Wlasciwosci błonkotwórcze nawozow - bardzo proszę o pomoc! [troche OT]

1. Data: 2003-10-11 22:27:12

Temat: Wlasciwosci błonkotwórcze nawozow - bardzo proszę o pomoc! [troche OT]
Od: "Magdalena W." <e...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobry wieczór wszystkim milosnikom ogrodnictwa :-)

Mam ogromna prosbe - nie znam sie na ogrodnictwie ni w zab, a trafilo mi sie
tlumaczenie czesciowo dotyczace rowniez nawozow ogrodniczych.
Tekst zawiera zwrot "wlasciwosci blonkotworcze", w zasadzie podany haslowo,
i ja ten zwrot musze przetlumaczyc. Dostepne slowniki nic mi na ten temat
nie powiedzialy, a szukanie w Internecie doprowadzilo jedynie na strone ...
zleceniodawcy :-)
Kontekst podaje:
"Florovit płynny jest skoncentrowanym nawozem ogrodniczym, który poza
nawożeniem posiada również bardzo cenne _własności_błonkotwórcze_. Dzięki
tym właściwościom Florovit płynny jest zalecany jako środek powodujący, że
rośliny lepiej znoszą okresy suszy, niedostatku wody lub okresy krytyczne
(np. zahamowanie wzrostu) oraz są bardziej odporne na infekcje i różnego
rodzaju stresy."

Jezeli ktos z Was bedzie w stanie mi wytlumaczyc, co to sa te wlasnosci
blonkotworcze, to jakos sobie dalej z tlumaczeniem poradze, mam nadzieje ...

Z gory dziekuje za ewentualne wyjasnienia,
zeby nie zabalaganiac grupy moga byc rowniez na priv: emwu - malpa - fr -
kropka - pl

Z pozdrowieniami
Magdalena

---

2. Data: 2003-10-12 07:25:54

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena W." <e...@N...interia.pl> wrote in message

> [...]
> i ja ten zwrot musze przetlumaczyc. Dostepne slowniki nic mi na ten temat
> nie powiedzialy, a szukanie w Internecie doprowadzilo jedynie na strone

Grupy pl.hum.tłumaczenia popytałaś?
A błonka oznacza (chyba) błonę pracującą jako osłona komórki rośliny.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2003-10-12 08:06:43

Od: "Too Old" <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_pnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadejszła wielkopomna chwila i
Magdalena
W.<e...@N...interia.pl>
napisał(a) w swojej wiadomości
<news:bma03r$cum$1@SunSITE.icm.edu.pl> ,na co
zmuszony jestem odpowiedzieć :
> [...]
> (np. zahamowanie wzrostu) oraz są bardziej odporne na infekcje i różnego

jeśli to prawda co piszą w tej ulotce to znaczy to nie mniej ni więcej,że
błony komórkowe roślin (zazwyczaj półprzepuszczalne i tworzące barierę
między organizmem rośliny a środowiskiem) ulegają "uszczelnieniu" . Nie wiem
jednak czy jest to korzystne - błona taka ma w naturalny sposób być "mostem"
i poprzez specjalne organelle i swoje właściwości pośredniczyś w wymianie
różnych substancji działając jednak wybiórczo - interwencja w jej działanie
nie musi być słuszna,sądzę że MAtka Przyroda była mądrzejsza niż my i lepiej
dostosowała jej właściwości do wymagań rośliny.

--
kochany rekinek- J.Krzysztof Chiliński mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_pnet.pl
Milanówek ,a obok stolica Państwa Urzędników

4. Data: 2003-10-12 12:55:17

Od: "Magdalena W." <e...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Grupy pl.hum.tłumaczenia popytałaś?
No pewnie :-) To moja ulubiona grupa
> A błonka oznacza (chyba) błonę pracującą jako osłona komórki rośliny.
Tez tak mi sie wydaje ...

Dziekuje i pozdrawiam
Magdalena

---

5. Data: 2003-10-12 12:56:50

Od: "Magdalena W." <e...@N...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too Old" <mjkch_no_spam@nie_chce_spamu_pnet.pl> napisał w
wiadomości

> [...]
> i poprzez specjalne organelle i swoje właściwości pośredniczyś w wymianie
> różnych substancji działając jednak wybiórczo
Dziekuje za wyjasnienia, ogrodniczemu laikowi to pomoglo :-)

Pozdrawiam
Magdalena

---

6. Data: 2003-10-13 15:51:38

Od: "Adam F" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiem
> "mostem"
> Dziekuje za wyjasnienia, ogrodniczemu laikowi to pomoglo :-)

A tak naprawdę :)
Florovit jest nawozem opiosywanym jako dolistny, ważne jest więc aby
jak najwięcej roztworu zostało na powierzchni liści, do tego służą
wspomniane wyżej "substancje błonkotwórcze"
- podobno dobre jest do tego także szare mydło w b. dużym rozcieńczeniu

Z pozdrowieniami Adam Figasrki

7. Data: 2003-10-14 04:14:02

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> służą wspomniane wyżej "substancje błonkotwórcze"
> - podobno dobre jest do tego także szare mydło w b. dużym

I ja tak to rozumiem. Niektóre rośliny mają liście jakby nawoskowane i
zwykła woda się ich nie trzyma. Dodanie środka błonotwórczego (np.
płyn do mycia naczyń, mydło) powoduje, że nawóz "lepi się" do liści,
powodując dłuższy kontakt nawozu z liściem.

--
Sławomir J Marusiński
Agent Ubezpieczeniowy

8. Data: 2003-10-14 09:45:16

Od: "Rafal Wolski" <rafal.wolski@_nie_spamowi_hoga.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I ja tak to rozumiem.

Z kontekstu wynika jasno, że chodzi o tworzenie, wzmacnianie błony
komórkowej. Jeśli chodzi o przyczepność płynu do liścia, to raczej zwalcza
się napięcie powierzchniowe wody a nie naturalne ochronne struktury liścia.
W przeciwnym razie nawóz wyrządzałby tylko szkody.

Najlepiej do tego stosować olejan. Nie trzeba wtedy mydła czy płynu do mycia
naczyć.

--
Rafał Wolski
http://www.wolski.com.pl/sklep/ - z wrzosami

9. Data: 2003-10-15 05:07:20

Od: "Kyllyan" <m...@w...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Z kontekstu wynika jasno, że chodzi o tworzenie, wzmacnianie błony
> komórkowej.

Mam na ten temat inne zdanie. Dla mnie z kontekstu wynika jasno, to
,co napisałem

--
Sławomir J Marusiński
Agent Ubezpieczeniowy

10. Data: 2003-10-15 07:58:47

Temat: OT - Obstawiamy?
Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...SKASUJ.TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kyllyan <m...@w...pl.invalid> napisał(a):

> Mam na ten temat inne zdanie. Dla mnie z kontekstu wynika jasno, to
> ,co napisałem

Stawiam 5 zł na Rafała.
;-)))
pozdr. Jerzy

PS
A nie lepiej zapytać co "poeta miał na myśli" znaczy się autor tych słów?
Poprosić o telefon do niego i zadzwonić.
:-)

Ochrona
proszę mi tłumaczyć
Rok w ogrodzie - program ogrodniczy po polsku
Pigwy, brówki amerykańskie.
czosnek chinski