Wyniki badan krwi

1. Data: 2003-09-02 21:33:39

Temat: Wyniki badan krwi
Od: "Ewa " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam ,

Odebralam dzisiaj wyniki badan laboratoryjnych i chcialabym zapytac
szanownych grupowiczow co oznacza skrot LYM% i GRAN%.
Wiem , ze norma dla LYM% wyn. 25-40% - bo to przeczytalam na kartce z
wynikiem - ja mam 55% - lekarz nie byl zbyt rozmowny - powiedzial , ze to za
wysoka wartosc;z kolei skrot GRAN%- norma jest 40-75 % a ja mam 36%.
Co to moze oznaczac ?

Dziekuje za informacje

Ewa

2. Data: 2003-09-02 21:36:59

Temat: Re: Wyniki badan krwi
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bj32bj$ktj$...@i...gazeta.pl,
Ewa <b...@N...gazeta.pl>:
> [...]
> wynikiem - ja mam 55% - lekarz nie byl zbyt rozmowny - powiedzial ,
> ze to za wysoka wartosc;z kolei skrot GRAN%- norma jest 40-75 % a ja

limfocyty
granulocyty

to takie rozne rodzaje krwinek bialych

--
Robert

3. Data: 2003-09-02 21:55:30

Od: "Ewa Biadon" <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robert <u...@o...pl> napisał(a):

> limfocyty
> granulocyty
>
> to takie rozne rodzaje krwinek bialych
>
> --
> Robert

A te wartosci ?? Czy juz sie niepokoic czy jeszcze miesci sie to
w "normach" odchylen ?

Ewa

4. Data: 2003-09-02 22:02:31

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bj33ki$o93$...@i...gazeta.pl,
Ewa Biadon <b...@N...gazeta.pl>:

> A te wartosci ?? Czy juz sie niepokoic czy jeszcze miesci sie to
> w "normach" odchylen ?

Ciezko powiedziec. Ocenia sie calego pacjenta, a przynajmniej caly obraz
krwi, a Ty podalas tylko 2 dane, i to procentowo tylko.
Podaj przynajmniej leukocyty ogolnie (WBC), moze ktos cos powie na temat
tych wynikow (ja nie).

--
Robert

5. Data: 2003-09-02 22:45:05

Od: "Ewa " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> krwi, a Ty podalas tylko 2 dane, i to procentowo tylko.
> Podaj przynajmniej leukocyty ogolnie (WBC), moze ktos cos powie na temat

A wiec po kolei :

WBC 5.0 , LYM% 55 , GRAN 36 , MID% 6.8 , LYM 2.8 , MID 0.3 , GRAN 1.90 ,
RCB 4.36 , HGB 13.2 , HCT 37.9 , MCV 87 , MCH 30.3, MCHC 34.8 , RDW 13.0 ,
PLT 158.

GLUKOZA 93 , CHOLESTEROL 142

Jestem szczupla, raczej dbam o siebie, nie przyjmuje zadnych lekow .

Moze jestem troche przewrazliwiona, ale bedac w ciazy mialam fatalne
wyniki , wiec teraz dmucham na zimne.

6. Data: 2003-09-03 06:01:21

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bj36hh$1dd$...@i...gazeta.pl,
Ewa <b...@N...gazeta.pl>:

> Moze jestem troche przewrazliwiona, ale bedac w ciazy mialam fatalne
> wyniki
Ewa! W ciazy jest fizjologicznie (normalnie): obnizone RBC i hemoglobina,
podwyzszone WBC i OB, wiec nie mozesz oceniac wynikow w ciazy wedlug
typowych norm dla osoby nie-w-ciazy.

--
Robert

7. Data: 2003-09-03 06:58:54

Od: "Ewa " <b...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ewa! W ciazy jest fizjologicznie (normalnie): obnizone RBC i hemoglobina,
> podwyzszone WBC i OB, wiec nie mozesz oceniac wynikow w ciazy wedlug
> typowych norm dla osoby nie-w-ciazy.

Ok zapytam w ten sposob :) : czy wyniki powinny mnie zaniepokoic czy
przejsc nad tym dalej do porzadku dziennego ??

Ewa

8. Data: 2003-09-03 13:58:40

Od: "Atena" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wyniki są ok, limfocyty troszkę podwyższone mogą występować już przy
niewielkiej infekcji, czasami wystarczy katarek, generalnie nie ma się czym
martwić, wystarczy za jakiś czas zrobić badanie kontrolne..pozdrawiam! A
Użytkownik "Ewa " <b...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Jestem szczupla, raczej dbam o siebie, nie przyjmuje zadnych lekow .
>
> Moze jestem troche przewrazliwiona, ale bedac w ciazy mialam fatalne

http://www.gazeta.pl/usenet/

ułamany ząb
Szkla okularowe
Szczepionka przeciw grypie - sezon
pytanie w sprawie operacji dot.przegrody nosowej
płukanie ucha