Wpisowe do Spółdzielni Mieszkaniowej

1. Data: 2006-02-08 21:13:05

Temat: Wpisowe do Spółdzielni Mieszkaniowej
Od: "Przemolo" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Posiadam spółdzielcze własnościowe prawo do mieszkania i garażu. Budynek
należy do SM, do któej chciałbym wstąpić z racji na niższe comiesięczne
opłaty dla członków SM.

Status tejże SM wydaje mi się jakiś bardzo archaiczny - otóż jest tam taki
rozdział "Wpisowe i udziały" gdzie na dobrą sprawę nie pisze nic o osobach,
które mają już mieszkanie i chcą przystąpić do SM. Jeden z punktów mówi:
X. Członkowie zobowiązani są wnieść do SM następującą ilość udziałów:
- ubiegający się o lokal mieszkalny: 1 udział,
- ubiegający się o lokal użytkowy typu garaż: 5 udziałów (...)
Udziały są liczone odrębnie dla każdego prawa.

Według mojej interpretacji w/w fragment nie zobowiązuje mnie jako posiadacza
spółdzielczego prawa do lokalu do wniesienia tych udziałów - co Wy na to?

Tym bardziej, że 1 udział = ok.300zł co w przypadku mieszkania byłoby do
zniesienia ale w przypadku mieszkania i garażu stanowiłoby to kwotę
6x300zł=1800zł!

Pani w SM twierdzi jednak, że muszę nabyć owe 6 udziałów...

2. Data: 2006-02-08 21:58:14

Temat: Re: Wpisowe do Spółdzielni Mieszkaniowej
Od: "Sierp" <sierpNO@łspamsierp.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemolo" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> posiadacza
> spółdzielczego prawa do lokalu do wniesienia tych udziałów - co Wy na to?

to raczej na pl.soc.prawo watek, nie tutaj
faktycznie, archaiczny zapis, jeszcze z czasow kiedy wystapienie
do spoldzielni z prosba o przyjecie w poczet czlonkow bylo
obowiazkiem

ale nawet jezeli powyzsze cie nie upowaznia, to gdzie jest fragment
mowiacy o tych, ktorzy maja mieszkanie? jezeli takiego fragmentu
nie ma to pewnie nie zostaniesz czlonkiem ;-)

Sierp

3. Data: 2006-02-09 06:33:24

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Przemolo napisał(a):

> Pani w SM twierdzi jednak, że muszę nabyć owe 6 udziałów...

A to ciekawe, mam mieszkanie, garaż i tylko jeden udział.

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

4. Data: 2006-02-09 06:50:49

Od: "Marcin P." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po co się przyznałeś do garażu ?? trzeba było wykupić tylko jeden udział za
mieszkanie. Dzięki temu stajesz się członkiem spółdzielni i masz głos na
walnym zgromadzeniu mieszkańców. Możesz na przykład zgłosić zmiany do
statutu jeśli zostaną przegłosowane. I na koniec nowe prawo spółdzielcze
wymusiło nowe statuty, więc żaden statut SM w Polsce nie jest starszy niż 2
lata.

5. Data: 2006-02-10 12:50:26

Od: "..:: sjf ::.." <s...@u...org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Marcin P. napisał(a):
> [...]
> wymusiło nowe statuty, więc żaden statut SM w Polsce nie jest starszy niż 2
Raczej: Nie powinien być starszy niż 2 lata... Np. w mojej SM jest
statut sprzed dobrze ponad 2 lat; dopiero planują jego aktualizację -
tak mi powiedziała pani z SM jakis miesiąc temu, gdy zapytałem o to.

--
Szczepan J. Fijał :: sjf @ 50°07' 18°58'
xmpp:s...@c...pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call

6. Data: 2006-02-11 12:11:17

Od: "Ania" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Przemolo" <p...@g...pl> wrote in message
> [...]
> - ubiegający się o lokal użytkowy typu garaż: 5 udziałów (...)
> Udziały są liczone odrębnie dla każdego prawa.

mysle ze nie zobowiazuje, chociaz spoldzielnie do tego daza, nie wiem czy
uczciwe jest roznicowanie cen dla czlonkow i nie czlonkow spoldzielni - moze
tu należy szukac rozwiazania prawnego pokazujacego na niezgodnosc z prawem
takich praktyk
my na ten przyklad placilismy we Wroclawiu przed zawarciem umowy budowy
mieszkania wpisowe 800 zl i udzial 800 zl, gdy dokupowalismy garaz, to juz
nie bylo mowy o kolejnym "udziale"
wpisowe plus udzial bylo duza kwota, ale cena metra mieszkania byla jak na
Wroclaw b. atrakcyjna, wiec powiedzmy, ze sie oplacilo
pozdrawiam
Ania

Odpowiedzialność SM za budynek
czujnik czadu i gazu