Wymiana kuchni - problem z rurami

1. Data: 2004-05-31 09:51:00

Temat: Wymiana kuchni - problem z rurami
Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jak można zabezpieczyć (i czy jest taka potrzeba) rury ciepłej i zimnej
wody oraz odpływowe (z tworzyw sztucznych) biegnące na powierzchni
ściany za kuchnią z piekarnikiem elektrycznym. Dawniej produkowane w
Polsce kuchnie miały nieco cofniętą tylną obudowę względem powierzchni
płyty. Pozostawała wolna przestrzeń, podobnie jak za szafkami
kuchennymi. Obecne kuchnie - zwłaszcza z elektrycznym piekarnikiem,
pozostawiają znacznie mniej miejsca z tyłu na instalację hydrauliczną.
Niestety muszę wymienić kuchnię i nie chciałbym odsuwać jej zbytnio o
ściany. Przeprowadzenie rur w innym miejscu nie jest możliwe. Co robić?
Pozdrawiam i liczę na pomoc,
Piotr

1. Data: 2004-05-31 10:23:52

Temat: Re: Wymiana kuchni - problem z rurami
Od: "Marvin" <_...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety muszę wymienić kuchnię i nie chciałbym odsuwać jej zbytnio o
ściany. Przeprowadzenie rur w innym miejscu nie jest możliwe. Co robić?

Przejść na węże elastyczne od miejsca przed kuchnią do zlewu?

Marvin

1. Data: 2004-05-31 10:27:59

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marvin wrote:

> Przejść na węże elastyczne od miejsca przed kuchnią do zlewu?
To jest niemożliwe (liczniki + odpływ).
Piotr

1. Data: 2004-05-31 10:54:46

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Marvin" <_...@a...pl> wrote in message

> Przejść na węże elastyczne od miejsca przed kuchnią do zlewu?

I zmienić umowę ubezpieczeniową na dwa razy wyższą z wyraźnie
zaznaczoną odpowiedzialnością w przypadku zalania? ;-) No niby tez
można. Ale ja bym nie robił po prostu nic. Piekarnik od zewnątrz nie
rozgrzewa się aż tak, żeby to rurom w czymkolwiek przeszkadzało.

J.

1. Data: 2004-05-31 11:10:31

Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. wrote:

> Ale ja bym nie robił po prostu nic. Piekarnik od zewnątrz nie
> rozgrzewa się aż tak, żeby to rurom w czymkolwiek przeszkadzało.

Ja też mam taką cichą nadzieję, ale nie bardzo mogę to sprawdzić za wczasu.
Piotr

1. Data: 2004-05-31 11:16:57

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Fonon wrote:

> Jak można zabezpieczyć (i czy jest taka potrzeba) rury ciepłej i zimnej
> wody oraz odpływowe (z tworzyw sztucznych) biegnące na powierzchni
> ściany za kuchnią z piekarnikiem elektrycznym.

W sklepach instalatorskich (i motoryzacyjnych) trafia się specjalna
okładzina termo- i ognio- odporna - taka mata alu z wełną mineralną od
spodu. Skoro jest ogniotrwałe - powinno wystarczyć.

Z metod chałupniczych polecam koc p-poż azbestowy (trudno zdobyć w
dzisiejszych czasach) i na to gruba folia alu.

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

1. Data: 2004-05-31 11:25:50

Od: "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> wrote in message
Jarek P. wrote:

> Ja też mam taką cichą nadzieję, ale nie bardzo mogę to sprawdzić za
wczasu.

Nie dajmy się zwariować, piekarniki (te do zabudowy) bywają
zabudowywane drewnem i to dość ściśle, w kuchniach gazowo
elektrycznych za piekarnikiem zwisa sobie szlauch od gazu i jakoś
nigdy nie widziałem ostrzeżenia w instrukcji nakazującego jakoś ten
szlauch (było nie było Z GAZEM!) od tylnej ścianki piekarnika
izolować.

J.

1. Data: 2004-05-31 11:37:00

Od: "juras" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <jarek.p@spam_jest_beee_gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:c9f4nv$cfp$1@news.mch.sbs.de...
> [...]
> nigdy nie widziałem ostrzeżenia w instrukcji nakazującego jakoś ten
> szlauch (było nie było Z GAZEM!) od tylnej ścianki piekarnika

Fajne to ,szlauch to nazywasz .majster montowal mi specjalny przewod
elastyczny z zaworem ,jak chcesz to moge ci przyslac zdjecie mojej nowej
kuchni,maly pliczek .Troche przestrzennie sie zrobilo.Przewody wodne byly
zalozone z tworzywa ,gaz w rurce miedzianej .
juras

1. Data: 2004-05-31 11:48:48

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy wszystkie kuchenki są jednakowe ale u moich rodziców trzeba
było z rurą odpływową wkuć się w ścianę. Akurat jej przebieg pokrywał się z
tym garbem piekarnika.

Kasia

Podloga drewniania
Plyny HG (czyszczenie i konserwacja) - pytania
obciazenie plytek ceramicznych
kolory
farba na "strategiczne" sciany