TORT RAFAELLO

1. Data: 2002-10-15 13:05:54

Temat: Re: TORT RAFAELLO
Od: "Kasia" <k...@r...net.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miki" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:aoh3kr$1j7$1@news.tpi.pl...
> POSZUKUJE PRZEPISU NA TORY RAFAELLO
> Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ
>
> Sprawdz arhiwum tam jest na pewno
Kasia

1. Data: 2002-10-15 13:06:18

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miki" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:aoh3kr$1j7$1@news.tpi.pl...
> POSZUKUJE PRZEPISU NA TORY RAFAELLO
> Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ

NIE MAM POJECIA, JAK ZROBIC TORY RAFAELLO, ALE JESLI CHODZI O TORT, TO W
BYLE JAKIEJ WYSZUKIWARCE WPISZ "RAFAELLO", A POTEM WYBIERZ SOBIE PRZEPIS.

I WCALE NIE KRZYCZE

WKN

1. Data: 2002-10-15 13:10:58

Temat: TORT RAFAELLO
Od: "miki" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-10-15 13:21:07

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

miki wrote:

> POSZUKUJE PRZEPISU NA TORY RAFAELLO
> Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ

Na poczatek proponuje wylaczyc CapsLocka, bo niegrzecznie tak krzyczec.

A oto przepis, naturalnie z grupy, niestety nie pamietam, kto go
podawal:

Składniki:

1 biszkopt
2 paczki "Śnieżki"
2 paczki wiórków kokosowych (razem 200 g)
2-3 białe czekolady
1 paczka płatków migdałowych (lub startych migdałów) - 100 g

Przepis:

Śnieżki ubić z mlekiem. Czekoladę stopić i po lekkim przestudzeniu dodać
do ubitej śmietany.
Do masy dodać 1 paczke wiórków oraz migdały.
Masę wylać na biszkopt włożony do formy, posypać pozostałymi wiórkami i
wstawić do lodówki.

---
Monika Mężyńska
http://emem.pl/
http://emem.pl/kasiabujakiewicz
---

1. Data: 2002-10-15 13:32:47

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]

mix z naszego archiwum archiwum ( oprocz tego co podala wczesniej Monika
Mezynska- autor damen i adnotacja "najlepsze nastepnego dnia):
Biszkopt gotowy ze sklepu lub upieczony własnorecznie (przepisów na grupie
było kilka)

1 litr śmietany 30%
25 dkg białej czekolady
Śmietanfix(lub inny usztywniacz)
wiórki kokosowe

Biszkopt przekroić, jedną część pokruszyć . Czekoladę rozpuścić i dodać 20
ml śmietany. Resztę śmietany ubić ze Śmietanfixem, dodać do niej
rozpuszczoną czekoladę i pokruszony biszkopt. Masę wylać na drugą część
biszkoptu, posypać wiórkami kokosowymi i wstawić do lodówki,
NeeeA
TORT RAFAELLO

1. BISZKOPT
> [...]
> 2/3 szklanki cukru
> 1 i 1/4 szklanki maki

> Rozgrzac piec do 180C/350F. Tortownice wysmarowac maslem i wysypac
> maka, nie bulka tarta.
> Ubic mikserem bialka, i gdy srednio ubite, dodac po trosze 2/3 szklanki
> cukru, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem. Ciagle
ubijajac,
> dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund pomiedzy. Dodac make i
> delikatnie wymieszac za pomoca lyzki, czy reka, juz bez miksera. Przelac
> do formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow. Sprawdzic

2. MASA
1 litr Smietany 30 % (wystarczy 1/2 litra)
25 dkg bialej czekolady
Smietanfix (lub inny usztywniacz)
wiórki kokosowe.

