Wodomierze, terminy, spółdzielnia, pomocy!

1. Data: 2007-04-26 08:48:01

Temat: Wodomierze, terminy, spółdzielnia, pomocy!
Od: d...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Cześć
Jak się niedawno okazało - wodomierze w moim mieszkaniu "się
przeterminowały" kilka miesięcy temu. W spółdzielni żonę straszą, że
za ten okres trzeba będzie zapłacić ryczałtem, czyli majątek :(
Ale od początku: jakiś czas temu kupilismy to mieszkanie i porzedni
właściciel twierdził, że niedawno wodomierze były wymieniane. Są na
nich jakieś holograficzne naklejki, ale prawie nie do odczytania
(trudny dostęp, odbicia światła itp). Ponieważ oba wodomierze
wskazywały nieco ponad 20 m3 każdy, wskazywało to na ich "świeżość" i
krótko mówiąc tymczasowo olałem sprawę. Ostatnio stwierdziłem że już
czas zbadać sprawę i wygląda na to (ale pewności nadal nie mam - źle
widać), że przeterminowały się rok temu - przy założeniu 5 letniego
okresu ważności dla obu.
Moje pytanie jest takie: jak się dogadać ze spółdzielnią?
Czy wymuszenie zapłaty za wodę ryczałtem, przy założeniu, że
wodomierze nie wykazują żadnych nietypowych objawów jest zasadne i
zgodne z prawem?
Obecnie liczniki wskazują około 100m3 każdy - to chyba niedużo? Czy
może to być argumentem w rozmowach ze spółdzielnią?

Pozdrawiam - Arek

2. Data: 2007-04-26 16:36:53

Temat: Re: Wodomierze, terminy, spółdzielnia, pomocy!
Od: "Zbyszek Zarzycki" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <d...@o...pl> napisał w wiadomości
s.com...
[...]

To niech zapłacą :-)
Wodomierze to część instalacji a jako taka należy do spółdzielni, skoro nie
zadbali niech bulą.

--
ZZ@private

3. Data: 2007-04-26 18:05:43

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek Zarzycki pisze:

> To niech zapłacą :-)
> Wodomierze to część instalacji a jako taka należy do spółdzielni, skoro nie
> zadbali niech bulą.

... i dopiszą do rachunku.

Hint: Spółdzielca pokrywa koszty eksploatacji 'swojej' części instalacji.

--
spp

4. Data: 2007-04-26 19:29:09

Od: "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

badałem właśnie kolejne szambo czwartek, 26 kwietnia 2007 20:05 gdy
użytkownik spp napisał:

> ... i dopiszą do rachunku.
>
> Hint: Spółdzielca pokrywa koszty eksploatacji 'swojej' części instalacji.

"Swoja część" jest od zaworu za pionem, więc wodomierz jest po stronie
mieszkańca.
--
---------
Staszek.Nurek

5. Data: 2007-04-26 19:30:34

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hint: Spółdzielca pokrywa koszty eksploatacji 'swojej' części instalacji.

Swoja jest od wodomierza.

6. Data: 2007-04-26 20:17:58

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic pisze:

> Swoja jest od wodomierza.

A kto pokrywa spółdzielni wymianę wodomierzy ;)
(Bo o taki sens mi chodziło).

--
spp

7. Data: 2007-04-26 21:30:23

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A kto pokrywa spółdzielni wymianę wodomierzy ;)
> (Bo o taki sens mi chodziło).

Pytek :-) Ale to spółdzielnia pilnuje terminów ich ewentualnej wymiany, a
koszty są wrzucane w koszty eksploatacji, czyli i tak są przerzucane na
członka spółdzielni. Przynajmniej tak jest w mojej spółdzielni, oni pilnują
spraw technicznych obiektu.

8. Data: 2007-04-26 21:34:55

Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Boombastic pisze:

> [...]
> członka spółdzielni. Przynajmniej tak jest w mojej spółdzielni, oni pilnują

Dokładnie tak.
Czy będzie płacił za wymianę swoich wodomierzy 100 % czy po 1 % na
pozostałe 99 wodomierzy w Spółdzielni - na to samo wyjdzie.

--
spp

9. Data: 2007-04-26 21:39:03

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dokładnie tak.
> Czy będzie płacił za wymianę swoich wodomierzy 100 % czy po 1 % na
> pozostałe 99 wodomierzy w Spółdzielni - na to samo wyjdzie.

Ale przynajmniej nikt nie straszy ryczałtem i nie robi głupich problemów.

10. Data: 2007-04-27 07:20:00

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Apr 26, 9:29 pm, "Staszek.Nurek" <c...@w...pl> wrote:
> badałem właśnie kolejne szambo czwartek, 26 kwietnia 2007 20:05 gdy

> "Swoja część" jest od zaworu za pionem, więc wodomierz jest po stronie
> mieszkańca.

Abyś pewien? A czy nie od plomby na wodomierzu?
Jest to część infrastruktury, tak więc jest to w części "wspólnej".

--
ZZ@private

montaz mebli kuchennych
Jak odnowić pergolę?