Wspolodpowiedzialnosc za swiat caly

1. Data: 2004-09-30 09:17:25

Temat: Wspolodpowiedzialnosc za swiat caly
Od: "Cyprian K.Peterka" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kazdy czlowiek jest w ogromnej mierze wspolodpowiedzialny za losy calego
swiata i wszystkich ludzi.

Pojedyncza osoba jest nie tyle "nic nie znaczacym pylkiem", co glownym
sprawca wszystkich wydarzen na swiecie.

Dlatego na kazdym z nas ciazy olbrzymia odpowiedzialnosc za los wszystkich
ludzi.

Ludzie w naszym swiecie sa bowiem tacy, jakimi my jestesmy we wlasnym
wnetrzu.

Zmieniajac siebie samych zmieniamy zarazem cały swiat.

Czlowiek, ktory pozytywnie zmienia siebie, zmienia zarazem pozytywnie cały
swiat.

I tak np. uwalniajac sie od wszelkiego rodzaju uzaleznien, nalogow, wiezow,
wybawiamy siebie samych, czyli inaczej mowiac "zbawiamy" siebie a
jednoczesnie zbawiamy cały swiat.

Warto zauwazyc, ze otoczenia ludzi, te ich małe swiaty, te ich JA, zanurzone
sa zawsze w naszym wlasnym JA, maja wiec zawsze z naszym JA jakas czesc
wspolna.

Dotyczy to jednak glownie tych ludzi, których na co dzien spotykamy, ktorzy
sa w naszym swiecie.

I w odniesieniu do tych ludzi z naszego własnego otoczenia, nie powinnismy
raczej uwazac, ze oni SAMI sa sprawcami swego losu, ze to oni sami buduja
swoje wlasne otoczenia, swoje wlasne swiaty, swoje własne JA.

Nie powinnismy tak uwazac, poniewaz ich otoczenia, ich male swiaty, ich JA,
zawarte jest w koncu i tak w naszym (moim) swiecie, w moim wlasnym JA, zatem
przynajmniej w polowie my sami jestesmy (jestem) sprawcami tego wszystkiego,

co dzieje sie w ich swiatach, w ich JA.

Analizujac zatem czyjs sąd czy opinie o swiecie i ludziach, trzeba zawsze
pamietac o niesamowicie waznej korekcie, o tym, ze w duzej mierze to my sami
jestesmy powodem takiej a nie innej opinii o swiecie i ludziach, chociaz
slyszymy ja z ust innego człowieka...Dzieje sie tak dlatego, ze otoczenia i
cale srodowiska innych ludzi sa ZANURZONE w nasz wlasny swiat, sa jakby jego
czesc, albo przynajmniej maja z nim wspolna czesc.

Opinie i sądy ludzi na temat swiata i innych ludzi zmienia sie same, jesli
zmienimy sie najpierw my sami.

Stoimy wiec, moim zdaniem, przed naturalnym i oczywistym wezwaniem WZIECIA
PELNI ODPOWOIEZDZIALNOSI ZA CALY OTACZAJACY NAS SWIAT.

Ale kto naprawde jest gotow udzwignac to brzemie odpowiedzialnosci za caly
swiat?

Aby dobrze zrozumiec wyrazona powyzej mysl, musze koniecznie dodac, ze wcale
nie chodzi o CALY SWIAT WSZYSTKICH LUDZI, ale wylacznie o ten, ktory mnie
otacza, ktory ja percepuje, dostrzegam wokol siebie swoimi zmyslami. Chodzi
wlasnie o ODPOWIEDZIALNOSC za ten wycinek, fragmencik CALEGO swiata
wszystkich ludzi.

CKP

1. Data: 2004-09-30 13:13:07

Temat: Re: Wspolodpowiedzialnosc za swiat caly
Od: "Krzysztof" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Cyprian K.Peterka" <c...@o...pl> napisał(a):

> (3kB bzdetów)

miły kolego -- istnieją jeszcze na świecie ludzie korzystający
z modemów oraz tacy którym doskwierają t.zw. "limity"

myślę, że wielu z nich gotowych jest wpłacić drobną kwotę,
która zrekompensuje twoje (oczywiście) niewymierne straty
i jednocześnie zmniejszy dopływ ciągłego strumienia śmieci
wpadającego na listę;

ze swojej strony przyrzekam 50 groszy;

zlituj się więc chłopie i podaj numer konta (bankowego)

z chłopskim pozdrowieniem

K.

--
"gadał dziad do obrazu..."

