Woda utleniona, a spirytus salicylowy

1. Data: 2004-07-12 11:59:33

Temat: Woda utleniona, a spirytus salicylowy
Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czym się różni działanie wody utlenionej od działania spirytusu
salicylowego?
Czy spirytus odkaża, a woda nie?
Czy woda lepiej niz spirytus przemywa?
Co jest lepsze do przemywania/odkazania ran, a co na tradzik?

Przeczytalem juz ponizsze posty:
http://groups.google.pl/groups?q=woda+utleniona+spir
ytus+salicylowy&hl=pl&lr=&ie=UTF-8&filter=0

pozdrawiam
Szachysta

2. Data: 2004-07-12 12:09:02

Temat: Re: Woda utleniona, a spirytus salicylowy
Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy spirytus odkaża, a woda nie?
> Czy woda lepiej niz spirytus przemywa?
> Co jest lepsze do przemywania/odkazania ran, a co na tradzik?

spirytus zabija nie tylko drobnoustroje. Woda utleniona ma łagodniejsze
działanie, przez uwalnianie tlenu i pienienie oczyszcza ranę mechanicznie.
Jej działanie odkażające jest wystarczające. Nie ma sensu niszczyć własnych
tkanek spirytusem. Rozumiem że do tego jest Ci potrzebne - do przemywania
ran. No bo idąc dalej, można by przemywać domestosem i wypalać ;-)
Piotr

3. Data: 2004-07-12 12:38:54

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma sensu niszczyć własnych tkanek spirytusem.

Załóżmy, ze wyskoczyl mi pryszcz i chcę go *zniszczyc*.
Nakłuwam go więc igłą lekarską (przemytą spirytusem salicylowym), wyciskam
"srodek" i zalewam spirytusem salicylowym. Czy sposób jest dobry? Czy nadaje
do tego tak samo woda utleniona? Z tego co powiedziales chyba nie, bo nie
niszczy tkanek (a mi wlasnie o to chodzi - o miejscowe zniszczenie
niewygodnej tkanki:).

Przepraszam Panie za sceny mało przyjemne...

pozdrawiam
Szachysta

4. Data: 2004-07-12 13:13:08

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <cctuf2$g8b$1@atlantis.news.tpi.pl> Szachysta tako rzecze:

> Czy woda lepiej niz spirytus przemywa? Co jest lepsze do
> przemywania/odkazania ran, a co na tradzik?

Na trądzik spirytus, ale ja mam bardzo tłustą cerę i to że spirytus
wysusza dla mnie jest zaletą. Do skaleczeń woda utlenionia (ale ona
czasem dość szybko traci właściwości, np. wożona przy rowerze w upał,
trzymana w samochodzie), spirytus jest trwalszy.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

5. Data: 2004-07-12 21:11:19

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> do tego tak samo woda utleniona? Z tego co powiedziales chyba nie, bo nie
> niszczy tkanek (a mi wlasnie o to chodzi - o miejscowe zniszczenie

w takim przypadku spirytus lepszy. Acnosan jeszcze lepszy.
Piotr

6. Data: 2004-07-12 21:12:18

Od: "Piotr" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czasem dość szybko traci właściwości, np. wożona przy rowerze w upał,
> trzymana w samochodzie), spirytus jest trwalszy.

można kupić wodę utlenioną w żelu, albo w tabletkach, trwalsza.
Piotr

7. Data: 2004-07-12 21:48:36

Od: "justy" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Załóżmy, ze wyskoczyl mi pryszcz i chcę go *zniszczyc*.

w tej sytuacji najlepiej sprawdzi sie posmarowanie benzacne (5%, zeby nie
podrażnić za bardzo skóry)

8. Data: 2004-07-13 09:37:48

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <ccuuoc$ph6$3@nemesis.news.tpi.pl> Piotr tako rzecze:

> można kupić wodę utlenioną w żelu, albo w tabletkach, trwalsza.

Chyba zapomnaiłeś emotikonu, bo woda utleniona w tabletkach jest mało
pomocna na wycieczce rowerowej :-D

9. Data: 2004-07-14 07:50:17

Od: "tmark" <t...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nakłuwam go więc igłą lekarską (przemytą spirytusem salicylowym), wyciskam
> "srodek" i zalewam spirytusem salicylowym. Czy sposób jest dobry?

Na sterylizacje igly sposob ten jest za slaby i moze byc tak ze jeszcze
przyszcza nadkazasz. (jedyny sposob to jednorazowe igly prosto z
opakowania). Ale zdecydowanie lepszy sposob to traktowanie tradziku
odpowiednim preparatem dermatologicznym.

Pozdrowienia,
Tomasz Markiewicz

schodzący pzanokieć - ratunku!
choroby maciczne, tlumaczenie