Wyciśnięcie maksimum z balkonu

1. Data: 2012-02-27 17:35:57

Temat: Wyciśnięcie maksimum z balkonu
Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Mam do dyspozycji niewielki balkon w bloku, żonka uprawiała rok temu
pomidory i nawet udały się, teraz myślimy nad rozszerzeniem
produkcji ;) Pytanie, co można uprawiać mając na uwadze niewiele
dostępnego miejsca? Myśleliśmy nad pomidorami, cukinią i bakłażanem,
ale nie wiem czy to dobry pomysł.
Balkon skierowany na południowy wschód.

Pzdr.
L.

2. Data: 2012-02-27 18:00:48

Temat: Re: Wyciśnięcie maksimum z balkonu
Od: Arkadiusz Dymek <a...@n...bedzie> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2/27/2012 6:35 PM, Lisciasty wrote:
> [...]
> produkcji ;) Pytanie, co można uprawiać mając na uwadze niewiele
> dostępnego miejsca? Myśleliśmy nad pomidorami, cukinią i bakłażanem,

Zieleninę przyprawową typu pietruszka, szczypiorek i wszelkie zioła już
na tym balkonie macie? Miejsca to nie potrzebuje wiele, uda się z
pewnością, no i wydajność uprawy powinna zaspokoić wszystkie potrzeby w
tym zakresie.

Pozdrawiam,
Arkadesh

3. Data: 2012-02-27 18:07:10

Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-02-27 18:35, Lisciasty pisze:
> [...]
> produkcji ;) Pytanie, co można uprawiać mając na uwadze niewiele
> dostępnego miejsca? Myśleliśmy nad pomidorami, cukinią i bakłażanem,

Ambitnie :). Ale z bakłażanem to się raczej nie uda. W naszym klimacie
zaleca się jego uprawę pod osłonami. Chyba, że mini szklarenkę zrobicie
na balkonie.
Co do cukinii to nie uprawiałam jej w donicach więc nie poradzę.
Ja na balkonie pokusiłabym się uprawę truskawek w piętrowych donicach,
takich z których ścianę można zrobić (zapomniałam jak one się fachowo
nazywają).

Pozdrawiam
Bea

4. Data: 2012-02-27 21:16:52

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule
bb.googlegroups.com,
niejaki(a): Lisciasty z adresu <l...@p...pl> napisał(a):

> [...]
> produkcji ;) Pytanie, co można uprawiać mając na uwadze niewiele
> dostępnego miejsca? Myśleliśmy nad pomidorami, cukinią i bakłażanem,

Skoro w bloku to w mieście. Skoro w mieście to być może balkon od ulicy.
Skoro od ulicy to ruch, samochody, spaliny, metale ciężkie, kurz. Czy jednak
nie lepiej na balkon kwiatki a warzywa na rabatki na jakiejś działeczce za
miastem ?

--
Pozdrawiam ciepło,
Dziadek

5. Data: 2012-02-27 22:18:42

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Feb 2012 09:35:57 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

> [...]
> produkcji ;) Pytanie, co można uprawiać mając na uwadze niewiele
> dostępnego miejsca? Myśleliśmy nad pomidorami, cukinią i bakłażanem,

Bardzo dobry pomysł. Polecam.
Bakłażany w donicach udawały mi się swietnie, pomidory też, cukinię też
polecam - byle duże pojemniki, zasobne podłoże i dużo podlewać w upał, bo
rośliny te piją jak smoki.
Polecam ogórek krzaczasty - w pojemniku wysiać z 5 nasionek. Ta odmiiana
tworzy krótkie pędy, do 60cm, krzaczek taki. Możesz też hodowac zwykłe
ogórki, które majac długie pędy pną się swietnie po sznurkach, czepiając
wąsami.
Przed słońcem osłoni Ci leżak i ozdobi balkon pnąca fasola tyczna typu
Mamut, przepyszna. Można puścić po napiętych sznurkach. W Lidl kupuję co
roku tę samą, Neckar Koenigin - pychota i baaardzo plenna, piękne, długie
strąki, bezwłókniste (byle nie zbierać zz póżno, najlepiej jak mają
20-25cm). Można siać gniazdowo jak ogórki, w pojemniku kilka nasion.

Polecam też bazylię - można kupić teraz, taką z hipermarketu, przyciąć do
wys. 2/3 (końcówki zużć, a reszta się ładnie rozkrzewi), trzymać na
południowym oknie, nie przelewać bo zgnije, potem wsadzić ją w marcu do
większej doniczki, a potem w maju do docelowej, jakieś 5 l przynajmniej.
Można kępkę bazylii z hipermarketu porozdzielać na mniejsze kępki, żeby nie
miała za dużej konkurencji - wyrośnie ładniejsza.
I dokarmiać - w warunkach balkonowych najlepiej Florovitem. Takoż i
warzywka, tyle że te ww bardzo zarłoczne są, ale warto - plon będzie
znakomity. :-)
--

XL co prawda południowy zachód byłby lepszy, bo dłużej słońce operuje,
ale...

6. Data: 2012-02-27 22:19:58

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Feb 2012 19:07:10 +0100, Beata Mateuszczyk napisał(a):

> Ambitnie :). Ale z bakłażanem to się raczej nie uda. W naszym klimacie
> zaleca się jego uprawę pod osłonami. Chyba, że mini szklarenkę zrobicie
> na balkonie.

Na południowym balkonie, przy ścianie, powinno się udać. Wustarczy zrobić
jakąś osłonę - np wbić patyki w ziemię i narzucić/owinąć kawałek folii,
byle było wietrzenie.
--

XL

7. Data: 2012-02-27 22:23:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 27 Feb 2012 23:18:42 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> południowym oknie, nie przelewać bo zgnije, potem wsadzić ją w marcu do
> większej doniczki, a potem w maju do docelowej, jakieś 5 l przynajmniej.

Tylko trzeba pamiętać o zahartowaniu (słońce, wiatr) przed wystawieniem na
balkon na stałe!
--

XL

8. Data: 2012-02-28 10:58:12

Od: Michał <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W tym roku też mam zamiar zasiać pomidory w doniczkach, a właściwie w
wiaderkach, bo obniżam koszty.
Z tym, że u mnie nie będa stały na balkonie, a na trawniku, pod
siatką.
Nie mam miejsca na ogórdek, a jak doniczki postoją przez lato to się
nic nie stanie.
Ogórki tez mam zamiar tak posiać, żeby się rozrosły na siatce.
Dodatkowo w jednym wiadrze będzie cukinia. No i doniczki plastikowe
długie na szczypior, koper, rzodkiewka, sałata. Do tego truskawka
doniczkowa.
Na coś mam uważać?
Ziemia ogrodowa, wiaderka oczywiście z dziurami.

9. Data: 2012-02-28 15:13:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 28 Feb 2012 02:58:12 -0800 (PST), Michał napisał(a):

> [...]
> doniczkowa.
> Na coś mam uważać?
> Ziemia ogrodowa, wiaderka oczywiście z dziurami.

Chociaż wiaderka z dziurami, warto dac podstawki pod dno, żeby w razie
przesuszenia ziemi po podlaniu woda przelatując szybko przez podłoże mogła
wsiąkać znowu - od dołu. Rośliny takie jak cukinia, bakłażan potrzebują
naprawde duuuużo wody. Sa też bardzo żarłoczne, zwykły nawóz w plynie moze
nie wystarczyć, a sypkim możesz przenawozić lub spalić rośliny, trzeba
wiedzieć, jak dawkować - w pojemnikach nie jest łatwo ustalić dawki. Zatem
warto dac jakiś nawóz organiczny, widziałam na Allegro granulowany obornik.
Trzeba byłoby go zmieszać z podłozem do sadzenia. Dlatego wtedy tym
bardziej konieczne podstawki,żeby nie tracić wody wypływającej i
wypłukujacej to, co najlepsze.

--

XL

10. Data: 2012-02-28 20:58:19

Od: Michał <t...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Podstawki będą, o nawożeniu też będę myślał, na działce zawsze się
obornika dawało pod pomidora i rósł jak na drożdżach. Więc granulowany
jak najbardziej zakupie, bo naturalnego akurat nie mam pod ręką. Dziś
pierwsza partia pomidorów została zasiana w kubkach po jogurtach (3
odmiany). Zobaczymy co wzejdzie, z resztą czekam, bo jeszcze nie czas.

On 28 Lut, 16:13, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> [...]
> przesuszenia ziemi po podlaniu woda przelatuj c szybko przez pod o e mog a
> wsi ka znowu - od do u. Ro liny takie jak cukinia, bak a an potrzebuj
> naprawde duuuu o wody. Sa te bardzo ar oczne, zwyk y naw z w plynie moze
> nie wystarczy , a sypkim mo esz przenawozi lub spali ro liny, trzeba
> wiedzie , jak dawkowa - w pojemnikach nie jest atwo ustali dawki. Zatem
> warto dac jaki naw z organiczny, widzia am na Allegro granulowany obornik.
> Trzeba by oby go zmiesza z pod ozem do sadzenia. Dlatego wtedy tym
> bardziej konieczne podstawki, eby nie traci wody wyp ywaj cej i

Drzewa "nieprzygotowane" na mrozy :->
Patyk w ziemie
Zające
[pytanie] Czy hodowla konopi w prywatnym ogrodzie jest możliwa
Podlewanie ogrodu deszczówką - jaka pompa najlepsza ?