Wykwintna kolacja

1. Data: 2002-10-15 12:53:39

Temat: Wykwintna kolacja
Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sluchajcie, mam problem.
Zazwyczaj gotujac obiady kieruje sie przedewszystkim tym zeby cos bylo
smaczne i robilo sie szybko, zatem lubuje sie w kuchni wloskiej, chnskieji
im podobnym.
Ale ale 27 pazdziernika mamy z mezem mala rocznice (zareczyn) i chcialabym
przygotowac cos smacznego.
Tylko ze problem tkwi w tym ze ja umiem przyrzadzac z mies tylko cycki
kurze, nozki tez kurze, kotlety mielone i schabowe.
I chcialabym przygotowac jakas dobra wolowinke albo wieprzowinke (tylko te
miesa wchodza w gre bo kurczaki jemy zazwyczaj a ryb moj TZ nie lubi i
koniec).
Wiec jesli ktos by mial jakis fajny przepisik na potrawe z tych mies zeby
ladnie wygladala i byla smaczna byloby super. Wielkim atutem takiej potrawy
byloby takze to ze przygotowanie jest dosc latwe. Bo przyznam sie szczerze
ze nie bardzo mi wychodzi gotowanie staopolskich potraw. Wiec cos smacznego
i prostego, o! :))
Mam nadzieje ze macie taki przepisik w zanadrzu :)))
walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-15 13:30:03

Temat: Re: Wykwintna kolacja
Od: Mich <M...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie wrote:

> [...]
> Wiec jesli ktos by mial jakis fajny przepisik na potrawe z tych mies zeby
> ladnie wygladala i byla smaczna byloby super.

Z wołowinki to może po burgundzku? Makłowicz niedawno podawał.
Przygotowanie trochę trwa...ale smaczne toto jest baardzo.

Mich'ata

1. Data: 2002-10-15 13:31:10

Temat: Re: Wykwintna kolacja (miks)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"walkie" <w...@w...net.pl> wrote:

>Sluchajcie, mam problem.
>Zazwyczaj gotujac obiady kieruje sie przedewszystkim tym zeby cos bylo
>smaczne i robilo sie szybko, zatem lubuje sie w kuchni wloskiej, chnskieji
>im podobnym.

Kilka propozycji roznych

1. Poledwiczki wieprzowe z miodem i musztarda

Skladniki:
poledwiczki wieprzowe - 2 szt.
miod - 1 lyzeczka (w TV byl akacjowy jasny)
musztarda - 2 lyzki (najlepiej z Dijon, w TV jasna dijonska)
maslo - 1/2 lyzki
oliwa - lyzka (z oliwek)
miod pitny - pol szklanki (trojniak lub czworniak)
smietanka - pol szklanki (slodka, gesta)
sol, pieprz

Przepis: cytujac RM:
Do miski wkladamy musztade (1/2-1 lyzki)i miod i mieszamy do
otrzymania sosu. Mieso solimy i pieprzymy. Poledwiczki pedzelkiem
z pior gesi (lub innym narzedziem) smarujemy masa
miodowo-musztardowa. Tak doprawione poledwiczki wkladamy na ok.godzine w
chlodne miejsce. Na patelni rozgrzewamy maslo i oliwe. Na
rozgrzana patelnie kladziemy poledwiczki. Smazymy na mocnym ogniu,
ktorko, mocno z obu stron. Tu jest miod, wiec to nam wszystko za
chwile sie skarmelizuje i utworzy taka rozkoszna warstewke. Po
upieczeniu z obu stron na patelnie wlewamy miod pitny i
poledwiczki musza sie w nim dusic dopoki prawie wszystko nie wyparuje.
Zdejmujemy patelnie z ognia. Wyjmujemy poledwiczki na deske. Do
resztek sosu dodajemy musztarde dijonska (1-1 1/2 lyzki), a
potem dodajemy b.slodka i b.gesta smietanke. Wszystko to na
b.malym ogniu rozprowadzamy bardzo dokladnie. Sos trzymamy na ogniu
dopóki sie doklanie nie wymiesza i nie zacznie wrzec. Mieso
kroimy na plasterki ok.1 cm grubosci. Kilka plastrow kladziemy na
talerz i obok wlewamy sos. Za: R.Maklowicz (podal Mariusz Marczak)

2. Poledwiczki Gggosi
moj maz robi wspaniale poledwiczki... hmmm.... Podpieka je w
calosci na patelni (wczesniej przyprawia sola, oregano,
czosnkiem, bazylia, papryka czerowna). Potem zdejmuje je i kroi na
plasterki. Na patelni (do tego sosiku z peledwiczek) robi sosik:
wino biale, mleko+smietana (zalezy, jaka chce sie otrzymac
gestosc). Troszku podgotowuje.... do tego wrzuca poledwiczki i dusi
sie to do miekkosci. Podaje z plasterkami pieczonych ziemniaczkow
(np. we frytkownicy) i gotowana fasolka szparagowa i
pieczonymi pieczarkami - all polane sosikiem. (Zurki)

