Wokół domu

1. Data: 2004-02-03 14:42:23

Temat: Wokół domu
Od: "Grzegorz Koziara" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie !

Bardzo proszę szanownych grupowiczów o uwagi i opinie na temat moich
niżej opisanych planów.
Może robie jakiś błąd ,ktos ma doświadczenia,oczym pamietać ? Może ktoś zna
linki ciekawe z tego tematu.

Zabieram się latem do pożądków wokoło domu Dom był wybudowany z piwnicą
w stanie surowym 12 lat temu.Od dwóch lat jako nowy
właściciel staram sie zakończyć budowę.

Mój "ambitny" plan :

1) Odkopanie fundamentów, przesuszenie.
Tutaj słyszałem,niewiem czy to prawda,że muszę odkopywać po 5m nie więcej,
zasypywać i tak dalej ,bo dom może siąść.

2) Izolacje pionowa z drenażem, teren trudno przepuszczalny wodę i na
wysokiej górze.Glina.

Działka jest z niewielkim spadem .Dom stoi poniżej drogi. Spad od drogi.
Garaż z frontu i " pod górke" wyjazd z garażu.

Izolacja pionowa to dwukrotne wykonanie powłoki bitumicznej na otynkowanej
ścianie piwnic. Ułożenie grubych folii typu Foundaline. Wypukłymi korkami do
ściany aby zapewnić wentylację pomiędzy ścianą i folią.

3) Opaska betonowa pozioma na wierzchu ,wkoło ścian (szer.około50 cm).Spadek
od ścian.

4) Obok opaski myślałem połozyc "ako" ( nie wiem czy dobra nazwa, takie
kanaliki przykryte kratka ) na wodę deszczową.Szczególnie chodzi mi o front
domu aby nie wlewało sie do garażu.

5) Obok "ako"kostka brukowa. Na podjazd do garażu i wkoło domu również
kostka, nie mam pojęcia jeszcze jaka .

Dziękuje z góry za opinie
pozdrawiam
G.Koziara