Suplementy diety na wzrok

1. Data: 2012-10-16 04:55:25

Temat: Suplementy diety na wzrok
Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słyszałem o preparatach:Vitavision i Bioluteina. Jak działają, czy mogą
szkodzić? W internecie czytałem że Bioluteina może mieć działania uboczne a
o Vitavision nic takiego nie było.
Jeszcze są krople do oczu Optive

2. Data: 2012-10-16 17:41:20

Temat: Re: Suplementy diety na wzrok
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bioluteina.
Mi robi dobże. Oczy pszy komputerku mniej się męczą.

> Jak działają, czy mogą szkodzić?
Nie wyczułam by mi szkodziło, ale brałam 2 lub 4 razy mniej niż dawka
zalecana w ulotce. Do stałego stosowania drogie.
W składzie jest poza luteiną dużo tranu i witamin.
Tran tradycyjnie jest szkodliwy na wątrobę,
ale mi nie szkodziła ta dawka.

Ta luteina to jakoś spreparowany aksamitek wzniosły - taki kwiatek,
nieśmierdząca, duża odmiana popularnej aksamitki.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

3. Data: 2012-10-17 15:56:00

Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@i...pl> napisał w wiadomości

> Mi robi dobże. Oczy pszy komputerku mniej się męczą.

> Nie wyczułam by mi szkodziło, ale brałam 2 lub 4 razy mniej niż dawka
> zalecana w ulotce. Do stałego stosowania drogie.

Bioluteina podobno ma smak i zapach taki, że nie nadaje się do brania, czy
Vitavision to coś podobnego ale ma lepszy smak?

4. Data: 2012-10-17 21:49:33

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 16 października 2012 06:55:03 UTC+2 użytkownik Borneq napisał:
> [...]
> szkodzić? W internecie czytałem że Bioluteina może mieć działania uboczne a

Przepraszam, że się tak zapytam, ale dlaczego chcesz stosować suplementy
diety, a nie samą dietę? Przecież od wieków jest wiadome, że witamina A
działa dobrze na oczy. Jest ona zawarta w marchewce i natce pietruszki.
Ja wiem, że to żaden argument, ale Ci powiem, że dopiero teraz - w 7
dziesiątce życia - nabyłam pierwsze okulary. I to dlatego, że okulistka
mi nakazała je nosić, choć ja nie odczuwam ich potrzeby. Bo moja wada to -1.
I z tą jedynką chodzę jakieś 15 lat.
Z tymi okularami to jestem zdziwiona, bo kiedyś była szkoła, by chodzić bez
nich jak najdłużej. Ale kazała, to się słucham. No i poleciła mi Lutezan Omega3
(już muszę brać do końca "widzenia"). To było w maju, a we wrześniu mój wzrok
się poprawił o 2 linijki niżej. Qrge, okulistka się ucieszyła, ale nie
powiedziała co mam zrobić z tymi okularami, w których już chodzę.

--
Pozdrawiam :)
JM

5. Data: 2012-10-21 12:15:50

Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JaMyszka" <f...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> nich jak najdłużej. Ale kazała, to się słucham. No i poleciła mi Lutezan
> Omega3

Jeżeli chodzi o Bioluteinę to słyszałem że ma okropny smak i zapach. Lutezan
Omega3 jest w kapsułkach, ale Omega3 biorę oddzielnie. Czy lepiej brać
Vitavision czy też Lutezan Omega3 i od razu zastąpi inne Omega3?

6. Data: 2012-10-22 01:53:49

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-21 14:15, Borneq pisze:
> [...]
> Omega3 jest w kapsułkach, ale Omega3 biorę oddzielnie. Czy lepiej brać
> Vitavision czy też Lutezan Omega3 i od razu zastąpi inne Omega3?

Ja kupuje Vitroft (suplement diety z pestek winogron) na poprawę ciałka
szklistego oka. Niezle. Tylko 2 raz dziennie się bierze.

--
animka

7. Data: 2012-10-22 01:55:02

Od: Animka <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Omega3 jest w kapsułkach, ale Omega3 biorę oddzielnie. Czy lepiej brać
> Vitavision czy też Lutezan Omega3 i od razu zastąpi inne Omega3?

Witamina A bardzo poprawia wzrok pragnę jeszcze dodać. Własnie mi się
skończyła i jutro kupię.

--
animka

8. Data: 2012-10-22 13:32:45

Od: "Borneq" <b...@a...hidden.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Borneq" <b...@a...hidden.pl> napisał w wiadomości
> Jeżeli chodzi o Bioluteinę to słyszałem że ma okropny smak i zapach.
> Lutezan Omega3 jest w kapsułkach, ale Omega3 biorę oddzielnie. Czy lepiej
> brać Vitavision czy też Lutezan Omega3 i od razu zastąpi inne Omega3?

Kupiłem dziś Bioluteinę, ci co mówili o jej złym smaku
(http://www.bangla.pl/opinie/p14913/lekam-bioluteina
)
, przesadzali. Da się zażywać.

9. