Wykopywanie tulipanów

1. Data: 2004-04-30 05:00:04

Temat: Wykopywanie tulipanów
Od: "Zuzia" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Część tulipanów już mi przekwitła. Muszę je wykopać bo sadzone były w zeszłym roku na
łapu-capu. I nie wiem, czy już można, czy jednak czekać jak liście też obeschną.

Pozdrawiam

Kasia-Zuzia

2. Data: 2004-04-30 06:37:46

Temat: Re: Wykopywanie tulipanów
Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c6smhh$stl$1@atlantis.news.tpi.pl Zuzia
<k...@p...com.pl> napisał(a):

> Część tulipanów już mi przekwitła. Muszę je wykopać bo sadzone były
> w zeszłym roku na łapu-capu. I nie wiem, czy już można, czy jednak
> czekać jak liście też obeschną.

Hejka. Czekaj Zuziu czekaj, bo teraz w najlepsze rosną cebulki. :-)
Zdążysz wykopac w lipcu, jak tulipany całkiem uschną i przechować
cebulki w chłodnym przewiewnym miejscu i posadzić na przełomie IX/X.
Gdy je wykopiesz, to wszystkie chore i uszkodzone oraz zdeformowane i
skaleczone przy wykopywaniu najlepiej wyrzucić.
Pozdrawiam cebulowo Ja...cki
P.S. "działkowiec" nr 09/2001

3. Data: 2004-04-30 06:46:03

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zuzia" napisał

> Część tulipanów już mi przekwitła. Muszę je wykopać bo sadzone były w
zeszłym roku na
> łapu-capu. I nie wiem, czy już można, czy jednak czekać jak liście też
obeschną.

Teraz nie wykopuj. Poczekaj do czerwca aż liście im zaczną zasychać. Teraz
budują zalążki kwiatów na kwitnienie w przyszłym roku. Podobnie inne
cebulowe (hiacynty, narcyzy, szachownice).
BTW, sadzone na 'łapu-capu' czy zgodnie z planem - wykopuje się i sadzi co
roku, chyba, że botaniczne, to mogą siedzieć w ziemi przez kilka lat.

Majka

4. Data: 2004-04-30 06:55:01

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

5. Data: 2004-04-30 07:38:44

Temat: Odp: Wykopywanie tulipanów
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c6ss7m$hc$...@k...task.gda.pl...

> Hejka. Czekaj Zuziu czekaj, bo teraz w najlepsze rosną cebulki. :-)
> Zdążysz wykopac w lipcu, jak tulipany całkiem uschną i przechować
> cebulki w chłodnym przewiewnym miejscu i posadzić na przełomie IX/X.

A jeżeli się nie wykopie to co się stanie?
Pozdrawiam :-)
Janusz

6. Data: 2004-04-30 07:49:11

Temat: Re: Odp: Wykopywanie tulipanów
Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Janusz Czapski napisał:

> Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:c6ss7m$hc$...@k...task.gda.pl...

> A jeżeli się nie wykopie to co się stanie?

Nic:-)
Moje kwitną już trzeci rok na tym samym miejscu - tyle, ze sadzę w
koszyczkach i cebule nie 'uciekają' w głąb. Zasilam je też zawsze.
Jednak jest juz tam takie zagęszczenie, ze w tym roku wykopię chyba
te najstarsze:-)
Mam tylko wrażenie, ze im się kolorki pomyrdały:-)

Pozdrawiam
Marta

7. Data: 2004-04-30 07:53:05

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>i maja takie "puste" kwiaty

> z pozdrowieniami i usmiechami
> _hehehe

To zjawisko "wirusowego pustogłowia tulipanów".

Pozdrawia pourazowo boletus

8. Data: 2004-04-30 12:59:16

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

> To zjawisko "wirusowego pustogłowia tulipanów".
>
> Pozdrawia pourazowo boletus
hehe
a aspirynka im pomoze
?

9. Data: 2004-04-30 21:39:15

Od: "Zuzia" <k...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuje tak myślałam, że trzeba czekać.

Pozdarawiam

Kasia-Zuzia

10. Data: 2004-05-01 00:21:20

Od: "Moon" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@t...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik Dirko <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:c6ss7m$hc$...@k...task.gda.pl...

> A jeżeli się nie wykopie to co się stanie?

ja swoich w ogóle nie wykopuję. Część troszkę marnieje, ale większości to
nawet nie szkodzi.
moon

i co z tymi jezami?
goryczki