Wyniki badań-proszę o ich analizę

1. Data: 2004-10-22 20:40:02

Temat: Wyniki badań-proszę o ich analizę
Od: "Zosia" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

W moich wynikach martwi mnie ten śluz, bakterie wiem skąd są bo z nimi walczę.
A ten śluz??

Nazwa analizy Wynik
MOCZ-BAD
BARWA MOCZU ŻÓŁTA
ODCZYN MOCZU KWAŚNY
CIĘŻAR WŁAŚCIWY MOCZU 1015 g/I
BIAŁKO W MOCZU NIE WYSTĘPUJE
CUKIER W MOCZU NIE WYSTĘPUJE
UROBILINOGEN W MOCZU W NORMIE
CIAŁA KETONOWE W MOCZU NIEOBECNE
NABŁONKI W MOCZU POJ,PŁASKIE
KRWINKI BIAŁE W MOCZU 1-2wpw
KRWINKI CZERWONE W MOCZU O
WAŁECZKI W MOCZU NIEOBECNE
SKŁADNIKI MINERALNE W MOCZU niel. bakt., licz. pasma Śluzu

2. Data: 2004-10-22 21:14:36

Temat: Re: Wyniki badań-proszę o ich analizę
Od: "PiotrekS" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zosia" <c...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> KRWINKI CZERWONE W MOCZU O
> WAŁECZKI W MOCZU NIEOBECNE
> SKŁADNIKI MINERALNE W MOCZU niel. bakt., licz. pasma Śluzu

NORMA

3. Data: 2004-10-23 08:04:10

Temat: Re: Wyniki badań-proszę o ich analiz
Od: "Marta" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wynik z moczu prawidłowy.

Marta
(gg:3571564)

4. Data: 2004-10-23 13:39:46

Od: c...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Zosia" <c...@b...pl> napisał w wiadomości
> walczę.

> NORMA

Ale z Ciebie znawca...jeśli jesteś lekarzem to pewnie należysz do takich którzy
skończyli studia medyczne lecz nic nie wyniosłeś. Poszukałam trochę na necie i
mogę Cię poinformować że liczne pasma śluzu świadczą o stanie zapalnym dróg
moczowych a bakterii też nie powinno być. Więc jeśli uważasz że to jest norma
to gratuluję!!!

5. Data: 2004-10-23 13:41:41

Od: c...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

> Wynik z moczu prawidłowy.
>

> ----------------------------
> Pozdrawiam
> Marta
> (gg:3571564)

Ale z Ciebie znawca...jeśli jesteś lekarzem to pewnie należysz do takich którzy
skończyli studia medyczne lecz nic nie wyniosłaś.(dzięki waśnie takim męczę
się z zapaleniem pęcherza i dróg moczowych już ponad rok) Poszukałam trochę na
necie i mogę Cię poinformować że liczne pasma śluzu świadczą o stanie zapalnym
dróg moczowych a bakterii też nie powinno być. Więc gratuluję!!!

6. Data: 2004-10-23 18:37:51

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

mogę Cię poinformować że liczne pasma śluzu świadczą o stanie zapalnym
> dróg moczowych a bakterii też nie powinno być. Więc gratuluję!!!

zbyt ślepo wierzysz we wszystko co czytasz ;) akurat tyle bakterii i pasm
śluzu ile jest nie musi wcale świadczyć o stanie zapalnym, a wręcz u kobiet
jest to normą, więc nie wywołuj paniki tam gdzie nie jest ona potrzebna,
pozdrawiam A

7. Data: 2004-10-23 20:27:58

Od: "Zosia" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest to normą, więc nie wywołuj paniki tam gdzie nie jest ona potrzebna,

heheh zaskoczę Cię...od ponad roku choruję na zapalenie dróg moczowych więc w
moim przypadku nie jest to wywoływanie paniki lecz jedynie stwierdzenie że
dalej to paskudztwo mnie gnębi.Tylko dziwne że kiedyś nie miewałam bakterii ,
jeszcze dwa lata temu a Ty stwierdzasz że jest to norma. Przez te bakterie
latam do wc co 1.5 godziny.Więc jeśli chcesz to mogę Ci trochę ich dać i
zobaczymy czy powiesz że jest to norma.Pozdrawiam.

