Wosk na plamoodpornym obrusie

1. Data: 2004-12-29 15:17:32

Temat: Wosk na plamoodpornym obrusie
Od: "BS" <o...@U...TO.poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Jak wywabić plamę z wosku na plmoodpornym obrusie. Przeprasowalam ja juz pod
chusteczka, wypralam, ale plama po wosku nadal jest. Prosze o porady

2. Data: 2004-12-30 07:53:45

Temat: Re: Wosk na plamoodpornym obrusie
Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BS" <o...@U...TO.poczta.fm> napisał w wiadomości
> Jak wywabić plamę z wosku na plmoodpornym obrusie.[...]

Ale z wosku czy np. kolorowej stearyny? Bo to drugie (barwnik konkretnie) to
już niestety może zostać :( Tak czy inaczej - przede wszystkim schłodzić i
wykruszyć wszystko, co się da. Potem prasować i prać, do skutku :) Nie wiem,
czy takie przypadki się leczy benzyną ekstrakcyjną, ale jak nic innego nie
pomoże, to możesz spróbować - wtedy już i tak nic nie tracisz...

Pozdrawiam
P.S. Tak na przyszłość - na porządnym plamoodpornym obrusie zabrudzenia
zostają na wierzchu - lepiej im nie ułatwiać wniknięcia ;)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

3. Data: 2004-12-30 11:35:05

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Przeprasowalam ja juz pod
> chusteczka, wypralam, ale plama po wosku nadal jest. Prosze o

Prasować, ale nie przez husteczkę, a przez papier. Jak
najgorszego gatunku najlepiej, jakaś szmatława gazeta (papierem
szmatława, nie treścią!!! "życie na gorąco" się nie nadaje),
najlepiej najpierw sprawdzić, czy dobrze wchłania wodę, wybrać
najlepszy do tego celu, arkusz podłożyć pod plamę, arkusz na
plamę, całość na jakims twardym podłożu i prasować mocno
dociskając żelazko, papier regularnie zmieniać na nowy. Samą
świecę można w ten sposób z materiału wyciągnąć niemal do cna,
resztę powinno załatwić pranie w wyższej temperaturze. Tyle, że
po takich zabiegach ten obrus już nie będzie plamoodporny...

J.

4. Data: 2004-12-30 11:38:38

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cr0p9b$bar$1@mail.wave.net.pl...
> [...]przez papier. Jak najgorszego gatunku najlepiej,
> jakaś szmatława gazeta[...]

Ręcznik papierowy, biały, bez wzorków.

Pozdrawiam
H. (z nadzieją, że pomocna :)
--
Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek

5. Data: 2004-12-30 11:46:34

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hanka Skwarczyńska" <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl>
napisał w wiadomości news:cr0pe8$dgb$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Ręcznik papierowy, biały, bez wzorków.

O, będzie dobry :-) Nawet lepszy, niż krzyżówka z "Faktu" ;-)

A tak przy okazji offtopiczna prywata:

> KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

Świeżo po lekturze "Czarodzicielstwa " postuluję o uzupełnienie
Twojego siga o pytanie, na które ta fraza jest odpowiedzią. Tak
sama zupełnie mylne wrażenie robi ;-)

Pozdrawiam

J.

6. Data: 2004-12-30 11:58:01

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:cr0pur$c59$1@mail.wave.net.pl...
> [...]postuluję o uzupełnienie Twojego siga o pytanie,
> na które ta fraza jest odpowiedzią. [...]

E, rozhermetyzuje się i trzeba będzie wymieniać uszczelki. Dobrze jest, jak
jest, ci, co mają wiedzieć, wiedzą :)

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.