Wynik TSH niski w ciązy !!!

1. Data: 2003-04-29 21:55:33

Temat: Wynik TSH niski w ciązy !!!
Od: "Marysia" <z...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo prosze o informacje, czy we wczesnej ciazy (7 tydzien) jest mozliwy
tak niski wynik TSH. Co to moze oznaczac? Badanie zostalo powtorzone i
dwukrotnie otrzymalam ten sam wynik. Prosze o pilne porady i dziekuje!
Marysia

P.S.
Podaje wyniki badań

FT4 Vitros Eci wynik CGS 17,3 pmol/l
TSH Vitros Eci wynik CGS 0,001 uIU/ml
Vidas HCG wynik CGS 24736 mIU/ml

2. Data: 2003-04-29 22:05:03

Temat: Re: Wynik TSH niski w ciązy !!!
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 29 Apr 2003 21:55:33 GMT, Marysia wrote:

> Bardzo prosze o informacje, czy we wczesnej ciazy (7 tydzien) jest mozliwy
> tak niski wynik TSH. Co to moze oznaczac? Badanie zostalo powtorzone i
> dwukrotnie otrzymalam ten sam wynik. Prosze o pilne porady i dziekuje!

Jedyna porada jakiej mogę udzielić w takiej sytuacji, to możliwie pilne
udanie się do endokrynologa. (Nieźle by też było, gdyby to był
endokrynolog po ginekologii (bo endokrynologiem można być po internie,
ginekologii lub pediatrii).)
Wyzerowane TSH nie jest typowe dla ciąży. Jest natomiast typowe dla
pewnych chorób tarczycy. Celowo piszę możliwie najbardziej ogólnie.

Proszę się skonsultować z lekarzem. I już. To naprawdę ważne. Jak dla
mnie konieczna jest dalsza diagnostyka i leczenie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

3. Data: 2003-05-01 16:43:08

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Marysia wrote:
> [...]
> tak niski wynik TSH. Co to moze oznaczac? Badanie zostalo powtorzone i
> dwukrotnie otrzymalam ten sam wynik. Prosze o pilne porady i dziekuje!

u 1% kobiet w pierwszym trymestrze ciazy TSH spada do wartosci
niewykrywalnych metodami lab. U 18% spada ponizej 0,2 uIU/ml
Jest to tzw tyreotoksykoza ciezarnych. Chyba, ze wczesniej mialas
nadczynnosc tarczycy- wtedy konieczne jest leczenie.
BTW, czy czesto wymiotujesz?
Vlad

4. Data: 2003-05-02 09:43:22

Temat: Re: Wynik TSH niski w ci?zy !!!
Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 01 May 2003 18:43:08 +0200, vlad wrote:

> u 1% kobiet w pierwszym trymestrze ciazy TSH spada do wartosci
> niewykrywalnych metodami lab. U 18% spada ponizej 0,2 uIU/ml
> Jest to tzw tyreotoksykoza ciezarnych.

Widzę, że jednak mało pamiętam z endokrynologii. Mea culpa.:(
Na swoje usprawiedliwienie powiem tylko, że kiedy jeszcze chciałem być
endokrynologiem, to dziecięcym...

To ja sobie doczytam.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

Zespół Marfana......
składki na izbę lekarską od osób niepracujących w Polsce
program dla gabinetow MEDICALL
Prostata
TSH Vitros ECi - wynik 0,001 - czy to mozliwe?!