Węzeł chłonny

1. Data: 2002-07-13 09:04:44

Temat: Węzeł chłonny
Od: "Mapeti" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie do fachowców - bo jakoś nie ufam swojemu lekarzowi ... co 2
opinie to nie jedna :)

Po badaniu USG stwierdzono:

"USG szyi - w okolicy mięsnia obojczykosutkowego powierzchownie wezle
chlonny średnicy 8 mm."

Objaw jest taki że po przekrzywieniu szyii w prawo mała gulka jest
wyczówalna.

Mam ją juz z kilka lat (obecnie 24 lata).

W przeszłości miałem często zapalenie ucha środkowego, czy to może mieć
związek z tą sprawą...?

Czy może to być nowotwór... grrrrrrr??
Czy takie gulki się zdarzają?

Proszę, jeśli znacie odpowiedz - będe bardzo wdzięczny, bo troszkę strach
mnie zżera jak widze artykuły że mała gólka to nowotwór.

Będę wdzięczny za odpowiedz.

Pozdrawiam,
Mapeti

2. Data: 2002-07-13 11:26:56

Temat: Re: Węzeł chłonny
Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Jul 2002 11:04:44 +0200, Mapeti <m...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> Proszę, jeśli znacie odpowiedz - będe bardzo wdzięczny, bo troszkę strach
> mnie zżera jak widze artykuły że mała gólka to nowotwór.
Z tego co piszesz prawdopodobieństwo że guzkiem tym jest nowotwór jest
bardzo małe.

Aby mieć pewność bliską 100% należy węzeł usunąć i poddać badaniu
histo-patologicznemu.
http://www.medleksykon.prv.pl/ee.php?n=483

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

3. Data: 2002-07-14 18:28:19

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 13 Jul 2002, Mapeti wrote:

> W przeszłości miałem często zapalenie ucha środkowego, czy to może mieć
> związek z tą sprawą...?

tak

> Czy może to być nowotwór... grrrrrrr??
> Czy takie gulki się zdarzają?

nie da sie wykluczyc

> Proszę, jeśli znacie odpowiedz - będe bardzo wdzięczny, bo troszkę strach
> mnie zżera jak widze artykuły że mała gólka to nowotwór.

nie znamy - najlepiej pobrac taki wezel w calosci do badania
(prawde mowiac takie postepowanie z punktu widzenia wykluczenia
nowotworu jest najlepsze)

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>