Wielki Szwindel!

1. Data: 2014-11-18 21:51:00

Temat: Wielki Szwindel!
Od: XL <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://niezalezna.pl/61516-informatyk-ujawnia-kazdy-
mogl-zalogowac-sie-do-systemu-pkw-i-wstawic-wynik

",,Każdy błąd jaki można popełnić w kodzie, został popełniony" - tak
działanie systemu informatycznego PKW służącego do zliczania głosów w
wyborach ocenia informatyk, który przeanalizował działanie programu. System
był dziurawy jak sito. Okazuje się, że na dzień przed wyborami kod źródłowy
programu został upubliczniony w internecie.

Największe zdumienie może budzić fakt, że do systemu zalogować mógł się
praktycznie każdy.

- Poświęciłem dwie godziny na analizę kodu programu do obsługi komisji
wyborczych i kilka testów. Program do logowania wymaga klucza cyfrowego
(pliku PEM) o odpowiednio przygotowanych parametrach. Programu nie
interesuje przez kogo jest ten klucz podpisany. Więc używając OpenSSL można
klucz taki samodzielnie wygenerować. Przejrzałem instrukcję obsługi
programu, gdzie podano przykład logowania. Używając danych pokazanych na
obrazkach w instrukcji, można wygenerować sobie klucz logowania do programu
jako członek komisji w Bałtowie (gdziekolwiek to jest). Zalogowanie się
jako dowolny członek dowolnej innej komisji nie wymaga wyjątkowej wiedzy -
napisał na Facebooku informatyk.

Oznacza to, że dowolna osoba, która miała dostęp do komputera z programem
,,Kalkulator1", mogła zalogować się do systemu jako dowolny członek komisji,
uzyskując w ten sposób możliwość dokonania w niezauważony sposób zmian w
protokołach zapisanych na tym komputerze."

"W województwie świętokrzyskim pojawiła się informacja, że różnica między
wynikami z niedzieli a dzisiejszymi to nawet 20 pkt. procentowych z
korzyścią dla PSL, które przeskoczyło PiS. Planujecie też działania w tej
sprawie?
Tym już powinna się zająć prokuratura. W takim chaosie, jaki obserwujemy
teraz, bardzo łatwo o fałszerstwa. Po artykułach ,,Gazety Polskiej" w 2013
r. o rosyjskich serwerach zwróciłem się do prezydenta Bronisława
Komorowskiego, dołączając projekt zmiany ustawy o kodeksie wyborczym.
Proponowałem, by serwery znajdowały się w siedzibie PKW, a system
informatyczny komisja organizowała we własnym zakresie - nie poprzez firmę
zewnętrzną. Otrzymałem odpowiedź szefa kancelarii Jacka Michałowskiego, że
,,nie dostrzega się konieczności nowelizacji ustawy w proponowanym
zakresie". A zatem prezydent RP Bronisław Komorowski ,,nie dostrzegał
konieczności zmian". Teraz mamy skutki. Spada zaufanie do instytucji i
poszerza się pole do nadużyć.

Bierzecie pod uwagę wariant, w którym po wydłużonym liczeniu głosów wygra
jednak PO, nie PiS?
Przy takim chaosie pole do nadużyć jest olbrzymie, niektóre obwodowe
komisje przerwały swoją pracę, a ludzie poszli do domów, zostawili
protokoły i karty do głosowania."

http://niezalezna.pl/61533-szykuje-sie-wyborczy-prze
kret-pis-powolajmy-komisje-sledcza-ws-liczenia-gloso

Unieważnić te wybory!

2. Data: 2014-11-18 22:06:03

Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

U was każde wybory to szwindel, ale teraz to już przegicie pały, bo podobno pis
wygrał, wiec masz racje unieważnić.

3. Data: 2014-11-19 05:08:37

Temat: Re: Wielki Szwindel!
Od: "MarkWoydak" <m...@f...gmx.de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> źródłowy
> programu został upubliczniony w internecie.

Czyli wybory zostały sfałszowane! Dlaczego PiS nie domaga się ich
powtórzenia?!!!

MW

4. Data: 2014-11-19 10:08:51

Od: "Ghost" <g...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "XL" napisał w wiadomości grup
net...

>http://niezalezna.pl/61516-informatyk-ujawnia-kazdy
-mogl-zalogowac-sie-do-systemu-pkw-i-wstawic-wynik

>Unieważnić te wybory!

Najpierw pokazać, ze powyższy bełkot da się jakimkolwiek dowodem podeprzeć.
Nałczycielaku.

