Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Wplyw na psychike

Grupy

Szukaj w grupach

 

Wplyw na psychike

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 1


« poprzedni wątek następny wątek »

1. Data: 2000-10-16 21:43:14

Temat: Re: Wplyw na psychike
Od: "Karol Wasilewski" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Podobno w reklamie Coca-Coli
> byl umieszczony napis ktory mial wplywac na swiadomosc ogladajacego (ala
> tylko podobno).

To niemozliwe - w Polsce jest to zabronione przez prawo.

>Jesli ktokolwiek co slyszal o takich kombinacjach to prosze
> o odpowiedz.
Odsylam do Wiedzy i Zycia i Swiata Nauki. W numerach archiwalnych byla seria
art. temu poswieconych, a nawet projekt eksperymentu.
Karol Wasilewski


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


1. Data: 2000-10-17 19:12:36

Temat: Wplyw na psychike
Od: "Kefas" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Poszukuje materialow opisujacych wplyw mediow na psychike czlowieka. Chodzi
mi dokladnie o umieszczenie w krotkich filmikach (np.reklamach), co pare
klatek konkretnego napisu, niewidzialnego dla oka ludzkiego (napisy
puszczene sa z jakas czestotliwosci, na baaardzo krotki czas, wiec oko
ludzkie nie jest wstanie wylapac tego napisu). Podobno w reklamie Coca-Coli
byl umieszczony napis ktory mial wplywac na swiadomosc ogladajacego (ala
tylko podobno). Jesli ktokolwiek co slyszal o takich kombinacjach to prosze
o odpowiedz.

Pozdrowinia

Kefas


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2000-10-17 19:46:51

Temat: Re: Wplyw przekazu międzyklatkowego na psychike widza kinowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

"Kefas" <p...@p...fm> wrote in message
news:8si898$s8u$1@uranos.cto.us.edu.pl...
> Poszukuje materialow opisujacych wplyw mediow na psychike czlowieka. Chodzi
> mi dokladnie o umieszczenie w krotkich filmikach (np.reklamach), co pare
> klatek konkretnego napisu, niewidzialnego dla oka ludzkiego (napisy
> puszczene sa z jakas czestotliwosci, na baaardzo krotki czas, wiec oko
> ludzkie nie jest wstanie wylapac tego napisu). Podobno w reklamie Coca-Coli
> byl umieszczony napis ktory mial wplywac na swiadomosc ogladajacego (ala
> tylko podobno). Jesli ktokolwiek co slyszal o takich kombinacjach to prosze
> o odpowiedz.

Nie jest prawdą jakoby ludzkie oko nie było w stanie wyłapać nawet
krótkiego błysku z takim napisem. Każdy kto się orientuje w budowie
projektora filmowego wie, że pokazuje on 25 klatek na sekundę
i to wcale nie jest tak krótko aby tego nie zauwazyć. To samo robi
telewizor, który 25 razy na sekundę zmienia treść obrazu...

Niedawno była w USA afera na tym podłożu gdy jedna z reklam przedwyborczych
miała właśnie rzekomo wykorzystywać tą technikę do umieszczenia na ekranie
(i niby w ludzkiej psychice) napisu RATS (szczury) będącego częścią dużego
napisu DEMOCRATS. Ten krótki, jednoklatkowy błysk napisu RATS był wystarczająco
długi aby go uchwycić nieuzbrojonym okiem na filmie puszczonym w pełnej prędkości.

Wydaje mi się, ale nie jestem ekspertem, że magia działania tych technik
jest nieco mityczna i a skuteczność ciężka do zmierzenia. Ktoś sądzi inaczej?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2000-10-17 20:04:14

Temat: Re: Wplyw przekazu międzyklatkowego na psychike
Od: Dariusz Laskowski <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pszemol wrote:

> Wydaje mi się, ale nie jestem ekspertem, że magia działania tych technik
> jest nieco mityczna i a skuteczność ciężka do zmierzenia.

