Wyrostek a płodność

1. Data: 2012-10-26 09:44:50

Temat: Wyrostek a płodność
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry Państwu,

spotkałem się z opinią dotyczącą osób, które miały usuwany wyrostek robaczkowy w
przebiegu jego zapalenia, który prawdopodobnie "reguluje płodność kobiety". Czy to
bujdy, czy przedstawiane tezy przez środowisko belfrowskie szkół średnich ma swoje
uzasadnienie przyczynowe i empiryczne?

Dziękuję z góry za rzeczowe wypowiedzi.

Pozdrawiam
Leszek Kleofas

2. Data: 2012-10-29 12:21:04

Temat: Re: Wyrostek a płodność
Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Jeżeli zapalenie było rozległe i obejmowało otrzewną, i przydatki, to jakiś
wpływ na płodność kobiety to może mieć.
W wyniku zapalenia może dojść do niedrożności jajowodu(ów), co może
utrudnić/uniemożliwić zajście w ciążę metodami naturalnymi.
Pozdrawiam.
WOJO

3. Data: 2012-10-29 23:58:35

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-29 13:21, WOJO pisze:
> [...]
> W wyniku zapalenia może dojść do niedrożności jajowodu(ów), co może
> utrudnić/uniemożliwić zajście w ciążę metodami naturalnymi.
Nie pleć.
Koleżanka jak miala ze 16 lat miala usuwany wyrostek. Potem urodzila 3
pięknych dzieci. Wyrostek to nie macica i nie jajniki.

--
animka

4. Data: 2012-10-30 06:43:10

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-30 00:58, Animka pisze:

> Nie pleć.
> Koleżanka jak miala ze 16 lat miala usuwany wyrostek. Potem urodzila 3
> pięknych dzieci. Wyrostek to nie macica i nie jajniki.

I oczywiście widziałaś jej historię choroby, w której NIE napisano:
"peri- et appendicitis phlegmonosa"?
Już się nie dziwię, że (prawie) wszyscy medycy stąd uciekli. Z
doświadczeniem sąsiadek i znajomych nie ma co dyskutować :>

5. Data: 2012-10-30 14:26:11

Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> szukaj wiadomości tego autora

Nie pleć.
Koleżanka jak miala ze 16 lat miala usuwany wyrostek. Potem urodzila 3
pięknych dzieci. Wyrostek to nie macica i nie jajniki.

Powtórzę się. Medycyna to nie matematyka. Nie każdy jest taki sam, nie każda
choroba przebiega w taki sam sposób u wszystkich.
A do "urodzenia 3 pięknych dzieci" potrzeba czasem czegoś więcej niż tylko
macicy i jajników :)
I na ten właśnie "brakujący element" należy zwrócić uwagę w oparciu o
anatomiczne różnice w budowie otrzewnej kobiet i mężczyzn.
Pozdrawiam.
WOJO

6. Data: 2012-10-30 20:19:57

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-30 07:43, Aicha pisze:

> I oczywiście widziałaś jej historię choroby, w której NIE napisano:
> "peri- et appendicitis phlegmonosa"?

Nie wiem co to jest po polsku, ale dziekuję Pani Doktor :-)

> Już się nie dziwię, że (prawie) wszyscy medycy stąd uciekli. Z
> doświadczeniem sąsiadek i znajomych nie ma co dyskutować :>

Są jeszcze fora gdzie można z prawdziwymi medykami pogadać.
Nawet dostaniesz fachową odpowiedź lekarza z tej apteki:
http://sklep.doz.pl/produkty/

--
animka

7. Data: 2012-11-01 19:47:18

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>spotkałem się z opinią dotyczącą osób, które miały usuwany wyrostek
>płodność kobiety".

Słyszałam, że wycięty wyrostek koreluje się z horobami woreczka żułciowego.
Słyszałam też, że operacja części pszewodu pokarmowego koreluje się z
następnymi operacjami (tzn, jeśli pacjentuw podzielić na 2 grupy: tyh co
byli już krojeni, i tyh co nigdy nie byli krojeni,
to większe prawdopodobieństwo wylądowania na stole operacyjnym jest u tyh,
co byli już krojeni).

Nie słyszałam by wyrostek korelował się z bezpłodnością itp, mimo, że miałam
1 wyrostek wykraiwany 2 razy. Ale wydaje się logiczne, że może to mieć
związek, gdy np konował za dużo wytnie,
albo natnie zbyt wiele, potem w popłohu szyjąc,
albo jak ktoś napisał wcześniej, gdy nażądy płciowe kupią stan zapalny od
wyrostka (ale wtedy raczej z jednej, prawej strony), albo gdy nieprawidłowe
zrosty będą mieć wpływ na jajowud itp.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

Potępiam dentystkę
Bol pod prawym zebrem
rozrusznik serca