co nie ma miejsca).
zx

65. Data: 2009-12-17 01:25:18

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Qrczak" <q...@g...pl> napisal w wiadomosci
> Natomiast czesto zdarza sie, ze dzieci "klapsane" na "nie wolno!" reaguja
> bardzo agresywnie.

Masz jakies porównania ,czy co? Bo na logike powinno byc odwrotnie.
zx

66. Data: 2009-12-17 01:32:58

Od: "zeusx" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> No to ja mam jakieś nienormalne dzieci, nie dość, że się nie leją, to
> jeszcze żadne nie sprawdzało, czy żelazko jest gorące.

Ja nie czekałem aż samo sprawdzi ,mimo moich zapewnien ,ze gorące. Kiedy się
zaczął nim interesować poczekalem aż trochę ostygnie i spytałem ,czy chce
sprawdzić. Chcial więc wziąłem jego palec i szybko ,tak jak się kiedyś
sprawdzało dotknąłem. Nie oparzył się bo to było szybko i nie tak znowu
gorąco. Ale się przestraszył, że się oparzył bo jednak poczół gorąc. Jak się
zorientował, ze jest wszystko ok z palcem bo byłem przy nim obiecal, ze
nigdy sam tego nie zrobi. Uwierzyłem mu.
zx

67. Data: 2009-12-17 07:48:25

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:
> [...]
.googlegroups.com...

> Bezstresowe. Niczego nie mylę. Wychowane bez stresu - czyli nie znające
> stresu, czyli bezstresowe. Rozluźnione na maxa czyli.

Mylisz. Bardzo.
I.

68. Data: 2009-12-17 08:09:35

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL pisze:
> Nie pytaj, bo odpowiedź znowu nie bedzie zrozumiana. Jak zawsze w posobnych
> tematycznie watkach.
> Niestety.

Jesli o Ciebie chodzi, to naprawde nie licze, ze zrozumisz. Cokolwiek.

> Ani jednego nie używam bezpodstawnie. Ni Ty znałas to dziecko, więc bardzo
> prosze, nie "koryguj" moich wypowiedzi.

Nie ma zycia bez stresu. Prosciej sie nie da. Nazwa "bezstresowe
wychowanie" jest bezpodstawna.

A co _konkretnie_ Cie tu zabolalo?
I.

69. Data: 2009-12-17 08:29:54

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Chiron" <e...@o...eu> wrote in message

> I się nie biją? To co Ty im zrobiłaś? No chyba że jest spora różnica
> wieku?

Paulino, ja tez sie dziwie...
Nie chca testowa zelazek i innych sprzetow domowych?
Nie walcza ze sobą? Nie testuja meskiej sily?

Naprawde wszystko z nimi ok?
Dla mnie - dziwne....

Pozdrawiam,
Duch

70. Data: 2009-12-17 08:41:53

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch wrote:
> [...]
>
> Paulino, ja tez sie dziwie...
> Nie chca testowa zelazek i innych sprzetow domowych?
> Nie walcza ze sobą? Nie testuja meskiej sily?

Dla mnie dziwne jest takie rozumowanie jak powyżej...

Męską siłę, to sobie można inaczej przetestować

Stalker

No więc gdzie te Wasze kary i nagrody?
No, ale gdzie tu mowa o klapsie?
Zapomniana noc.