Były takie eksperymenty. Jedyne co się dało osiągnąć to rozpoznawanie
jako "znajomych" tych bodźców, które wcześniej były "podawane"
podprogowo. Nie udało się jednak udownić, że można w ten sposób
kształtować lub zmieniać postawy. I już - nic więcej. Chociaż podobno
takie kwiatki pojawiają się w reklamach, ale to tylko IMHO dojenie
zleceniodawców z kasy przez agencje reklamowe. Cóż... hasło:
"bodźce podprogowe" brzmi dumnie... ;-)
--
Dariusz Laskowski Istotą Usenetu jest to, że może na niego
mailto:d...@p...pl pisać każdy, czy nam się to podoba, czy nie.
(c) Asia Jedrychowska

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2000-10-17 21:29:54

Temat: Re: Wplyw na psychike
Od: m...@c...pl (Marcin Kielesiński) szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie Kefas ! :)

W dniu 17-Paź-00, napisałeś(aś):

> Poszukuje materialow opisujacych wplyw mediow na psychike czlowieka.
> Chodzi mi dokladnie o umieszczenie w krotkich filmikach
> (np.reklamach), co pare klatek konkretnego napisu, niewidzialnego
> dla oka ludzkiego (napisy puszczene sa z jakas czestotliwosci, na
> baaardzo krotki czas, wiec oko ludzkie nie jest wstanie wylapac tego
> napisu). Podobno w reklamie Coca-Coli byl umieszczony napis ktory
> mial wplywac na swiadomosc ogladajacego (ala tylko podobno). Jesli
> ktokolwiek co slyszal o takich kombinacjach to prosze o odpowiedz.

Zapewne chodzi o tzw. "komunikaty podprogowe"?

> Pozdrowinia
> Kefas

Pozdrawiam,
--
Marcin Kielesiński
e-mail: m...@c...pl, www: http://www.viper.pl/~reborn/
IRC: MisterQ ICQ:67690939
PowerPC Amiga OS3.5 and DOpus Magellan 5.8 happy user

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.psychologia
http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2000-10-17 21:36:29

Temat: Re: Wplyw przekazu międzyklatkowego na psychike widza ki nowego
Od: m...@c...pl (Marcin Kielesiński) szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie Pszemol ! :)

W dniu 17-Paź-00, napisałeś(aś):

> Nie jest prawdą jakoby ludzkie oko nie było w stanie wyłapać nawet
> krótkiego błysku z takim napisem. Każdy kto się orientuje w budowie
> projektora filmowego wie, że pokazuje on 25 klatek na sekundę
> i to wcale nie jest tak krótko aby tego nie zauwazyć. To samo robi
> telewizor, który 25 razy na sekundę zmienia treść obrazu...

W zasadzie tak, ale nikt nie mówi tu o błyskających, kontrastowych
napisach. Można to zrobić znacznie bardziej subtelnie ;)

> Wydaje mi się, ale nie jestem ekspertem, że magia działania tych
> technik jest nieco mityczna i a skuteczność ciężka do zmierzenia.
> Ktoś sądzi inaczej?

Techniki programowania podświadomości to raczej fakt, nie mit...

Pozdrawiam,
--
Marcin Kielesiński
e-mail: m...@c...pl, www: http://www.viper.pl/~reborn/
IRC: MisterQ ICQ:67690939
PowerPC Amiga OS3.5 and DOpus Magellan 5.8 happy user

--
Archiwum grupy dyskusyjnej pl.sci.psychologia
http://niusy.onet.pl/pl.sci.psychologia

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2000-10-17 21:38:51

Temat: Re: Wplyw przekazu międzyklatkowego na psychike widza kinowego
Od: "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Oct 2000, Pszemol wrote:

> Nie jest prawdą jakoby ludzkie oko nie było w stanie wyłapać nawet
> krótkiego błysku z takim napisem. Każdy kto się orientuje w budowie
> projektora filmowego wie, że pokazuje on 25 klatek na sekundę

24 ;P
I wszyscy wiedza, ze to za malo.

> i to wcale nie jest tak krótko aby tego nie zauwazyć. To samo robi
> telewizor, który 25 razy na sekundę zmienia treść obrazu...

50. jest 50 polobrazow.

> Wydaje mi się, ale nie jestem ekspertem, że magia działania tych technik
> jest nieco mityczna i a skuteczność ciężka do zmierzenia. Ktoś sądzi inaczej?

