owsiki

1. Data: 2002-07-15 12:30:55

Temat: owsiki
Od: "marta" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hejka.nie myslcie ze sie nabijam,ale mam problem.mam 20 lat.od pewnego cxasu
zauwazylam u siebie te male okropne robaczki("owsiki").jak je najprosciej
zwalczyc i oczywiscie skutecznie i w miare szybko.jakie leki sa najlepsze i
najsuteczniejsze??jesli wiecie i mieliscie podobne problemy napiszcie jakie
sa OBJAWY TEJ CHOROBY???z gory dzieki.pa marta

2. Data: 2002-07-15 13:47:50

Temat: Re: owsiki
Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marta" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
jakie
> sa OBJAWY TEJ CHOROBY???z gory dzieki.pa marta

Owsiki (Enterobius vermicularis) są chorobą dotyczącą głównie dzieci
(Owsica). Rzadziej spotykana u dorosłych.

Osoby zakażone owsikami:

- nie ma apetytu;

- w nocy drapie się, źle śpi;

- nie może usiedzieć w jednym miejscu, obgryza paznokcie, zgrzyta zębami;

- jest blade, ma podkrążone oczy;

- skarży się na bóle głowy lub brzucha;

- czasem zaczyna ponownie moczyć się w nocy ( dzieci);

- może mieć zapalenie wyrostka robaczkowego.

Należy zgłosić się do lekarza, który przepisze odpowiednie leki, oraz
przestrzegać higieny [myć często ręce i nie obgryzać paznokci - owsiki
przenoszą się przez brudne ręce]. Również należy leczyć jednocześnie
członków najbliższego otoczenia.

Leki:

nazwa międzynarodowa : nazwa leku

- Flubendazol: FluvermalR

- Mebendazol : VermoxR

- Piperazyna : PripsenR

- Pirantel : CombantrinR

- chlorek pirwinium : MolevacR, PovanylR

Mariusz Maksiński - Technik Analityki med.

3. Data: 2002-07-15 13:57:01

Od: "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

heh, to "R" na końcu leków miało wyjść jako R w kółeczku - zastrzezony znak
towarowy. Nazwy leków należy czytać bez tego "R". Za utrudnienia bardzo
przepraszam.

4. Data: 2002-07-15 16:05:02

Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Jul 2002 14:30:55 +0200, marta <r...@w...pl> wrote:
> [...]
> najsuteczniejsze??jesli wiecie i mieliscie podobne problemy napiszcie jakie
> sa OBJAWY TEJ CHOROBY???z gory dzieki.pa marta

Pyrantel Combantrin jest skuteczny. Należy tylko
1. przeleczyć pozostałych domowników
2. usunąć możliwość zakażenia z otoczenia

living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

5. Data: 2002-07-16 08:04:43

Temat: Więcej o owsikach
Od: l...@o...pl (living_english_structure) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 15 Jul 2002 16:05:02 +0000 (UTC), living_english_structure
<l...@o...pl> wrote: > On Mon, 15 Jul 2002 14:30:55
+0200, marta <r...@w...pl> wrote:
> [...]

Więcej o tej chorobie :

http://www.medleksykon.prv.pl/ee.php?n=567

> living_english_structure (at) http://www.medleksykon.prv.pl

Tabletki antykoncepcyjne, a wyrwanie zeba;
Japońskie kryształy
Czy po ukaszeniu przez kleszcza trzeba udac sie do lekarza?
Kamien w nerce
co sie ze mna dzieje ????