5. Data: 2014-11-19 10:19:22

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 19 listopada 2014 10:08:56 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
> [...]
-mogl-zalogowac-sie-do-systemu-pkw-i-wstawic-wynik

> Najpierw pokazać, ze powyższy bełkot da się jakimkolwiek dowodem podeprzeć.

"Znajomy dopisał szefa jako kandydata na burmistrza w II turze"

1 godz. 43 minuty temu

"To jest już sprawa bezpieczeństwa państwa" - tak nieprawidłowości w systemie
wyborczym ocenia dr Witold Sokała, politolog z Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w
Kielcach.

W wywiadzie udzielonym w programie "Głos dnia" w TVP dr Sokała oświadczył, że
problemem nie jest termin podania wyników wyborów, ale kwestia ich rzetelności i
miarodajności.

"Wszystkie wyniki znajdujące się w systemie internetowym Państwowej Komisji Wyborczej
są niewiarygodne" - ocenił.

"Zostało już to zweryfikowane, że średnio rozgarnięty student informatyki, a nawet
średnio rozgarnięty licealista-pasjonat, jest w stanie wejść na tak zwany kalkulator
wyborczy, czyli część systemu wyborczego zainstalowana w komisjach w terenie, dokonać
dowolnych zmian w protokołach, przesłać zmienione protokoły na główny serwer komisji
wyborczej i ten serwer tego protokołu nie odrzuci" - ujawnił dr Sokała.

Politolog przyznał, że jego znajomi informatycy testowo sprawdzili możliwość dodania
głosów kandydatom.

"Dodali jednemu radnemu 10 głosów, następnie odjęli 10 głosów. System to przyjął. A
jeden z moich znajomych dopisał swojego szefa jako kandydata na burmistrza i stawił
go do drugiej tury wyborów" - ujawnia.

Politolog ocenił, że mamy do czynienia z niewiarygodnością systemu elektronicznego i
wyników wyborów.

"Jeżeli nie chcemy unieważniać w całości tych wyborów, to jedynym wyjściem jest
ręczne liczenie głosów od początku. Wszystkich. Nie tylko do sejmików, ale też do rad
miast, na prezydentów i burmistrzów, bo te wyniki nie tylko nie są pewne. One są
niewiarygodne" - powiedział dr Sokała.

Gość "Głosu dnia" dodał, że skandal związany z wyborami samorządowymi pokazuje, iż
państwo nie potrafi wypełniać swoich podstawowych obowiązków. Dr Sokała określił
również internetowy system wyborczy jako "amatorski".

Czytaj więcej na http://fakty.interia.pl/raport-wybory-samorzadowe-20
14/aktualnosci/news-znajomy-dopisal-szefa-jako-kandy
data-na-burmistrza-w-ii-turz,nId,1559709#utm_source=
paste&utm_medium=paste&utm_campaign=other

6. Data: 2014-11-19 10:53:49

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-19 10:08, Ghost pisze:

> [...]
mogl-zalogowac-sie-do-systemu-pkw-i-wstawic-wynik

> Najpierw pokazać, ze powyższy bełkot da się jakimkolwiek dowodem

No coś Ty! PiS wyprzedziło PO - od razu wietrzyłam w tym jakiś szwindel.

Ewa

7. Data: 2014-11-19 10:56:53

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 19 listopada 2014 10:53:48 UTC+1 użytkownik FEniks napisał:

net...

mogl-zalogowac-sie-do-systemu-pkw-i-wstawic-wynik

> No coś Ty! PiS wyprzedziło PO - od razu wietrzyłam w tym jakiś szwindel.
>
> Ewa

"Ale kosmos! Znamy kolejne kulisy "liczenia" głosów: Karty wyborcze w otwartych
workach, urny bez plomb i olbrzymi bałagan!

opublikowano: 19 listopada 2014, 10:36

wybory.pless.pl

Z kolejnych regionów Polski nadchodzą kolejne niepokojące i szokujące informacje
związane z tym, jak były (i wciąż są...) liczone głosy w poszczególnych komisjach i
jak duże problemy z systemem informatycznym paraliżują prace komisji.

Sprawę opisuje nawet "Gazeta Wyborcza". Stołeczny oddział dziennika pisze o
skandalicznych procederach na warszawskiej Pradze.

Kandydaci alarmują na Facebooku, że karty z głosami nie były zabezpieczone. Jeden
złożył w tej sprawie doniesienie o popełnieniu przestępstwa

-- czytamy.

Wypełnione karty wyborcze dosłownie walały się w stercie kartonowych pudeł i
plastikowych workach. Skandal opisuje radny Praskiej Wspólnoty Samorządowej Kamil
Ciepieńko.

