Wypadanie platka zastawki

1. Data: 2003-02-04 11:53:55

Temat: Wypadanie platka zastawki
Od: "star" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Wlasnie wrocilam z echo serca, w opisie poza informacjami o prawidlowosciach
serca, jest informacja o wypadaniu przedniego platka zastawki mitralnej ze
sladowa fala zwrotna.
Czy mozecie mi w paru slowach napisac co to znaczy, z czym sie wiaze, czym
jest spowodowane i czy to sie jakos leczy?
Oczywiscie wybieram sie dalej do kardiologa, ale wizyte mam ustalona na
przyszly tydzien a chcialabym wiedziec cos od razu.

--
pozdr
star

2. Data: 2003-02-04 12:56:29

Temat: Re: Wypadanie platka zastawki
Od: "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "star" <s...@s...com> napisał w wiadomości
> [...]
| Oczywiscie wybieram sie dalej do kardiologa, ale wizyte mam ustalona na
| przyszly tydzien a chcialabym wiedziec cos od razu.

Też mam coś takiego ...
Objawy polegają na "ukłuciu" w sercu "jak wypadnie",
fala zwrotna (zalezy + czy ++ czy +++) może generować dodatkowe skurcze,
dość nieprzyjemne jak wystąpi kilka skurczy dodatkowych "pod rząd".
Poza tym łatwiej z takim sercem człowiek się męczy - maratończykiem
raczej nie zostanie, ale ogólnie nie jest to najgorsza możliwa przypadłość
:)
W praktyce dokładnie "tego" się nie leczy,
czasem jakieś betablokery ale to bardziej "na uspokojenie":)
Zdrowy tryb życia, regularny wysiłek fizyczny, odpowiednia ilość snu
i jak najmniej stresów - czyli recepta dla każdego :)

PS: w sytuacjach "radykalnych" problemów z zastawką
po prostu operacyjna wymiana - patrz Arnold Szwarzeneger :)
Tadeusz

3. Data: 2003-02-05 07:37:18

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Feb 2003, star wrote:

> [...]
> Oczywiscie wybieram sie dalej do kardiologa, ale wizyte mam ustalona na
> przyszly tydzien a chcialabym wiedziec cos od razu.

wrodzona skolnnosc platka do wypadania - zwykle nie wymaga leczenia
i nie powoduje wiekszych klopotow. Niekiedy w przebiegu ww. zespolu
pojawiaja sie zaburzenia rytmu i ewentualnie one moga byc pewnym
problemem. Cofnij sie = na ten temat wiele juz bylo na tej
grupie napisane

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2003-02-05 07:39:41

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 4 Feb 2003, Tadeusz wrote:

> PS: w sytuacjach "radykalnych" problemów z zastawką
> po prostu operacyjna wymiana - patrz Arnold Szwarzeneger :)

w wypadaniu? Chyba zartujesz - potrzebe wymiany zastawki
w wypadaniu - chyba w pismiennictwie raz sie z tym
spotkalem i to z powodu niemoznosci opanowania zaburzen
rytmu a nie funkcji hemodynamicznej zastawki

P.

5. Data: 2003-02-06 19:50:56

Od: "pestifer" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

o ile dobrze pamietam to arni mial wymieniona zastawke aortalna

Użytkownik "Tadeusz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> PS: w sytuacjach "radykalnych" problemów z zastawką
> po prostu operacyjna wymiana - patrz Arnold Szwarzeneger :)

Wypadanie zastawki
renta socjalna
szukam kardiologa W-wa
niski poziom czerwonych krwinek