Witam po przerwie!

1. Data: 2002-01-18 17:07:01

Temat: Witam po przerwie!
Od: "Maja Wieckowska" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Niestety już od pewnego czasu nie mogę uczestniczyć w dyskusjach grupowych,
gdyż ja i mój Bartuś musimy napisać prace dyplomowe i przygotować się do
najbliższej sesji. Nie wiem jak długo potrwa jeszcze moja nieobecność więc
dlatego jakby na pożegnanie podaje przepis na ciasto, które jest zawsze
hitem wśród rodziny i gości. Może ten przepis się już pojawiał ale niestety
o tym nie wiem bo mam 3343 zaległe posty do przeczytania.

"Pijak"
biszkopt (dowolny, taki jak kto preferuje)
masa:
3 szklanki maku sparzonego i zmielonego (przynajmniej 3 krotnie)
1 margaryna
1 szklanka cukru pudru
olejek migdałowy lub rumowy
5 - 6 łyżek spirytusu (ja daje zawsze 12 łyżek bo jest lepsze)

Margarynę utrzeć z cukrem, dodawać po 1 łyżce maku i dalej ucierać. W
trakcie ucierania dodawać powoli spirytus.

Na biszkopt wyłożyć masę makową (nie pieczemy) i na to pettitki namoczone w
wódce (ja zazwyczaj mocze herbatniki w rumie albo w rozcieńczonym
spirytusie). Herbatniki polewamy polewą czekoladową.

Mam jeszcze jedno pytanko. Widziałam w sklepie dużą patelnię żeliwną.
Wyglądała solidnie i była bardzo ciężka. Kosztowała 138 zł i nie wiem czy to
jest odpowiednia cena za tą patelnię i czy warto się skusić na nią? Z góry
dziękuję za rady!

Pozdrawiam Wszystkich!

Maja Więckowska