Wietrzenie a kaloryfer

1. Data: 2005-10-03 04:47:25

Temat: Wietrzenie a kaloryfer
Od: ab <a...@i...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zainstalowano mi w mieszkaniu liczniki c.o. i stąd moje pytanie
do tych, którzy już coś w temacie doświadczyli. Jak sobie radzić
z wietrzeniem pokuju, aby przy okazji nie "wietrzyć" kaloryfera.
Mój licznik jest wpięty w rurki na wlocie do mieszkania, nie
żadne tam ustrojstwo nagrzejnikowe. Kaloryfer ma pokrętło
zamykające dopływ, ale nie wiem czy to jest też termostat?
Czy na czas wietrzenia zakręcać pokrętło? Trochę upierdliwe. Czy
wystarczy oszukać pokrętło zasłaniając go czymś. Poraźcie coś.

2. Data: 2005-10-03 06:20:57

Temat: Re: Wietrzenie a kaloryfer
Od: Mirosław Aleksander Moczyróg <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ab wrote:
> [...]
> żadne tam ustrojstwo nagrzejnikowe. Kaloryfer ma pokrętło
> zamykające dopływ, ale nie wiem czy to jest też termostat?

Termostat jest zazwyczaj wyraźnie większy od zwykłego zaworu, ma tez
orientacyjną skale w stopniach.

> Czy na czas wietrzenia zakręcać pokrętło? Trochę upierdliwe. Czy
> wystarczy oszukać pokrętło zasłaniając go czymś. Poraźcie coś.

Po prostu zakręć zawór, chodzi przecież o to, żeby w czasie wietrzenie
ciepło z kaloryfera nie uciekało za okno. I niestety niczego nie
oszukasz, po wietrzeniu będzie potrzebne dodatkowe ciepło do ogrzania
wymienionego powietrza. Wyłączając kaloryfer minimalizujesz straty
ciepła w czasie wietrzenia.

pozdrawiam,

mirek

3. Data: 2005-10-03 06:40:02

Od: "giga" <t...@v...arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy na czas wietrzenia zakręcać pokrętło? Trochę upierdliwe. Czy
> wystarczy oszukać pokrętło zasłaniając go czymś. Poraźcie coś.

Mamy w mieszkaniu identycznie - na kaloryferach pokretla, a licznik GJ na
zewnatrz. Zakrecamy kaloryfery, ale nie do konca.
Jezeli Twoje kaloryfery maja zawory termostatyczne to skala zaczyna sie od
gwiazdki. Nalezy wtedy je skrecac na jedna kreske przed gwiazdka. Na
gwiazdce kaloryfer ma za zadanie nie dopuscic do wyziebienia pomieszczenia
ponizej zera stopni - zatem zima przy wietrzeniu bedzie sie wlaczal i grzal
na maxa, a Ty bedziesz placil za dodatkowe GJ

--
giga

4. Data: 2005-10-03 08:47:17

Od: "giga" <t...@v...arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> ponizej 8-5 stopni

Dzieki za poprawienie... Zatem tym bardziej nie powinno sie ich skrecac na
gwiazdke przy wietrzeniu - nawet jesienia.

--
giga

5. Data: 2005-10-03 08:50:08

Od: Ormianin <o...@c...epf.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 3 Oct 2005 08:40:02 +0200, na pl.rec.dom, giga napisał(a):

> Na
> gwiazdce kaloryfer ma za zadanie nie dopuscic do wyziebienia pomieszczenia
> ponizej zera stopni

ponizej 8-5 stopni

6. Data: 2005-10-03 09:30:40

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "giga" <t...@v...arg.cy> napisał w wiadomości
> pomieszczenia

> Dzieki za poprawienie... Zatem tym bardziej nie powinno sie ich skrecac na
> gwiazdke przy wietrzeniu - nawet jesienia.

A to ciekawe - u mnie zaworu nie da się przekręcić poza gwiazdkę.

Kasia

7. Data: 2005-10-03 10:30:15

Od: "giga" <t...@v...arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> A to ciekawe - u mnie zaworu nie da się przekręcić poza gwiazdkę.

Przeciez nic nie pisalam o przekreceniu poza gwiazdke:) Pisalam o skreceniu
kalofyfera nie do konca - o kreske_przed_gwiazdka :)

--
giga

8. Data: 2005-10-03 10:50:20

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> grzal
> na maxa, a Ty bedziesz placil za dodatkowe GJ

Przepraszam, niezrozumiałem... 8-/
Czy chodzi ci o skręcenie na "0" czy na "1". Bo niektóre termostaty kończą
się gwiazdką - i tak naprawdę nie da się ich zakręcić całkowicie, a niektóre
mają "54321*0". I "0" zakręca kaloryfer dokumentnie. I wg mnie właśnie przy
wietrzeniu powinno sie skręcać na"0" lub na"*" (jesli nie ma"0").

9. Data: 2005-10-03 11:06:38

Od: "giga" <t...@v...arg.cy> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
przy
> wietrzeniu powinno sie skręcać na"0" lub na"*" (jesli nie ma"0").

ZTCW generalnie termostat w grzejniku ma to do siebie, ze nigdy nie mozesz
go wylaczyc calkowicie na amen - ma za zadanie utrzymywac taka tempearture w
pomieszczeniach, aby instalacja wodna w pomieszczeniu nie zamarzla i nie
popękala.
Opisalam moj przypadek, jako mogacy pomoc w rozwiazaniu kwestii - u mnie sa
termostaty, nie ma zera, tylko jest gwiazdka. Byc moze u autora watku jest
inaczej, ale jak dotad nie wyrazil on swojego zdania:)

--
giga

10. Data: 2005-10-03 11:14:53

Od: "Huckleberry" <n...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> termostaty, nie ma zera, tylko jest gwiazdka. Byc moze u autora watku jest
> inaczej, ale jak dotad nie wyrazil on swojego zdania:)

No własnie są termostaty, które mozna zakręcić na 100%. Na gwiazdce jest
"opór" po to żeby przez przypadek nie skręcić za daleko. Ale można pokonać
ten "opór" i skręcić na 100% na "0".
Ja mam takie termostaty - Buderusa w garażu. Skręcam je tak (między "*" a
"0") żeby w garażu było ok. 0st - dla instalacji wystarczy kiedy jest
minimalny przepływ - nie zamarznie, jest dobrze zaizolowana. A szkoda mi
kasy na grzanie garazu do 8st. Oprócz tego mam termostaty Purmo, które nie
mają zera.

Developer AGROMAN - Warszawa, Os. Lewandów.
Wilgoć na ścianie
Halogenki w kuchni
Okapy kuchenne
Czy ktoś kupował w tym xx sklepie alarm?!