Włosy w zaszytej ranie

1. Data: 2006-09-12 19:20:35

Temat: Włosy w zaszytej ranie
Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Dwa dni temu mój syn uderzył się w głowę tak, że rana po udrzeniu wymagała
zszycia. Została ona zszyta (trzy szwy) ale w ranie zostało kilka(nasicie)
włosów. W związku z tym mam kilka pytań:
- czy obecność tych włosów nie będzie przeszkadzała w prawidłowym gojeniu
się rany?
- czy ich obecność może spowodować jakieś komplikacje np: ropienie rany itp?
- czy włosy należy usunąć z rany czy też mogą w niej zostać. Jeżeli trzeba
to czy musi zrobić to chirurg czy można spróbować samemu?

Za pomoc z góry dziękuję i pozdrawiam
Darek

2. Data: 2006-09-12 19:56:16

Temat: Re: Włosy w zaszytej ranie
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze by było wyciągnąć. Czy chirurg, czy samemu? Powiem tak: wśród
ludzi których znam osobiście (nie-lekarzy) są tacy, którym bym poradził
wyciągnąć samodzielnie i tacy, którzy broń Boże nie powinni się za to brać.

Czyste (!!) ręce, czysta pincetka, trochę zdolności manualnych i możesz
wyciągać.

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-09-12 20:14:17

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Sep 2006 21:56:16 +0200, Piotr napisał(a):

> Czyste (!!) ręce, czysta pincetka, trochę zdolności manualnych i możesz
> wyciągać.

Nie wyciągnie, tylko pewnie urwie w połowie - a kawałki pozostaną w ranie.

--
best regards,
scream (at)w.pl

4. Data: 2006-09-12 21:28:49

Od: "ciupa" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy te kawałki które pozostaną w ranie mogą miec jakis wpływ na postep
gojenia się rany?
dziecko ma trzy lata włosy są podobne do koloru szwów czy nie bedzie to
problemem jeśli włosy zostaną tam do poniedziałku kiedy to dziecko bedzie
miało ściągane szwy?
pozdrawiam ciupa

5. Data: 2006-09-12 21:49:49

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 12 Sep 2006 23:28:49 +0200, ciupa napisał(a):

> a czy te kawałki które pozostaną w ranie mogą miec jakis wpływ na postep
> gojenia się rany?

Jeśli jest ich kilka, to chyba nie. Ale ja lekarzem nie jestem :)

--
best regards,
scream (at)w.pl

zapytanie o termin med. łaciński - Pilne
Bolace piersi
Zimne zimowe kąpiele
Augmentin i zatoki
Wyniki morfologii 3-latka