Wymaz z gardła- prosba o przetłumaczenie z łac.

1. Data: 2007-02-25 13:43:11

Temat: Wymaz z gardła- prosba o przetłumaczenie z łac.
Od: "LL" <l...@g...wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Wykryto u mnie w wymazie z gardła nast. bakterie:
-streptococcus agalactiae
- streptococcus viridians i ziarniaki gram (-)

Czy moze mi ktos przetłumaczyc co to- bo raczej u mnie z łaciną kiepsko( i
co to jest za świństwo wogole jest-i czy to wyleczalne) a na googlach nie
bardzo jest co poczytac na ten temat
dzieki
LL

2. Data: 2007-02-25 14:14:15

Temat: Re: Wymaz z gardła- prosba o przetłumaczenie z łac.
Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 25 Lut, 14:43, "LL" <l...@g...wytnijto.pl> wrote:
> [...]
> co to jest za świństwo wogole jest-i czy to wyleczalne) a na googlach nie

Jeśli chodzi o gardło to drobnoustroje te (S. agalactiae i S.
viridians) stanowią florę fizjologiczną, i jeśli to nie one są powodem
zakażenia, to nie ma sensu ich leczyć, gdyż to właśnie one stanowią
naturalna barierę zapobiegającą kolonizacji gardła przez czynniki
chorobotwórcze.

3. Data: 2007-02-26 13:15:31

Od: "szafir lecz nieoszlifowany" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wykryto u mnie w wymazie z gardła nast. bakterie:

Za kilka dni też bede miał robiony wymaz z gardła:
- jak robi sie wymaz z gardła?
- ile trwa?
- ile czasu trzeba czekać na wynik?

4. Data: 2007-02-26 20:04:23

Od: "kpecak" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> - jak robi sie wymaz z gardła?

Bezboleśnie. No, może trochę nieprzyjemnie. Pobierający każe otworzyć
szeroko usta i powiedzieć "AAA". Wymazówką (patyczkiem zakończonym watką")
pociera okolice gardła i migdałków. Czasem pojawia się odruch wymiotny ale
daje się pacjentowi czas na odetchnięcie. Powinno się byc na czczo, bez
mycia zębów ale to pewnie lekarz powiedział.

> ile trwa?
Króciutko. Kilkanaście sekund.
> - ile czasu trzeba czekać na wynik?
Różnie, różniście. W zależności co pacjentowi urosło. Z reguły 3-5 dni. Po
pobraniu powiedzą.

Powodzenia!
kpecak

5. Data: 2007-02-26 20:27:55

Od: "LL" <l...@g...wytnijto.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Zasadniczo pani z laboratorium wsuwa ci taki duzy patyczek podobny do tego
ktorym czyscimy uszy do gardła wymachuje nim ze prawie mozna sie po*****ć, a
na wynik czyka sie tydzien czasu.życze dobrych wyników:)
LL
Użytkownik "szafir lecz nieoszlifowany" <c...@o...pl> napisał w
wiadomości news:0d9e.0000008c.45e2dd73@newsgate.onet.pl...

6. Data: 2007-02-26 20:46:12

Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 26 Lut, 21:04, "kpecak" <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
> daje się pacjentowi czas na odetchnięcie. Powinno się byc na czczo, bez
> mycia zębów ale to pewnie lekarz powiedział.

Z tym nie-myciem zębów bym się nie zgodził. Jak wiadomo jama ustna
jest doskonałym środowiskiem do rozwoju wszelakich drobnoustrojów. W
związku z tym wskazane jest zadbanie o jak największą higienę jamy
ustnej aby ograniczyć do minimum możliwość kontaminacji próbki
przypadkowymi drobnoustrojami pochodzącymi czy to z zębów, czy z jamy
ustnej. Przed pobraniem należy przepłukać jamę ustną wodą, a następnie
unikając dotknięcia wymazówką policzków czy języka należy pobrać wymaz
czy to z tylnej sciany gardła, z migdałków bądź też chorobowo
zmienionego miejsca.
Dziwię się, że lekarz cos wspomniał o nie myciu zębów. Mógł raczej
wspominać o niestosowaniu agresywnych środków dezynfekujących jamę
ustną.

dziwna przypadłość zmęczeniowa
Problem
wrastający paznokieć...