3. Poledwiczki wieprzowe Brodacza ze sliwka

Polędwiczki wieprzowe .Śliwki suszone zalać śliwowicą , Cebula,
masło, sól, pieprz, masło , słodka śmietana ( kremówka),oliwa,
miód Zrobić otwór w polędwiczce i wsadzić śliwki namoczone w
śliwowicy Solimy i pieprzymy . Obsmażamy ze wszystkich stron na
oliwie z oliwek i później dodajemy śliwowicę (pali się)
Następnie dodajemy resztę śliwek ( pali się ) i dusimy chwilę.
Następnie odlewamy oliwę i dodajemy masło ,cebulę i miód ( ? łyżki)
jak odparuje To dodajemy słodką śmietanę kremówkę i dusimy
jeszcze około 10 minut > Gotowe (Brodacz)

4.Zrazy wieprzowe Magdaleny Bassett

Kotlety schabowe bez kosci rozbic na cieniutko, porzadnie
natrzec z obu stron majerankiem i pieprzem, troszke soli, posypac
rodzynkami, i zwinac jak zrazy. Spiac wykalaczka, obtoczyc w
mace, obsmazyc na zloto, przelozyc do garnka, patelnie zalac
rosolem, zeskrobac, dodac do garnka, dusic pol godziny, zaciagnac sos
zasmazka i doprawic. Podawac z ziemniakami puree. (Magdalena Bassett)

5. Wolowina z "Batorego" zdradzona przez Ewe

skladniki: po 0,5 kg: wolowiny,pieczarek, cebuli, pomidorow,
ogorkow kiszonych, peczek ziel. pietr., 4 jajka na twardo, maly
koncentrat pomidor. wolowinke pokroic w drobna kostke, obsmazyc,
wrzucic do szybkowara albo szkla zaroodpornego, popieprzyc, na
to pokrojona w polplasterki cebule, pomidory w cwiartkach,
pieczarki poszatkowane, ogorki kisz. pokrojone w kostke, jaja
pokrojone w osemki, posypac zielona pietr.posiekana(duzo) zalac
wszystko rosolkiem rozrobionym w 2/3 szkl. wody z przec.pomidor. W
szybkowarze u mnie to siedzi ok.40 min. Podawac z
ryzem-pycha!!!!!!! (Ewa )

6."Na początek prosty przepis na chińską potrawę o poetyckiej
nazwie złoty kwiat mięsny. Bierzemy: 20 dag wieprzowiny tzw. "od
szynki" - pokroić w cienkie paski, posolić zalać marynatą na
ok. godzinę (szklanka wody, 5 łyżek sosu sojowego, 2 łyżki
wódki, 2 łyżeczki cukru, sól, pieprz, imbir w proszku), usmażyć w
woku na gorącym oleju, wyjąć 20 dag pieczarek - obrać, pokroić w
paski, lekko podsmażyć, wyjąć 2 duże cebule - pokroić w grube
kawałki, lekko podmażyć 2 jajka - roztrzepać z odrobiną soli,
wlać do woka, usmażyć coś w rodzaju omletu, wyjąć, pokroić w
cienkie paseczki. Mięso, pieczarki i cebulę wymieszać w woku lekko
podgrzewając po odlaniu tłuszczu. Resztę marynaty wymieszać z
łyżeczką mąki ziemniaczanej, wlać do woka. Przy podawaniu
położyć na wierzchu paski omletu."Jolanta Pers

7. Wolowiny Wkn
Ja z wołowinki robię gulasz do placków po zbójecku. kroję ja w
kostki, szybko obsmażam i do gara z podsmażoną cebulką. to sie
tam pichci w wodzie (którą trzeba uzupełniać) dosyc długo,
nawet pare godzin. przyprawia się solą, pieprzem, ostrą papryką,
można dodać troszkę kostki knora wołowej, pod koniec dodaję
usmażone w ćwiartki pieczarki, zagęszczam mąką. Dobre z
ziemniaczkami gotowanymi, plackami ziemnaczanymi takimi większymi
składanymi na pół - wtedy gulasz musi być gęsty i ostry, na środek
placka ładuje się gulasz składa na pół i wcina z surówkami. Mniam.