Akurat w przypadku polityki sa znacznie skuteczniejsze techniki ;P
Co do reszty - sygnaly podprogowe (subliminalne) musza byc poprzedzone
faza torowania, czyli "uwrazliwiania" naszych zmyslow, by w ogole
zostaly zarejestrowane. Reklama jest na to raczej za krotka...
generalnie - www.google.com i advanced search z ograniczeniem
przeszukiwania do domeny .edu zwykle bardzo pomaga ;)

--
/"\
\ / ASCII RIBBON CAMPAIGN Mariusz K. Grzeca
X Against HTML Mail and News m...@s...mimuw.edu.pl
/ \ ICQ UIN: 5307148


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2000-10-18 01:26:17

Temat: Re: Wplyw na psychike
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Wasilewski" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:8sigun$oac$1@news.tpi.pl...
> > Podobno w reklamie Coca-Coli
> > byl umieszczony napis ktory mial wplywac na swiadomosc ogladajacego (ala
> > tylko podobno).
>
> To niemozliwe - w Polsce jest to zabronione przez prawo.

Tak samo w USA - raczej wątpliwe, że akurat Coca-cola zainwestowałaby
w reklamę, która wykorzystuje sztuczki nielegalne na większości
obszaru operowania...

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2000-10-18 01:35:12

Temat: Re: Wplyw przekazu międzyklatkowego na psychike widza kinowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz K. Grzeca" <m...@s...mimuw.edu.pl> napisał w wiadomości
news:Pine.LNX.4.21.0010172318280.1763-100000@rotfl.m
imuw.edu.pl...
> On Tue, 17 Oct 2000, Pszemol wrote:
>
> > Nie jest prawdą jakoby ludzkie oko nie było w stanie wyłapać nawet
> > krótkiego błysku z takim napisem. Każdy kto się orientuje w budowie
> > projektora filmowego wie, że pokazuje on 25 klatek na sekundę
>
> 24 ;P
> I wszyscy wiedza, ze to za malo.

Coś mi się zdaje, że się czepiasz stary...

> > i to wcale nie jest tak krótko aby tego nie zauwazyć. To samo robi
> > telewizor, który 25 razy na sekundę zmienia treść obrazu...
>
> 50. jest 50 polobrazow.

25 różnych obrazów - a że każdy obraz jest transmitowany w dwóch
połówkach raz linie parzyste a potem nieparzyste to nie znaczy,
że jest 50 różnych obrazów - dodatkowo okres poświaty luminoforu
w telewizorach celowo dobrany jest tak, aby szybsza zmiana treści
obrazu nie mogła być możliwa... Sam użyłeś określenie PÓLobrazów
więc nie rozumiem po co mnie poprawiasz? Może nie rozumiesz tego
pojęcia? Ale wtedy nie używaj pojęć jakich nie rozumiesz, ok? ;-)


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


1. Data: 2000-10-18 01:36:25

Temat: Re: Wplyw przekazu międzyklatkowego na psychike widza ki nowego
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Kielesiński" <m...@c...pl> napisał w wiadomości
news:yam8325.1476.1722708928@canpol.pl...
> Witam serdecznie Pszemol ! :)
>
> W dniu 17-Paź-00, napisałeś(aś):
>
> > Nie jest prawdą jakoby ludzkie oko nie było w stanie wyłapać nawet
> > krótkiego błysku z takim napisem. Każdy kto się orientuje w budowie
> > projektora filmowego wie, że pokazuje on 25 klatek na sekundę
> > i to wcale nie jest tak krótko aby tego nie zauwazyć. To samo robi
> > telewizor, który 25 razy na sekundę zmienia treść obrazu...
>
> W zasadzie tak, ale nikt nie mówi tu o błyskających, kontrastowych
> napisach. Można to zrobić znacznie bardziej subtelnie ;)

Oczywiście, ale wtedy i oddziaływanie będzie słabsze.

> > Wydaje mi się, ale nie jestem ekspertem, że magia działania tych
> > technik jest nieco mityczna i a skuteczność ciężka do zmierzenia.
> > Ktoś sądzi inaczej?
>
> Techniki programowania podświadomości to raczej fakt, nie mit...

Techniki - ogólnie? Tak... ale czy akurat ta technika?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : [ 1 ] . 2


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

Czy umysł jest produktem mózgu?
(none)
poziom niedostępny
Psychoonkologia
(none)

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????

zobacz wszyskie »