1. Data: 2004-09-30 13:55:50

Od: "Cyprian K.Peterka" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof"

> miły kolego -- istnieją jeszcze na świecie ludzie korzystający
> z modemów oraz tacy którym doskwierają t.zw. "limity"

Przykre, ze nie idzisz z postepem.
Przykre, ze chcesz robic zamach na demokracje.

> myślę, że wielu z nich gotowych jest wpłacić drobną kwotę,
> która zrekompensuje twoje (oczywiście) niewymierne straty
> i jednocześnie zmniejszy dopływ ciągłego strumienia śmieci
> wpadającego na listę;

Mysle ze gadanie po proznicy i nie na temat - jest konkretnym smieciem.
Tak jak to wlasnie zrobiles.

> ze swojej strony przyrzekam 50 groszy;
To prawdopodonie twoja wlasna samoocena, twoja miara, ktora chcesz mierzyc
innych.

> zlituj się więc chłopie i podaj numer konta (bankowego)
Jak czesto blagasz otoczenie o litosc?

CKP

1. Data: 2004-09-30 14:10:02

Od: "Cyprian K.Peterka" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyprian K.Peterka"

> Kazdy czlowiek jest w ogromnej mierze wspolodpowiedzialny za losy calego
> swiata i wszystkich ludzi.

Jezus - jak podaje Ewangelia - "wzial na siebie winy wszystkich ludzi".
A zatem byl Tym, ktory wzial na siebie brzemie odpowiedzialnosci.
Nauczal rowniez, ze nalezy go nasladowac.
Mysle, ze owo nasladownictwo ma polegac w pierwszym rzedzie na "braniu
odpowiedzialnosci" za swiat.
Reszta nie ma znaczenia.

CKP

1. Data: 2004-09-30 14:11:56

Od: "tren R" <t...@s...wupe.pl> szukaj wiadomości tego autora

takie litery jak w<news:cjh0pu$2au$1@atlantis.news.tpi.pl> świadczą kurna
o <Krzysztof>, a tam między innymi:

> ze swojej strony przyrzekam 50 groszy;

a kf nie tańszy?

--
Krowa biala wydaje dzwiek "Muuuuuuu"
Krowa czarna odzywa sie "Muuuuuu, man"

1. Data: 2004-09-30 14:22:57

Od: "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyprian K.Peterka" <c...@o...pl> napisał w wiadomości

W pierwszym poście napisałeś:

"Kazdy czlowiek jest w ogromnej mierze wspolodpowiedzialny za losy calego
swiata i wszystkich ludzi."

Teraz piszesz:
"...ma polegac w pierwszym rzedzie na "braniu odpowiedzialnosci" za swiat."

To w końcu jest odpowiedzialny, czy ma brać odpowiedzialność ? Jak ma się
brać coś co już się ma ?.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

1. Data: 2004-09-30 14:29:11

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@s...wupe.pl> napisał
w wiadomości news:cjh3vv$qds$1@nemesis.news.tpi.pl...

> a kf nie tańszy?

Heh, ja za 50 groszy dziennie od 20 użytkowników psp
mógłbym milczeć nawet przez kilka miesięcy. ;))))

Amnesiak

1. Data: 2004-09-30 14:36:43

Od: "Charles Kinbote" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wpadającego na listę;
>
> ze swojej strony przyrzekam 50 groszy;
>
> zlituj się więc chłopie i podaj numer konta (bankowego)

Gościu dla mnie niesympatyczny bardzo, weź pod uwagę, że nie mówisz
za całą grupę, bo cos mi się tak wydaje, że tak niesłusznie założyłeś -
jestem jeszcze ja, a mnie posty CKP interesują. A nawet gdyby mnie
nie było, to co z tego - może ktoś za 100 lat będzie przeglądał to
archiwum i będzie się cieszył, że taki fajny gość jak CKP tutaj
pisał.

Charles

1. Data: 2004-09-30 15:38:51

Od: "Krzysztof" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <t...@s...wupe.pl> napisał(a):

> a kf nie tańszy?

wiesz, chodziło mi bardziej o spokój mojej duszy ;-)

K.

1. Data: 2004-09-30 16:02:26

Od: "jbaskab" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "tren R" <t...@s...wupe.pl> napisał
> w wiadomości news:cjh3vv$qds$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Heh, ja za 50 groszy dziennie od 20 użytkowników psp
> mógłbym milczeć nawet przez kilka miesięcy. ;))))

Co za problem?
bierz przykład z CPK;)

chociaż z drugiej strony On jest niepowtarzalny (mimo, że kopiowalny;)
Aska

Uzależnienie od kawy (krótka historia)
Dlaczego tak boli?
Re: ed_robak1@gazeta.pl