Warzywko sie nazywa fenkul (fino?) - macie pomysl co z nim zrobic

1. Data: 2000-05-29 08:15:50

Temat: Warzywko sie nazywa fenkul (fino?) - macie pomysl co z nim zrobic
Od: "Grzegorz Pajak" <g...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyrosnie cos takiego u moich rodzicow na dzialce, ale nie wiedza co z tym
zrobic. Mozecie podrzucic mi jakies pomysly?

Grzegorz Pajak

1. Data: 2000-05-30 09:21:28

Od: e...@p...com (Mariusz Marczak) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 29 May 2000 10:15:50 +0200, "Grzegorz Pajak"
<g...@c...pl> wrote:

>Wyrosnie cos takiego u moich rodzicow na dzialce, ale nie wiedza co z tym
>zrobic. Mozecie podrzucic mi jakies pomysly?
Jesli chodzi ci o Fenkul/ - czyli koper wloski to mam dwa przepisy:
http://www.kuchnia.3miasto.pl/34_5343.htm i kolejny.

Smacznego :-9

Mariusz Marczak
Merlin
2B || !2B

http://www.kuchnia.3miasto.pl "Wirtualna Kuchnia Polska"
(było: http://friko3.onet.pl/el/kuchnia "Wirtualna Kuchnia Polska")
http://ebowo.vc.pl Kanal IRC #EBowo

1. Data: 2000-05-31 10:55:06

Od: "asia" <j...@h...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra Stachurska <S...@s...iis.pw.edu.pl> wrote in message
> Czyli koper wloski, po francusku: fenouil, fenchel po niemiecku i
> finocchio po wlosku :))). Jedno z moich ulubionych warzywek.

Gdzie mozna to cos kupic ? Jakos nie widzialam nigdzie, a chetnie bym
sprobowala.
Asia

1. Data: 2000-05-31 11:43:53

Od: "Aleksandra Stachurska" <S...@s...iis.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Pajak <g...@c...pl> napisał(a) w artykule
<3...@n...vogel.pl>...
> [...]
>
> Grzegorz Pajak

Czyli koper wloski, po francusku: fenouil, fenchel po niemiecku i
finocchio po wlosku :))). Jedno z moich ulubionych warzywek. Jesli
bedziecie jedli pierwszy raz to proponuje przyrzadzic nieskomplikowanie,
zeby zaznajomic sie ze szczegolnym, nieco anyzowym smakiem tego warzywka.
Czyli przekroic na pol (albo i nie) ugotowac do miekkosci (10-15-20 min.?)
w wodzie i po prostu zjesc. Najlepsze sa egzemplarze male - no powiedzmy
wielkosci malego jablka.

Pyszny koper i tez bardzo prosty: zapieczony z zoltym serkiem po
wczesniejszym obgotowaniu.

Kolejna propozycja to koper wloski z pomarancza i czarnymi oliwkami:
Pokroic warzywka wzdluz w plastry grubosci 1 cm, wylozyc je na duza
patelnie, zalac bulionem z dodatkiem soku z cytryny i gotowac az do
wyparowania i miekkosci warzyw (mozna na chrupiaco albo calkiem miekko jak
kto lubi). Ja zwykle na 2-3 fenkuly wlewam niecala szkl. bulionu.
Wymieszac z kawalkiami obranej pomaranczy i pokrojonymi czarnymi oliwkami!
Mozna i bez pomaranczy i oliwek i tez jest pyszne. W tym przepisie
najwazniejsza jest cytryna - jej 'kwasek' bardzo zgrabnie komponuje sie ze
smakiem fenkulow.

A tak na marginesie: polecam herbatke z kopru wloskiego (i nie tylko
dlatego, ze to ponoc afrodyzjak!). Tak smaczna, ze mozna sie uzaleznic.

Alex.

Bita śmietana
zobaczcie bo warto!!
Zupa z kurczecia z makaronem i grzybami