8. Data: 2004-10-23 22:33:47

Od: La Luna <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego wieczoru 23 Oct 2004 22:27:58 +0200 wiedźmin zdziwił się nieco, gdy
strzyga która wyskoczyła na niego z pl.sci.medycyna zamiast rzucić mu się
do gardła, dygnęła, przedstawiła się jako Zosia, a następnie wyśpiewała
przytupując wdzięcznie:

> Więc jeśli chcesz to mogę Ci trochę ich dać i
> zobaczymy czy powiesz że jest to norma

Niewielka ilosc bakterii w probce moczu zazwyczaj pochodzi z zewnatrz -
byla juz w pojemniczku lub zalapaly sie podczas oddawania moczu.
Standardowe badanie nie ocenia ich rodzaju - a jedynie ilosc.
Niemozliwym niemal jest pobrac mocz podczas jego oddawania - sterylnie.
No chyba ze mialas go pobieraneg opod kontrola - do jalowego pojemnika.

Jestes pewna ze Twoje problemy caly czas wynikaja z infekcji bakteryjnej
pecherza?

--
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Mockałło

9. Data: 2004-10-24 06:26:06

Od: "Anetta" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Cię...od ponad roku choruję na zapalenie dróg moczowych

Zosiu jeśli masz nawracające się zapalenie dróg moczowych i jest ono
bakteryjne, to nie leczy się na ślepo wszystkimi lekami, tylko robi posiew
moczu, aby wiedzieć jaka bakteria powoduje to zapalenie, ja miałam takie
zapalenia średnio co 2 miesiące, u mnie taką bakterią była Coli, niestety
paskudztwo uaktywniało sie zawsze jak gdzies zmarzłam albo mnie przewiało,
po wybraniu przez dwa miesiące szczepionki Uro-Vaxom ( nie jestem pewna czy
dobrze napisałam) było dużo lepiej, no i mam nadzieję, ze sobie to poszło na
wieki.
No ale istnieje też możliwość, ze twoje zapalenie wcale nie jest spowodowane
bakteriami, wtedy w badaniu ogólnym moczu będzie ich dopuszczalna ilość.
Pozdrawiam A

10. Data: 2004-10-24 15:02:25

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 24 Oct 2004 08:26:06 +0200, Anetta wrote:

> Cię...od ponad roku choruję na zapalenie dróg moczowych

> Zosiu jeśli masz nawracające się zapalenie dróg moczowych i jest ono
> bakteryjne, [...]

Po raz kolejny wypada mi wkleić to samo, co wkleiłem już ze 3 razy w
ciągu ostatniego tygodnia:

<cytat>
Q: Dostałem/am właśnie wyniki badania krwi/moczu/RTG. Napisane jest tam
co następuje: [...]. Czy wszystko jest w porządku?
A: Na takie pytanie z reguły nie można udzielić odpowiedzi. Badania
laboratoryjne, radiologiczne i wszelkie inne to badania dodatkowe, i co
z tego wynika - z reguły nie można ich interpretować w oderwaniu od
całości obrazu klinicznego, na który oprócz nich składa się wywiad i
badanie lekarskie. Jeśli otrzymałeś/aś wynik badań dodatkowych - udaj
się z nim do lekarza, który je zlecił, a jeśli masz wątpliwości co do
jego kompetencji lub jesteś niezadowolony/a z kontaktu z nim - zmień
lekarza.
</cytat>

Do Zosi: skąd ktokolwiek na grupie miał wiedzieć, że walczysz z infencją
dróg moczowych? Oczekujesz, że siedzą tu sami telepaci?
U tego samego pacjenta taki sam wynik może być normą, a może świadczyć o
patologii. U przeciętnego, zdrowego człowieka taki wynik, jaki
zacytowałaś to jak najbardziej norma.

Oczekiwanie od kogoś interpretacji wyniku badania takiego jak badanie
moczu, bez choćby pobieżnej znajomości stanu i historii pacjenta, a
potem wyzywanie ludzi udzielających odpowiedzi w 90% przypadków
prawidłowej od niekompetentnych świadczyć może jedynie o tym, że
pytający nie ma pojęcia o medycynie.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/