Nawilżanie

1. Data: 2000-09-20 08:43:37

Temat: Nawilżanie
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Powoli zaczyna się sezon grzewczy i spada wilgotność powietrza w
pomieszczeniach, co nie jest dobre ani dla roślin, ani dla ludzi. Chciałabym
kupić nawilżacz powietrza, wiem na razie, że są mechaniczne, termiczne i
ultradźwiękowe, przydałyby się jakieś wskazówki od użytkowników. Jeśli ktoś
posiada taką maszynkę, to proszę o wypowiedź.

Pozdrawiam, Basia.

2. Data: 2000-09-20 10:39:14

Temat: Re: Nawilżanie
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Zwyklego mechanicznego raczej nie kupuj. mam taki i raczej nie chwale.
brak regulacji jakiejkolwiek, niewygodnie sie nalewa, niewygodnie
czysci. lepiej jednak zainwestuj w cos lepszego...
Dorota

3. Data: 2000-09-20 23:33:21

Od: l...@l...com.pl (Leksem) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>ultradźwiękowe, przydałyby się jakieś wskazówki od użytkowników. Jeśli ktoś
>posiada taką maszynkę, to proszę o wypowiedź.

Dobry wieczór!

Ja z pewną nieśmiałością chciałabym poradzić Basi. Czytam grupę już od
czerwca, ale nie bardzo wiedziałam jak zacząć.

Natomiast na nawilżaczach znam się dobrze (korzystam od '92 r.) i tak
spróbuję się objawić.

Jedyne słuszne są ultradźwiękowe.

1) Mechaniczny --- nieskuteczny bo turbina rozbija wodę na kropelki,
które następnie są wyrzucane w górę. Efekt, głośno i mokro wokół
nawilżacza.

2) Termiczne --- groźne i okropnie drogie. Woda jest podgrzewana do
temp. ok. 70 st C, kiedy zaczyna parować. Efekt, łatwo się poparzyć a
rachunki za prąd wzrastają w tempie ekspresowym

3) Ultradźwiękowe --- najlepsze. Ciche, ładnie rozbijają wodę na zimną
parę (dodatkowy bonus, można nawilżać cerę), niedrogie w eksploatacji.

I jeszcze dwie uwagi:
- Można zamiast nawilżacza wymienić okna na szczelne. Ja mam
drewniane, zespolone, dwuszybowe i zauważyłam, że dzieki nim
zmniejszyłam liczbę użyć nawilżacza.

- Po włączeniu nawilżacza musisz "napełnić" powietrze w mieszkaniu
wodą. Objawi się to (w zależności od stopnia zanieczyszczenia
środowiska, w którym mieszkasz) kłębiącym dymem (kurz i pył stają się
widoczne) oraz warstwą białawego proszku po 2-3 dniach zalegającego na
wszystkich meblach. I NIE JEST TO WAPŃ Z WODY (jak sugerują różni
pseudowiedzący), tylko pył z powietrza, który pod wpływem wody stał
się nagle ciężki i zamiast do Twoich płuc trafił na półkę. Starannie
to zetrzeć i podziwiać porządek przez następnych wiele dni.

Pozdrawiam serdecznie
Iwonka (Iwona Szymacha)

P.S.
W swoim ogródku nie mam żadnej winorośli i nie chcę mieć. Czy ze mną
jest coś nie tak?
I.

4. Data: 2000-09-21 06:29:30

Temat: Witam (Re: Nawilżanie)
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leksem wrote:
> Ja z pewnš nieśmiałościš chciałabym poradzić Basi. Czytam grupę już od
> czerwca, ale nie bardzo wiedziałam jak zaczšć.

Witam serdecznie na grupie wsrod piszacych :-)

> P.S.
> W swoim ogródku nie mam żadnej winorośli i nie chcę mieć. Czy ze mnš
> jest coś nie tak?

Nie. Z Toba jest wszystko w porzadku. Bedzie nie tak, jak zechcesz miec
wszystkie odmiany winorosli rosnace w Polsce :-)

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

5. Data: 2000-09-21 07:04:16

Temat: Odp: Witam (Re: Nawilżanie)
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krzysztof Koterba <k...@r...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@r...pl...

