Wolontariat

1. Data: 2004-08-19 12:37:56

Temat: Wolontariat
Od: "Romek" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy jestescie panstwo w stanie powiedziec mi jakie cechy sa wskazane, a jakie
stanowia utrudnienie w pracy w ramach wolontariatu?

Probuje sobie odpowiedziec na pytanie, czy nadaje sie na wolontariusza:)
Czy toze jestem osoba niepelnosprawna ma tu jakies znaczenie?

1. Data: 2004-08-20 12:54:35

Temat: Re: Wolontariat
Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Romek" <r...@v...pl> wrote in message
> [...]
>
> Probuje sobie odpowiedziec na pytanie, czy nadaje sie na wolontariusza:)
> Czy toze jestem osoba niepelnosprawna ma tu jakies znaczenie?

to, że jesteś osobą niepełnosprawną nie powinno mieć znaczenia
najwazniejsze jest aby rozpoznac własną motywację która stoi za zamiarem
podjęcia takiej odpowiedzialnej pracy

nie bez znaczenia jest także grupa z którą chcesz pracować: czy będą
to dzieci w stanie terminalnym czy też osoby bezdomne a może
samotni starsi ludzie?

Praca wolontariusza jesxt ogromnie odpowiedzialna ale także
bardzo obciążająca i dlatego najlepiej miec stały kontakt z organizacją
skupiającą wolontariuszy (w większych miastach działają
centra wolontariatu lub poszukaj innej pozarządowej organizacji, jest ich
mnóstwo)

Najważnniejsze moim zdaniem to: bezwzględna akceptacja osoby z którą
pracujesz,
jasne granice spotkań czy pracy, opieka kogos kto "siedzi" w temacie,
przestrzeganie zasad szczerości, szacunku, dyskrecji, uważność, słuchanie,
znajomośc tego, co masz do zaoferowania.

Spróbuj odpowiedziec sobie na pytania:
jak konkretnie i komu chcę pomagac?
co mam do zaoferowania?
jakie zyski niematerialne z tego czerpię?
co chciałbym uzyskac?
co w wypadku porazki mojej pracy?
czego nie mogłbym znieść u osoby z którą pracuję i dlaczego?
do kogo zwrócę się po pomoc jeśli nie będę mógł sobie poradzić?
jak zachowam się gdy poglądy/ działania osoby z która pracuję
będa rażąco raziły mój światopogląd?

Pozdrawiam i życzę powodzenia

PS Polecam fantastyczną książkę
Eric-Emmanuel Schmitt OSKAR I PANI RÓŻA

1. Data: 2004-08-20 19:23:09

Od: "Aneta" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

thuringwethil <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> napisał(a):

> "Romek" <r...@v...pl> wrote in message
> jakie
[...]
> [...]
> do kogo zwrócę się po pomoc jeśli nie będę mógł sobie poradzić?
> jak zachowam się gdy poglądy/ działania osoby z która pracuję

Przecież to szalenie trudne pytania! Udzielenie odpowiedzi a priori musi się
łączyć z popełnieniem znacznych błędów, przynajmniej w większości przypadków.
Poza tym wypełnienie ankietki może skutecznie podłamać potencjalnego
wolontariusza jeszcze przed podjęciem pracy lub wywołać stan hura-optymizmu.
Z odpowiedziami na proponowane pytania wiąże się poziom samooceny delikwenta
i jej umotywowanie. Samoświadomości także.
Aneta

1. Data: 2004-08-21 13:50:25

Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aneta" <a...@W...gazeta.pl> wrote in message

> Przecież to szalenie trudne pytania!

praca wolontariusza jest szalenie trudna.

Udzielenie odpowiedzi a priori musi się
> łączyć z popełnieniem znacznych błędów, przynajmniej w większości
przypadków.

Hmm nie wiem, być może tak być może nie
Faktem jest natomiast, że zaczynanie pracy bez postawienia sobie takich
pytań jest
IMHO nieodpowiedzialne. Poza tym Romek chyba chce o tym myśleć skoro
zapytuje
na grupie...

Pozdrawiam
O.