Wiązówka i inne

1. Data: 2003-02-03 14:33:05

Temat: Wiązówka i inne
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś uprawia albo widział w sprzedaży wiązówkę Filipendula ulmaria
"Aurea" , świecznicę C. simplex "Brunette"oraz floksy wiechowate o
kolorowych listkach?
Kaśka

2. Data: 2003-02-03 17:36:53

Temat: Re: Wiązówka i inne
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message
> Czy ktoś uprawia albo widział w sprzedaży wiązówkę Filipendula ulmaria
> "Aurea" , świecznicę C. simplex "Brunette"oraz floksy wiechowate o
> kolorowych listkach?

Czyżbyśmy buszowały ostatnio po tych samych stronach? :-) [czy na cudownie
piękne brunnery o kolorowych liściach się natknęłaś?'Jack Frost', 'Dawson's
White', 'Hadspen Cream', 'Langtrees', albo na tojeść (r) Lysimachia ciliata
'Firecracker' albo kokoryczkę 'Betburg' bądź 'Striatum' albo...albo...]
Filipendulą mogę służyć 'Variegata', ale gdzieś za dwa lata, jak się
rozrośnie.
Nie wiem, czy o te, wymienione przez Ciebie rarytasy (mniam, mniam!) nie
należałoby pytać p. Radziula, podobno odsprzedaje wysyłkowo nadwyżki
kolekcji?
Aha, jest faktem, że świecznicę o kwiatach różowych widziano w
Zabierzowie:-)

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-02-03 19:07:02

Temat: Odp: Wiązówka i inne
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cudownie
> piękne brunnery o kolorowych liściach się natknęłaś?'Jack Frost',

Widziałam je, po prostu marzenie.

, albo na tojeść (r) Lysimachia ciliata
> 'Firecracker'

Jutro jej poszukam, Tym bardziej , że L. ciliata o czerwonych listkach mam
może to ta.

albo kokoryczkę 'Betburg' bądź 'Striatum' albo...albo...]

Tych nie pamiętam również jutro sprawdzę

> Filipendulą mogę służyć 'Variegata', ale gdzieś za dwa lata, jak się
> rozrośnie.

Variegatę też mam marzy mi się jeszcze "Aurea"

> Nie wiem, czy o te, wymienione przez Ciebie rarytasy (mniam, mniam!) nie
> należałoby pytać p. Radziula, podobno odsprzedaje wysyłkowo nadwyżki
> kolekcji?

Ma z pewnością. Np ostatnio miał np pluskwicę o żółtych liściach

> Aha, jest faktem, że świecznicę o kwiatach różowych widziano w
> Zabierzowie:-)
Basiu nie orientuję się o co chodzi z Zabierzowem Czy tam mieszka ktoś z
grupy?
Pozdrawiam, Kaśka

4. Data: 2003-02-03 21:28:21

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jutro jej poszukam, Tym bardziej , że L. ciliata o czerwonych listkach mam
> może to ta.

A czy masz też taką o liściach biało-obrzeżonych? I - niesmiało pytanko -
gdzie zdobyłaś czerwonolistną?

> Basiu nie orientuję się o co chodzi z Zabierzowem Czy tam mieszka ktoś z
> grupy?

Nie z grupy, ale kolejna maniaczka-kolekcjonerka, i w zeszłym roku, przy
okazji małego zlotu u Wilków oglądaliśmy u niej niezwykłe okazy. Niektórzy
nawet nabyli małe co nieco:-) Zresztą ostatnio też padła propozycja, że
ogladając kolekcję Wilkowych tulipanów nawiedzić również Zabierzów. Na pewno
warto.

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-02-03 22:34:08

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message
> Czy ktoś uprawia albo widział w sprzedaży wiązówkę Filipendula ulmaria
> "Aurea" [...]

Moja jest zdaje sie rubra, a nie ulmaria. Ale kwitnie ladnie:
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/wiazowka.
jpg
Po tutejszemu to "Krolowa prerii".

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

6. Data: 2003-02-04 09:39:57

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Katarzyna Tkaczyk
(...)