Jeśli mam polędwicę wołową to nacieram ją mocno solą, pieprzem,
papryka ostrą, polewam odrobina sosu sojowego i odstawiam na
kilka godzin. potem wsadzam do brytwanny albo gara
żaroodpornego, podlewam wodą i piekę. Jak jest gotowa to kroję w plastry i
podaję polaną sosem z pieczenia. (Jak sos podczas pieczenia jest
za słony to można wrzucić parę plastrów surowego ziemniaka,
powinny wchłonąć nadmiar soli.) Z kartofelkami i zieloną gotowana
fasolką jest pyszna.
(Wkn)

8.Canelloni Joli L-l

ok. 50 dkg mielonego miesa ( ja robie z szynki wieprzowej ,
mozna z lopatki) 1 cebula troche zoltego sera sok pomidorowy lub
podwojny przecier jajko, sol, pieprz, czosnek rurki surowe canneloni

Mielone mieso podsmazasz partiami tak ok 4 min , mieszajac, bez
zrumienienia( jezeli wrzucisz na patelnie cale mieso od razu-
to pusci sok i bedzie suche) Cebulke w kostke i zrumienic. Do
miski wrzucasz : zrumieniona cebule, podsmazone mieso, troche
tartego sera, sol, pieprz i wycisniety/pokrojony czosnek.Wbijasz
jajko, mieszasz. Tak przygotowanym farszem nadziewasz surowe
rurki canneloni: Przystawiasz rurke( pod katem circa 45st.) do
michy z farszem i jednym palcem zgarniasz farsz z jednej a potem
drugiej strony rurki az bedzie pelna ( trwa to sekunde).
Napelnione rury ukladasz w naczyniu zaroodpornym ( maksymalnie 2
warstwy), zalewasz to doprawionym mocno pieprzem i sola sokiem
pomidorowym lub przecierem pomidorowym rozcienczonym 2-3 szkl.
wody( pamietac o soli i pieprzu), tak zalac aby rurki byly ledwo co
pokryte plynem. Na wierzch potarkowac zoltego sera i do
piekarnika na ok. 45 min w 200 st. ( ja mam gazowy). Mozna piec
zakryte pokrywka i w koncowej fazie odkryc, mozna od razu zostawic
lekko niezakryte wieczko.Sok zostanie wchloniety przez
makaron.Mozna pod koniec sprawdzic widelcem czy makaron jest juz miekki.
Naszynie nie moze byc wypelnione po brzegi bo w trakcie
zapiekania latwo moze wybulgotac sok do piekarnika. Latem, jak sa
kabaczki mieszam mielone mieso z pokrojonym w 0,5 cm kostke
kabaczkiem surowym i tym nadziewam ( 2/3 miesa, 1/3 kabaczka),
jeszcze wychodzi smaczniejsze." Jola L-l

1. Data: 2002-10-15 13:39:18

Od: "Ana" <a...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AgataW" <a...@g...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]

(ciach, a szkoda)

No, tym miksem to juz mnie powalilas ...
Agato jestes wielka (mowil Ci to ktos?)
AniaK

PS
Wydrukuje go sobie i mam gotowy jadlospis na najblizsze weekendy (jedyna
pora kiedy jadamy obiady)

1. Data: 2002-10-15 13:44:07

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ana" <a...@e...com.pl> wrote:

> [...]
>AniaK
>
> PS
>Wydrukuje go sobie i mam gotowy jadlospis na najblizsze weekendy (jedyna

.....dziekuje......ale ja tylko pozbieralam to czym Wy Wszyscy
sie z Nami dzielicie.......

:)))

AgataW.

1. Data: 2002-10-15 13:48:45

Od: "Lia" <L...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"AgataW" wrote:

> 1. Poledwiczki wieprzowe z miodem i musztarda
>

> miod pitny - pol szklanki (trojniak lub czworniak)

jak ja to robiłam to te pol szklanki to była za mało, ni ewiem ile poszło
miodzikum bo potem polewałam z butelki, ale lepiej miec tego trunku wiecej
zabuerając sie za to danie

aha - i jak musztarda jest bardzo ostra, to od razu nie dawac dwoch
łyzeczek - bo potem sos to sama musztarda :))

--

Lia : Lifeform Intended for Assassination

1. Data: 2002-10-15 14:20:25

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jej to teraz mi powiedz ktore bys wybrala...;-)

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-15 14:20:37

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ajaka to po burgundzku??

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-15 14:35:11

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"walkie" <w...@w...net.pl> wrote:

>Jej to teraz mi powiedz ktore bys wybrala...;-)

..ze sliwka poledwiczki......jakos tak dzis

(jakby co to tam zamiast tego znaku zapytania przy miodzie
najprawdopodobnie jest pol lyzki). Zamiast sliwowicy dobrze w tym
wyglada Zubrowka....(czasami latwiej znalezc zubrowke niz
sliwowice w barku)

AgataW.

witajcie:)))
krokiety