dziwne uczucie. DEŻAWI!!.

1. Data: 2004-10-22 20:13:54

Temat: dziwne uczucie. DEŻAWI!!.
Od: "Daniel" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś z was miewa czasem, uczucie że jak robisz daną czynność to masz
sekundowe odczucie że już to robiłeś??.Czy to jest normalne??.Co jest tego
przyczyną??.czy to już jest sprawa tkz:NIE DO WIARY??.

2. Data: 2004-10-22 20:27:15

Temat: Re: dziwne uczucie. DEŻAWI!!.
Od: "johnny" <j...@n...valid> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daniel" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> Czy ktoś z was miewa czasem, uczucie że jak robisz daną czynność to masz
> sekundowe odczucie że już to robiłeś??.Czy to jest normalne??.Co jest tego
> przyczyną??.czy to już jest sprawa tkz:NIE DO WIARY??.

też się nad tym zastanawiałem - czy to jest jakieś zaburzenie mózgu
chwilowe, czy też naprawdę sprawa wkracza w metafizykę itd...

3. Data: 2004-10-22 20:50:46

Od: Młody <m...@a...ToTezWywal.pl> szukaj wiadomości tego autora

Daniel napisał(a):
> Czy ktoś z was miewa czasem, uczucie że jak robisz daną czynność to masz
> sekundowe odczucie że już to robiłeś??.Czy to jest normalne??.Co jest tego
> przyczyną??.czy to już jest sprawa tkz:NIE DO WIARY??.

Kiedyś, dawno temu ogladałęm program (nie był to program typu "nie do
wiary":) ) w którym było powiedziane, że takie uczucie wywołuja jakieś
przepływy informacji między półkulami mózgowymi czy jakoś tak. Jestem w
tym temacie zupełnym laikiem i piszę tylko to co zapamiętałem.

--
Pozdrawiam Młody
[ mlody79 na aster.pl ]

4. Data: 2004-10-22 22:15:04

Od: Robert Pyzel <r...@g...Bez.Spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <3...@n...onet.pl> Daniel tako rzecze:

> Czy ktoś z was miewa czasem, uczucie że jak robisz daną czynność to masz
> sekundowe odczucie że już to robiłeś??.Czy to jest normalne??.Co jest tego
> przyczyną??.czy to już jest sprawa tkz:NIE DO WIARY??.

Poczytaj jakąś książke o mechaniźmie pamięci. W uproszczeniu masz dwa
tryby:

rozpoznanie - kiedy widzisz obiekt np. rozpoznać kogoś na fotografi,
kiwnąć głową sąsiadowi, rozpoznać odpowiedź na teście

przywołanie - kiedy do twarzy musisz przywołać z pamięci nazwisko,
pytany w odpowiedzi musisz podać datę powstania Sipajów. itd.

Pierwszy mechanizm ma o wiele wyższą skuteczność.
Deja vu to rozpoznanie bez przywołania.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

5. Data: 2004-10-22 23:09:56

Od: Kasek <k...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 22 Oct 2004 22:13:54 +0200, "Daniel" <d...@w...pl> wrote:

>Czy ktoś z was miewa czasem, uczucie że jak robisz daną czynność to masz
>sekundowe odczucie że już to robiłeś??.Czy to jest normalne??.Co jest tego
>przyczyną??.czy to już jest sprawa tkz:NIE DO WIARY??.

Kiedys czytalem, iz jest to zaburzenie w pracy mozgu.

Zapamiatalem, bo moj kumpel czesto tak mial.
Wszedl do mieszkania kumpla i wygladal jak
po prochach, mowi nam, mam dziwne uczucie
ze "juz tu bylem w poprzednim wcieleniu". :-)
Oczywiscie wtedy mieszkanie to nie istnialo. :-)
A potem kiedys czytalem, ze to takie zaburzenie
w pracy mozgu, zadna metafizyka. Ostatnie zdarzenie
nadprzyrodzone mialo miejsce okolo 2000 lat temu.
Teraz juz takich nie ma.

6. Data: 2004-11-08 19:05:00

Od: "Mar" <s...@m...lh.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś z was miewa czasem, uczucie że jak robisz daną czynność to masz
> sekundowe odczucie że już to robiłeś??.Czy to jest normalne??.Co jest tego
> przyczyną??.czy to już jest sprawa tkz:NIE DO WIARY??.

Ja bym sie zglosil na twoim miejscu do strefy 11 ;]

7. Data: 2004-11-08 19:36:42

Od: "Borno" <b...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Odpowiedź jest moim przypuszczeniem ale myślę że dość logicznym:

Mózg zapamiętuje dane sytuacje w sposób symboliczny:

Np: jedziesz samochodem, mijasz duży sklep, widzisz duzego psa.
Jesli za jakis czas jadąc samochodem przy inym sklepie zobaczysz podobnego
psa to będzie Ci się wydawać że cos podobnego już przeżyłeś.

Odnies to do swojego życia i spróbuj znaleźć symboliczne nawiązania do
Twoich wspomnień

Paweł

8. Data: 2004-12-02 00:52:17

Od: "SCANseen" <...@c...n> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jesli za jakis czas jadąc samochodem przy inym sklepie zobaczysz podobnego
> psa to będzie Ci się wydawać że cos podobnego już przeżyłeś.

Podobno może je wywoływać "zabłąkany" impuls w mózgu. Przypadkowy bodziec -
przedmiot, miejsce, sytuacja - może spowodować silne uczucie że już się to
przeżyło. Jeśli występuje rzadko to nie ma czym się martwić, jeśli zdarza
się często może być oznaką niepokojących zmian w mózgu. dejavu można
sztucznie wywołać podrażniając impulsem elektrycznym odpowiednie miejsca w
mózgu. Często występuje u osób z zaburzeniami pracy płatów skroniowych,
(uszkodzeniami, padaczką skroniową).

9. Data: 2004-12-02 16:57:18

Od: "daśka" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktoś  z was miewa czasem, uczucie że jak robisz daną czynność to masz
> sekundowe odczucie że już to robiłeś??(...)Co jest tego
> przyczyną?

Przecież wszyscy wiemy, że deja vu pojawia się wtedy, kiedy ONI majstrują przy
Matrixie...
;-)
Pozdrawiam!
daśka