> Pozdrawiam, Kaśka

Odsprzedaje nadwyżki, ale Eugeniusz jest raczej mało uchwytnym
człowiekiem,w poszukiwaniu nowych zdobyczy; ciągle jestem mu
konkurencją-oczywiście żartuję:-)
Natomiast wiem że swoje nadwyżki sprzedaje Panu Sobolewskiemu z Opola,
ponadto ma swoja stronę i tam można nawiązac z nim kontakt:-)
http://republika.pl/rareflowers/index.htm

Chętnie podejmuje wymianę bylin np: na Glaucidium palmatum 'Alba'
Pozdrawia z Parku Krajobrazowego Wzniesień Łódzkich.
Bogusław Radzimierski.
www.ogrod-botaniczny.pl

7. Data: 2003-02-04 10:34:16

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@i...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:b1mn4j$mm8$...@a...news.tpi.pl...

> "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> wrote in message

Basiu nie znalazłam wszystkich bylinek o których pisałaś, może jakiś link,
te brunnery widziałam na stronie
http://www.terranovanurseries.com/index.html.

> A czy masz też taką o liściach biało-obrzeżonych? I - niesmiało pytanko -
> gdzie zdobyłaś czerwonolistną?
Właśnie tej L. ciliata białoobrzeżonej nie znalazłam. Natomiast moja to
"Purpurea" kupiłam ją w szkółce w Starogardzie Gdańskim. Jeśli jesteś
zainteresowana nią chętnie się podzielę. Ładna jest tez L. punctata
"Alexander" .
Kaśka

8. Data: 2003-02-04 11:26:30

Temat: Re: Wi?zówka i inne
Od: Anula <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Feb 2003 11:34:16 +0100, "Katarzyna Tkaczyk"
<k...@e...com.pl> wrote:

>Basiu nie znalazłam wszystkich bylinek o których pisałaś, może jakiś link,
>te brunnery widziałam na stronie
>http://www.terranovanurseries.com/index.html.

Jejuniu, ale fajna strona, szczegolnie jak sie wlaczy tlumaczenie
na polski z ichniego. Prosze, co stoi pod brunnera:

Brunnera macrophylla
'Jack Mróz PPAF
Osobisty lata przed, Typowy Anglik Walc brał mi wobec pewien
drobno tajny obowiązek od Walter's Ogrody. "What czy pomyśleć,
Dan?" Typowy Anglik cena żądana, równie on dłoń mi imbryk ten
posrebrzony mniejszy cud. "Um, I'll wziąć ono" JA odpowiedziany,
i my zrobił rzeczywiście dostać pewien upoważnić wobec rozsiewać
co JA rozważać zostać pewien znaczący, świat- klasyfikować
wiecznotrwały. Zdobywca od ten Plantarium "Best Nowy Roślina
Przyznawać w 2001". Szafirowy, zapominać- mi- nie kwiaty i pewien
zastawiał sieci srebro pokrywać u każdy liść.

:-)))
Pozdrawiam,
Anka K.

9. Data: 2003-02-04 11:34:59

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moja jest zdaje sie rubra, a nie ulmaria. Ale kwitnie ladnie:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/wiazowka.
jpg
> Po tutejszemu to "Krolowa prerii".
Wy tam w Stanach macie bardzo romantyczne nazwy

Rubra też jest ładna no i o wiele wyższa od ulmarii. A swoją drogą
zastanawiam się czy istnieje pełna odmiana wiązówki czerwonej, skoro
istnieja pełne odmiany F. ulmaria i hexapetala. Zdjęcie, Michale, śliczne.
Pozdrawiam, Kaśka

10. Data: 2003-02-04 11:59:20

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Odsprzedaje nadwyżki, ale Eugeniusz jest raczej mało uchwytnym
> człowiekiem,w poszukiwaniu nowych zdobyczy; ciągle jestem mu
> konkurencją-oczywiście żartuję:-)

Odsprzedaje wysyłkowo już kilka roślinek od pana Radziula rozrasta sie dal
mnie w pewnym ogródku w Gdańsku. Bogusławie a który z was ma więcej
storczyków?
Kaśka

zielono w mieście
www.wogrodzie.pl