Woda gazowana a zapalenie gardla

1. Data: 2007-07-29 14:29:30

Temat: Woda gazowana a zapalenie gardla
Od: badzio <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
mam nastepujaca watpliwosc. Odkad tylko pamietam, slyszalem teorie ze
woda gazowana jest niezdrowa na gardlo, moze powodowac zapalenie
gardla czy angine i jesli ma sie problemy zdrowotne typu zapalenie
gardla, angina, przeziebienie, to nalezy unikac picia wody gazowanej.
Tylko ze niestety nie znalazlem w necie uzasadnienia tej tezy i jestem
ciekaw czy to urban legends czy tez ta teoria ma jakies uzasadnienie
merytoryczne.

Z gory dzieki za odpowiedzi:)

2. Data: 2007-07-29 14:55:56

Temat: Re: Woda gazowana a zapalenie gardla
Od: "Jurek" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "badzio" <b...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> Tylko ze niestety nie znalazlem w necie uzasadnienia tej tezy i jestem
> ciekaw czy to urban legends czy tez ta teoria ma jakies uzasadnienie

Napisałeś słowo "teorie". I słusznie, bo teoria nie ma nic wspólnego z
wiedzą. Jeżeli od wody gazowanej byłyby zapalenia gardła, anginy,
przeziębienia, to większość ludzi chodziłaby wciąż chora. A przecież tak nie
jest. Ponieważ ciągle medycyna akademicka nie znajduje uzasadnienia w
przyczynach infekcji, to wymyśla się różne teorie....
Pozdrawiam Jurek M.
Pozdrawiam Jurek M.

3. Data: 2007-07-30 10:51:21

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

badzio <b...@g...com> napisał(a):

> Odkad tylko pamietam, slyszalem teorie ze
> woda gazowana jest niezdrowa na gardlo, moze powodowac zapalenie
> gardla czy angine

to jedna sprawa

> i jesli ma sie problemy zdrowotne typu zapalenie
> gardla, angina, przeziebienie, to nalezy unikac picia wody gazowanej.

A to już druga. Moim zdaniem - zasada nie działa w obie strony.

Być może chodzi po prostu o to, że wypicie mocno gazowanego napoju działa na
bolące gardło jak przetarcie do szczotką do butelek? ;-)

Ania

4. Data: 2007-08-01 17:52:14

Od: badzio <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 29 Lip, 16:29, badzio <b...@g...com> wrote:
> [...]
> Tylko ze niestety nie znalazlem w necie uzasadnienia tej tezy i jestem
> ciekaw czy to urban legends czy tez ta teoria ma jakies uzasadnienie

No wiec bylem na kontroli u lekarza i uzyskalem odpowiedz... woda
gazowana faktycznie jest niewskazana w przypadku stanow zapalnych
gardla. 'Babelki' powoduja podraznienie gardla oraz chwilowe
'oziebienie' gardla a konkretnie jakis 'elementow', ktore sa
odpowiedzialne za ochrone organizmu. niestety jestem laik jesli chodzi
o sprawy biologiczno-medyczne i wszelkie fachowe tlumaczenia wylatuja
mi od razu z glowy - lekarka tlumaczyla mi lopatologicznie, tak jakby
tlumaczyla to dziecku a ja i tak zapomnialem :/ Ale potwierdzila ze w
przypadku problemow z gardlem nalezy unikac wody gazowanej a jesli juz
ktos nie moze wytrzymac (np ja ;) ) to nalezy
1) pic wode gazowana ze szklanki (czesc gazu ulotni sie szybciej niz
podczas picia z butelki)
2) dobrze jest wsypac do szklanki z woda odrobine cukru, coby sie
szybciej wybabelkowalo

Co to jest? Rak skóry? Czerniak? (mam foto)
angina, antybiotyki i gorączka
leki podawane dzieciom
wedzielko podjezykowe
Całowanie i choroby zakaźne.