Wiosenne porzadki

1. Data: 2005-02-12 14:12:51

Temat: Wiosenne porzadki
Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyjelam dzis cebule i klacza z piwnicy. Cebule w dobrym stanie, ale klacza
kann zaplesniale. Poradzcie czy sadzic czy wyrzucic?
Przechowywalam tam tez niecierpki, z ktorych nie zostalo doslownie nic.
Doniczka wyglada jakby byla w niej tylko ziemi. Czy niecierpki tak maja czy
umarly?
I jak to jest z begoniami bulwiastymi? Widzialam piekne i dosc tanie, ale
nie wiem czy jak teraz kupie takie wyrosniete i kwitnace to nie skoncza
kwitnac np. w maju kiedy przyjdzie pora wyniesienia ich na dwor?
Magda

2. Data: 2005-02-12 14:20:41

Temat: Re: Wiosenne porzadki
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "magda" <mag-l@spam_wp.pl> napisał w wiadomości
| Wyjelam dzis cebule i klacza z piwnicy. Cebule w dobrym stanie, ale klacza
| kann zaplesniale. Poradzcie czy sadzic czy wyrzucic?

Pomacać. Jeśli twarde, to jest szansa, tym bardziej, że jeśli dobrze
zrozumiałam, to je teraz wsadzasz do ziemi w donicach.

| Przechowywalam tam tez niecierpki, z ktorych nie zostalo doslownie nic.
| Doniczka wyglada jakby byla w niej tylko ziemi. Czy niecierpki tak maja
czy
| umarly?

To była zimna piwnica? Niecierpki lepiej przechowywać w domu, w temperaturze
pokojowej, aczkolwiek są atakowane przez różne szkodniki. Jeśli się nie
wykończą, to teraz można pobrać sadzonki. Przypuszczam, że w piwnicy Ci
jednak zmarzły albo zgniły.
Natomiast widziałam ostatnio w sprzedaży nasiona niecierpków waleriana,
wprawdzie są wyższe, niż mieszańce, które kupujemy w formie gotowych
sadzonek, ale wysiewając teraz, otrzymujemy masy roślin zdatnych do
wysadzenia w ogrodzie w maju. Są znakomite jako roślina okrywowa do cienia,
jeśli oczywiście nie muszą być niskie i zwarte:)

| I jak to jest z begoniami bulwiastymi? Widzialam piekne i dosc tanie, ale
| nie wiem czy jak teraz kupie takie wyrosniete i kwitnace to nie skoncza
| kwitnac np. w maju kiedy przyjdzie pora wyniesienia ich na dwor?

Mnie by skończyły...begonie i ja się nie rozumiemy :-(

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2005-02-12 14:25:54

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

magda wrote:
> Wyjelam dzis cebule i klacza z piwnicy. Cebule w dobrym stanie, ale
> klacza kann zaplesniale. Poradzcie czy sadzic czy wyrzucic?
:)
nie przesuszylas bulw jesienia
:(
wedlug mnie wyrzucic zawsze zdazysz
rozerwij klacza i obejrzyj dokladnie kazda z bulw
zgnile wewnatrz wyrzuc bo napewno nic z nich nie bedzie
:)
pozostale lekko przesusz
i zasyp weglem drzewnym takim do griilowania
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
_hehehe

4. Data: 2005-02-13 19:43:14

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

.

> rozerwij klacza i obejrzyj dokladnie kazda z bulw
> zgnile wewnatrz wyrzuc bo napewno nic z nich nie bedzie
> :)

One nie sa w srodku zgnile tylko maja taki jakby nalot plesniowy miejscami.
Mozna to zetrzec palcem, ale kilka dni temu czytalam w gazecie, ze jak
gdzies jest plesn na cebuli albo klaczu to sie wyrzuca od razu. Stad moje
pytanie.
Magda

5. Data: 2005-02-13 19:49:08

Od: "magda" <mag-l@spam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomacać. Jeśli twarde, to jest szansa, tym bardziej, że jeśli dobrze
> zrozumiałam, to je teraz wsadzasz do ziemi w donicach.

Raczej twarde sa, moze troche przyschniete. Tak, chcialabym je wysadzic w
donice i przeniesc na werande.

> [...]
> pokojowej, aczkolwiek są atakowane przez różne szkodniki. Jeśli się nie
> wykończą, to teraz można pobrać sadzonki. Przypuszczam, że w piwnicy Ci

Oj zimna. Z niecierpkow ostaly sie same korzenie. Wyrzucilam.

> [...]
> wprawdzie są wyższe, niż mieszańce, które kupujemy w formie gotowych
> sadzonek, ale wysiewając teraz, otrzymujemy masy roślin zdatnych do

:-)) W zeszlym roku po raz pierwszy wysiewalam i mialam 'male' problemy,
wiec chyba sobie daruje i kupie podrosniete na rynku.
Jedynie wysiany do gruntu szarlat pieknie wyrosl.

> Mnie by skończyły...begonie i ja się nie rozumiemy :-(

Hmmm. No to chyba nie bede ryzykowala i jeszcze poczekam.

Pozdrowienia
Magda

ciac czy ciac (roze) oto jest pytanie
Co polecacie na poludniowy balkon ?
Kaktusy mrozoodporne
koty w ogrodzie
Idzie wiosna ... czy fuksja ukorzeni się w wodzie i jak rozmnożyć takie co niezidentyfikowane