Wyciąg zasysa- normalka ???

1. Data: 2006-03-08 18:27:24

Temat: Wyciąg zasysa- normalka ???
Od: "Robert" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym się dowiedzieć jak to jest obecnie z wyciągami. Kolega /na razie
bez dostepu do netu/ kupił mieszkanie w bloku /nowe/ i wyciąg, który ma w
kuchni przy zamkniętych oknach nawiewa mu powietrze co powoduje róznicę
temperatur między kuchnia a pokojem 2 stopnie. powiedziano mu, że przy
szczelnie zamkniętych oknach to narmalne. Ale czy na pewno???

pzdr

2. Data: 2006-03-08 18:35:06

Temat: Re: Wyciąg zasysa- normalka ???
Od: "Pietrek" <S...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" napisał:
> [...]
> temperatur między kuchnia a pokojem 2 stopnie. powiedziano mu, że przy
> szczelnie zamkniętych oknach to narmalne. Ale czy na pewno???

Dobrze mu powiedziano.

P.

3. Data: 2006-03-08 20:44:28

Od: "Mariusz Wolek" <m...@l...pl.niespamuj> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> temperatur między kuchnia a pokojem 2 stopnie. powiedziano mu, że przy
> szczelnie zamkniętych oknach to narmalne. Ale czy na pewno???

Fizyki nie oszukasz - jak jednym wyciagiem powietrze ucieka (łazienka) to
jakąś inną drogą musi napływać. Wyobraź sobie że masz szczelne drzwi i okna
a przez obydwa wyciagi powietrze ucieka - co by powstało? próżnia :-)

MaW

4. Data: 2006-03-09 01:33:23

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> temperatur między kuchnia a pokojem 2 stopnie. powiedziano mu, że przy
> szczelnie zamkniętych oknach to narmalne. Ale czy na pewno???

Nie powinno tak być. Ale tez mam ten sam problem. Wyciąg mechaniczny wysysa
z dużym podciśnieniem, przy zamknietych oknach w mieszkaniu powstaje
podciśnienie więc nabiera powietrza z wyciągu okapowego. Niestety jak
sąsiedzi się wprowadzą i zaczną gotować - będzie śmierdzieć

5. Data: 2006-03-09 08:46:04

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arbiter wrote:

> Niestety jak sąsiedzi się wprowadzą i zaczną gotować - będzie
> śmierdzieć

Jeśli to nowy budynek, to każde mieszkanie ma osobny kanał
wentylacyjny i nic nie ma prawa śmierdzieć. Jesli to stare
mieszkanie, to nie powinno się stosować okapów z wentylatorem i
tyle.

J.

6. Data: 2006-03-09 21:40:24

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli to nowy budynek, to każde mieszkanie ma osobny kanał
> wentylacyjny i nic nie ma prawa śmierdzieć. Jesli to stare
> mieszkanie, to nie powinno się stosować okapów z wentylatorem i
> tyle.

nie ma prawa a śmierdzi. Osobne wyciagi - wentylacyjny mechaniczny, a
okapowy grawitacyjny. Mechaniczny wytwarza wieksze podcisnienie i przełamuje
opór grawitaccyjnego. Wcale nie znaczy, ze jesli nowy budynek, to każde
mieszkanie ma osobny pion okapowy. Przynajmniej u mnie wyszystko idzie do
jednej rury

7. Data: 2006-03-09 23:14:40

Od: "Arbiter" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arbiter" <n...@a...pl> napisał w wiadomości

> to każde mieszkanie ma osobny pion okapowy. Przynajmniej u mnie wyszystko
> idzie do jednej rury

Pisząc to miałem na mysli, że piony nie są rozdzielone ze względu na
poszczególne mieszkania. Oczywiscie sam pion wentylacyjny jest inny niż
okapowy.

8. Data: 2006-03-10 08:26:53

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> nie ma prawa a śmierdzi. Osobne wyciagi - wentylacyjny mechaniczny,
> okapowy grawitacyjny. Mechaniczny wytwarza wieksze podcisnienie i

Jeśli załączony w np. łazience mechaniczny wyciąg powoduje wsteczny
ciąg w okapie, to coś z tym trzeba zrobić (rozszczelnić okna
najprościej), bo to niezdrowe i w takiej sytuacji, jeśli w dodatku
wyloty pionów na dachu są tak zrobione, że to co z jednego wylata,
ławo może wlatać do drugiego, faktycznie może zasysać zapach czyjegoś
bigosu.

> Wcale nie znaczy, ze jesli nowy budynek, to każde
> mieszkanie ma osobny pion okapowy. Przynajmniej u mnie wyszystko
> idzie do
> jednej rury

Jeśli budynek jest naprawdę nowy (przepis wszedł w życie jakoś na
początku wieku), to MUSI mieć osobne piony, jeśli faktycznie nie ma,
to nie wiem, jak przechodzi przeglądy kominiarskie. Na moim osiedlu
(oddane do użytku w 2001r) była o to ciężka awantura: ponieważ
przepisy się zmieniły o włos przed rozpoczęciem budowy, brakujące
kanały były dorabiane na siłę (kosztem metrażu mieszkań z wyższych
pięter), a w kilku przypadkach zostało to pominięte, przez co
lokatorzy potem mieli problemy z odbiorem instalacji przez gazownię
(oczywiście nie gazownik sprawdzał kanały, tylko kominiarz i wystawiał
papier dla gazowni).

J.

Waga z pomiarem tkanki tłuszczowej
pęknięta ścianka w lodówce