Biszkopt przekroic, jedna czesc pokruszyc. Czekolade rozpuscic (w garnuszku
na parze) i
dodac 20 ml smietany. Reszte smietany ubic ze smietanfixem, dodac do niej
rozpuszczona
czekolade i pokruszony biszkopt. Mase wylac na druga czesc biszkoptu,
posypac wiórkami
kokosowymi i wstawic do lodówki.
Rowniez przyznaje ze tort jest SUPER!!!
--
Agnes
-------------------------------

Rafaello (przepis zupełnie inny niż podawane na grupie)

Biszkopt:(wg tego przepisu robię wszystkie biszkopty, bo wychodzi bardzo
dobry i zawsze się udaje)
6 jaj, 1 szklanka mąki, 1 szklanka cukru, 2 łyżki mączki ziemniaczanej, 2
łyżeczki proszku do pieczenia, 1/4 szklanki oleju
Białka ubić osobno na sztywną pianę, dodać cukier, następnie żółtka i olej.
Na końcu przesiać przez sitko mąkę + mączkę ziemniaczaną + proszek do
pieczenia. Wszystko razem wymieszać delikatnie łyżką. Wylać na blachę
wysmarowaną tłuszczem. Piec ok. 30 min. w temp. 175 stopni Celsjusza.

Masa I
1 litr mleka, 2 budynie waniliowe (na pół litra mleka, czyli razem na litr),
1 olejek waniliowy, 1 szklanka cukru, 1 kostka margaryny, 2 łyżki mąki
Mleko podzielić na połowę. Połowę zagotować, a w następnej rozrobić budyń +
olejek + cukier + mąka. Wlać to do gotującego się mleka i gotować ciągle
mieszając. Gdy masa będzie letnia dodać kostkę margaryny i miksować.
Wyłożyć tę masę na biszkopt (ja przed wyłożeniem masy zdzieram z biszkoptu
tę rumianą "skórkę" z wierzchu - a moja rodzina, która nie może doczekać się
na ciasto zjada ją z resztakami masy z miski)

Masa II
Usmażyć razem na złoty kolor wiórki kokosowe (2 paczki - nie pamiętam ile to
jest wagowo), 1/2 kostki margaryny i 3 łyżki cukru. Poczekać aż wystygnie.
Wysypać na ciasto. (ja tę wierzchnią masę "wprasowuję" jeszcze w ciasto
wałkiem do ciasta).
A potem już można jeść, chociaż lepsze jest najpierw schłodzone.
Vanja

pozdrawiam Jola L-L jak zrobisz- to napisz jak wyszlo i
ktory:)

1. Data: 2002-10-15 13:41:15

Temat: Re: TORT RAFAELLO (P)
Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"miki" <b...@p...onet.pl> wrote:

>POSZUKUJE PRZEPISU NA TORY RAFAELLO
>Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ

Podam tutaj przepis na "inne" Rafaello niz to co podbijalo
serca naszych grupowiczow. Jest okazja przedstwaic niewyprobowany
przeze mnie ale hit forum wyborczej.........rafaello z
krakersami. Na grupie zapanowal szal w sprawie tego ciasta (przepraszam
za brak autorki)

Rafaello

"1/2 l mleka, 2 czubate łyzki maki zimniaczanej, 2 płaskie
łyżki maki pszennej, 1 mały cukier waniliowwy, 1 szklanka cukru,
paczka krakersów, kosztka margaryny, 250 dag wiórek kokosowych
Mąkę rozmieszać w 1/2 szklnki mleka, wlać do gotujacego sie
mleka z cukrami,ugotować budyń, wystudzić, utrzeć z maragaryną i
200 dag wiórek, wyłożyć blachę folią alumniową wyłożyć połowę
krakersów, połowę masy, znów krakersy i reszta masy, posypać
resztą wiórek, "wklepać" je łyżka, zostawić na noc w lodówce
Pyszne, sprawdzone, proste"

Odpowiedz autorki na zapytanie o typ krakersow....

"Ja kupuję takie zwykłe, one są lekko słone, ale wydaje mi się,
że własnie ta odrobina soli dodaje smaczku ciastu. Zestawienie
lekko słone krakery i bardzo słodki krem jest pyszne. Ten
przepis robi furorę wśród moich znajomych, nawet tych co to niby
kokosu nie lubią. Dzieci za tym przepadają. Najlepsze jest na
drugi dzień, ale mi zawsze jest ciężko wytrzymać i zawsze się
szybciej dobieram"

Uwaga na temat krakersow po wyprobowaniu przez jedna z grupowiczek

W sklepie były dwa rodzaje. SOlone, i takie bez informacji
(Lajkonik chyba). Kupiłam te drugie, no i też były solone.
Zaryzykowałam i wyszło wyśmienicie. Nikt nie wykrył tej soli"

AgataW.

Wykwintna kolacja
witajcie:)))
krokiety