Karty z głosami leżały w sali konferencyjnej. Drzwi do niej są zamykane na zwykły
klucz. Zresztą i tak musiały być otwarte, bo cały czas wchodzili i wychodzili radni.
Tuż obok znajduje się wydział obsługi mieszkańców, więc do sali mógł wejść
praktycznie każdy. (...) Po podliczeniu wyników w urzędzie nagle się okazało, że
znaleziono jeden głos, które zadecydował, że tracimy mandat na rzecz PO

-- opowiada polityk.

Rzeczniczka dzielnicy tłumaczy jednak, że sala była "zamykana na klucz". Ale radni
dopowiadają kolejne skandale: urny w trzech komisjach nie były zaplombowane, niektóre
listy były zdublowane, jeszcze gdzie indziej wydano po prostu za dużo kart. O
niepilnowanych "workach z głosami" mówią też mieszkańcy Pragi Południe.

Dariusz Lasocki, radny PiS z Pragi-Południe, złożył w tej sprawie zawiadomienie o
podejrzeniu popełnienia przestępstwa. "Nie może dochodzić do sytuacji, gdy dokumenty
wyborcze leżą pod murem jak śmieci. Moim zdaniem doszło do złamania prawa, nie tylko
wyborczego, ale też karnego"

-- czytamy.

W dodatku masowo napływają sygnały od wyborców, którzy głosowali na danego kandydata,
a w wynikach... otrzymał on zero głosów. O jednym z takich przypadków poinformował
też Jan Ołdakowski, dyrektor Muzeum Powstania Warszawskiego.

Podobne sygnały płyną z Gdańska. Również i tam występują olbrzymie problemy z
liczeniem głosów. Jak nieoficjalnie dowiedziała się reporterka Radia Gdańsk, są
problemy z weryfikacją głosów. Komisje liczyły je ręcznie. Po odblokowaniu systemu,
członkowie wprowadzili do niego dane i okazało się, że wyniki... kompletnie się nie
zgadzają. Trzeba więc jeszcze raz wszystko przeliczać. To z kolei może spowodować, że
wyniki wyborów do sejmików mogą pojawić się dopiero pod koniec tygodnia. Inne z
komisji nieoficjalnie mówią nawet o przyszłym tygodniu.

Chaos, bałagan i olbrzymie zaniedbania. Czy te wybory mogą zostać uznane za rzetelne?

http://wpolityce.pl/polityka/222630-ale-kosmos-znamy
-kolejne-kulisy-liczenia-glosow-karty-wyborcze-w-otw
artych-workach-urny-bez-plomb-i-olbrzymi-balagan

8. Data: 2014-11-19 11:11:29

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> [...]
-mogl-zalogowac-sie-do-systemu-pkw-i-wstawic-wynik

> Najpierw pokazać, ze powyższy bełkot da się jakimkolwiek dowodem podeprzeć.

Masz jeszcze artykuł z video:
http://wpolityce.pl/polityka/222594-szok-kazdy-moze-
wejsc-w-kalkulator-wyborczy-dokonac-zmian-i-przeslac
-protokol-do-centralnej-komisji

9. Data: 2014-11-19 11:18:31

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2014-11-19 10:56, m...@g...com pisze:

> Chaos, bałagan i olbrzymie zaniedbania. Czy te wybory mogą zostać uznane za
rzetelne?

Nie musisz mnie przekonywać. Jestem za powtórką z rozrywki. Serio.

Ewa

10. Data: 2014-11-19 11:25:20

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu środa, 19 listopada 2014 11:18:30 UTC+1 użytkownik FEniks napisał:

> Nie musisz mnie przekonywać. Jestem za powtórką z rozrywki. Serio.
>
> Ewa

Na jakim systemie informatycznym? Nowym? Za ile miesięcy wyłonionym w przetargu i w
ile miesięcy napisanym oraz przetestowanym? A do tego czasu bezkrólewie w samorzadach
i województwach? Rozwalili nam zasadnicza strukturę państwa...

"PKW zapewnia, że hakerzy nie mieli dostępu do systemu wyborczego."
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/1292723,ABW-s
prawdza-atak-hakerow-na-baze-danych-PKW
Art. z wywiadem video o faktach informatycznej ingerencji w system wyborczy:
http://wpolityce.pl/polityka/222594-szok-kazdy-moze-
wejsc-w-kalkulator-wyborczy-dokonac-zmian-i-przeslac
-protokol-do-centralnej-komisji

Draka o piątaka.
Do łóżka tylko z feministką ;)
Sondaże wyborcze
Szkieletczyzna...
Mądry Bokser. Czasem siła i mądrość idą w parze.