Wanna akrylowa - warto ?

1. Data: 2007-07-17 20:00:28

Temat: Wanna akrylowa - warto ?
Od: "AnUbIs" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Właśnie dostałem mieszkanko w stanie surowym ale z białym montażem no i
właśnie żałuje bo montaż jest najtańszy...
badziew niesamowity ;)
Jest wanna chyba 145 w porywach do 150cm no i troszkę za mała na faceta
190cm....
Chciałbym tanim kosztem kupić wannę do zabudowy i myślę o tzw. akrylowych
które są już za 200zł bez baterii (podymienie z tamtej) ok 170cm.
Czy wanny z takiego materiału są godne uwagi czy nadają się do zabudowy w
łazience czy dać sobie spokój ?

2. Data: 2007-07-17 20:03:38

Temat: Re: Wanna akrylowa - warto ?
Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

AnUbIs pisze:
> [...]
> które są już za 200zł bez baterii (podymienie z tamtej) ok 170cm.
> Czy wanny z takiego materiału są godne uwagi czy nadają się do zabudowy w
Ciężko ocenić po cenie jakość, ale ważna jest konstrukcja wanny (by
miała wzmocnienia w podłodze zalaminowane) oraz grubość tego akrylu, bo
może okazać się że za rok ci się wytrze aż do żywicy ;)
Naprawde porządna wanna akrylowa może kosztować 400-500zł, a bardzo
istotny jest też jej montaż - sądzę że fachowiec potrafi za to wziąść
kilka stówek, więc czy warto oszczędzić te 200-300zł i przepłacać przy
wymianach na następne?
Istotne jest też to, że marna wanna akrylowa:
1) lub dostawać "pajęczynek" na akrylu po pewnym czasie
2) rezonuje jak pudło od gitary przy nalewaniu wody
3) pracuje i wykrzywia się pod ciężarem wody + pacjenta, przez co ciągle
narusza uszczelnienie wanna-ściana
... co nie znaczy że jak kupisz droższą to któraś z tych przypadłości ci
się nie przytrafi :)

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

3. Data: 2007-07-17 20:09:52

Od: "AnUbIs" <u...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości

> [...]
> narusza uszczelnienie wanna-ściana
> ... co nie znaczy że jak kupisz droższą to któraś z tych przypadłości ci

Dziękuje !
Tak myślałem że może się tak zachowywać...
co żeliwna lub blaszana to...
musze do niej wejść i sprawdzić :)
w sumie w starym domu mam wg. pomiarów wewnątrz szerokość Ok 55cm i długość
125cm... i nie jest źle...
może ta jest większa i to tylko złudne wrażenie :)

4. Data: 2007-07-17 20:10:34

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

AnUbIs pisze:
> Tak myślałem że może się tak zachowywać...
> co żeliwna lub blaszana to...
... to szybko traci temperaturę wody i hałasuje? Da się taką poprawić
(pianką montażową:>) ale to samo zrobiłem ze swoim akrylem, i teraz mam
godzinę ciepłą wodę, zamiast 20minut.

> w sumie w starym domu mam wg. pomiarów wewnątrz szerokość Ok 55cm i długość
> 125cm... i nie jest źle...
Powyżej pewnego rozmiaru wanny - komfort maleje i rośnie ilość wody
zużywanej.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

5. Data: 2007-07-18 06:27:38

Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

użytkownik *BartekK* napisał(a):

> [...]
> ciągle narusza uszczelnienie wanna-ściana
> ... co nie znaczy że jak kupisz droższą to któraś z tych przypadłości

Być może to zasługa dobrego montażu albo stelażu styropianowego, ale ani nie
mam rezonansów (woda leje się jak na kamienie), ani nie pracuje pod ciężarem
wody i moim. Fak, że wanna w częsci dennej jest grubsza. Ma w tym miejscu
ok. 2cm, ale tylko do korka odpływowego.

--
Big Jack
//////

6. Data: 2007-07-18 08:08:33

Od: "Piotrek" <...@...ru> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciężarem wody i moim. Fak, że wanna w częsci dennej jest grubsza. Ma w tym
> miejscu ok. 2cm, ale tylko do korka odpływowego.

bardzo duzo daje dobry montaz(co nie koniecznie oznacza ze montowac nalezy
zgodnie z zaleceniami producenta).
prawda jest taka ze producent chce zeby montowac wanne tak zeby sie ja dalo
latwo wyciagnac bo w przypadku reklamacji nie ma problemu ze demolowaniem
lazienki.
ale cos za cos, zamontowanie duzej wanny na kilku blaszkach, na marnych
nozkach i na plytki powowduje wlasnie glosnosc przy nalewaniu wody, prace
wanny pod obciazeniem i szybko uciekajace cieplo.

ja mam wanne jak wmurowana:)
cicha, ciepla i mozna po niej skakac :)
ale niestety w przypakdu wymiany(odpukac:) trzeba bedzie poswiecic kilka
plytek:(

--
pzdr
piotrek

7. Data: 2007-07-18 17:07:33

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Tue, 17 Jul 2007 22:10:34 +0200, name: BartekK:

> ... to szybko traci temperaturę wody i hałasuje? Da się taką poprawić
> (pianką montażową:>) ale to samo zrobiłem ze swoim akrylem, i teraz mam
> godzinę ciepłą wodę, zamiast 20minut.

A ile pianki (w PLN) na to poszło?
Miroo

8. Data: 2007-07-18 17:18:41

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Miroo pisze:
> A ile pianki (w PLN) na to poszło?
Jakieś 4 butle (duże), które zostały mi po remoncie, z tego 2 były już
troche psikane więc ciężko powiedzieć ile tam było (a i tak by były do
wyrzucenia pewnie jakby poleżały).

Ważne jest by na taką popiankowaną (i dobrze zmoczoną wannę) rzucić
worek foliowy (również mokry). Wtedy powstaje śliczna jednolita warstwa,
zamiast tysiąca "bułeczek" i "wałków" z rosnącej pianki.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

9. Data: 2007-07-18 18:42:12

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Wed, 18 Jul 2007 19:18:41 +0200, name: BartekK:

> Ważne jest by na taką popiankowaną (i dobrze zmoczoną wannę) rzucić
> worek foliowy (również mokry). Wtedy powstaje śliczna jednolita warstwa,
> zamiast tysiąca "bułeczek" i "wałków" z rosnącej pianki.

Znaczy zapiankowałeś przed montażem?

Pozdrawiam
Miroo

10. Data: 2007-07-18 21:31:02

Od: BartekK <s...@N...org> szukaj wiadomości tego autora

Miroo pisze:
> Date: Wed, 18 Jul 2007 19:18:41 +0200, name: BartekK:

> Znaczy zapiankowałeś przed montażem?
Oczywiście, do góry nogami itd. potem przyciełem tu i tam nadmiar długim
nożem.
Na zamontowanej to sobie tego nie wyobrażam - pewnie wszystko by chciało
ściec/odpaść nim urośnie/stężeje? Pozatym jak wypryskać tylną ściankę,
znaczy tył wanny od ściany??

--
| Bartlomiej Kuzniewski
173

jak to wyczyścić? (skóra)
pralka - zmiana kierunku otwierania drzwi
gorąca lodówka
Schody modułowe
THE LORD OF DOWNLOADS: MP3,Movies,Soft = www.GEGEREKA.com