> Nie. Z Toba jest wszystko w porzadku. Bedzie nie tak, jak zechcesz miec
> wszystkie odmiany winorosli rosnace w Polsce :-)

Ostatnio przeczytałam ogłoszenie faceta - amatora, który ma sto odmian
winorośli. I nie był to Janusz:-)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2000-09-21 07:04:54

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Iwonka (Iwona Szymacha)
>
> P.S.
> W swoim ogródku nie mam żadnej winorośli i nie chcę mieć. Czy ze mną

Masz racje. Cos jest nie tak.

D.P.

7. Data: 2000-09-21 07:07:08

Temat: Odp: Nawilżanie
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Leksem <l...@l...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...ipartners.pl...
> [...]
> 3) UltradŸwiękowe --- najlepsze. Ciche, ładnie rozbijajš wodę na zimnš
> parę (dodatkowy bonus, można nawilżać cerę), niedrogie w eksploatacji.

Wielkie dzięki! Właśnie się zastanawiałam nad kałużami wokół nawilżaczy:)
Wspaniała porada - wyczerpująca chyba temat.

> I jeszcze dwie uwagi:
> - Można zamiast nawilżacza wymienić okna na szczelne. Ja mam
> drewniane, zespolone, dwuszybowe i zauważyłam, że dzieki nim
> zmniejszyłam liczbę użyć nawilżacza.

A to ciekawe, wydawałoby się, że przy super szczelnych oknach powietrze
będzie bardziej wysuszone?

> - Po włšczeniu nawilżacza musisz "napełnić" powietrze w mieszkaniu
> wodš. Objawi się to (w zależnoœci od stopnia zanieczyszczenia
> œrodowiska, w którym mieszkasz) kłębišcym dymem (kurz i pył stajš się
> widoczne) oraz warstwš białawego proszku po 2-3 dniach zalegajšcego na
> wszystkich meblach. I NIE JEST TO WAPŃ Z WODY (jak sugerujš różni
> pseudowiedzšcy), tylko pył z powietrza, który pod wpływem wody stał
> się nagle ciężki i zamiast do Twoich płuc trafił na półkę. Starannie
> to zetrzeć i podziwiać porzšdek przez następnych wiele dni.

Gorzej, że trzeba będzie czyścić też wszystkie liście:-(

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2000-09-21 07:08:50

Temat: Re: Witam (Re: Nawilżanie)
Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie. Z Toba jest wszystko w porzadku. Bedzie nie tak, jak zechcesz miec
> wszystkie odmiany winorosli rosnace w Polsce :-)
>
> Pozdrawiam serdecznie
> Krzysiek Koterba :-)
Tak. Posiadanie wszystkich odmiana to lekka przesada. Ale chciaz z polowe
uznalbym za normalne.

D.P.

9. Data: 2000-09-21 08:05:38

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darek Pakosz" <d...@t...uhc.lublin.pl> napisał w wiadomości
>Tak. Posiadanie wszystkich odmiana to lekka przesada. Ale chciaz z polowe
uznalbym za normalne.

Ja uznałbym za normalne posiadanie wszystkich albo bardzo wielu. Jest to
niejako uboczny skutek zainteresowania się tą grupą roślin. Posiadanie
wszystkich albo bardzo wielu pomaga w poznawaniu przez np. porównywanie.
Tego rodzaju
"specjaliści" są bardzo potrzebni, chociażby na tej grupie. Ja dużo
korzystam z ich wiedzy pojawiającej się tutaj, czasami.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Logitech Cordless Desktop iTouch? Za darmo ?!? http://konkurs.rubikon.pl

10. Data: 2000-09-21 08:42:24

Temat: Re: Odp: Witam (Re: Nawilżanie)
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

basia napisał(a):

> Ostatnio przeczytałam ogłoszenie faceta - amatora, który ma sto odmian
> winorośli. I nie był to Janusz:-)

Oooooo! Poproszę o tekst tego ogłoszenia.To mnie interesuje.
Pozdrawiam :-)
Janusz

pinia bis
podziwiam Waszą cierpliwość i wyrozumiałość
Re: Botan Botanicus?
Albedo
Re: Re: Odp: Re: magnolia parasolowaa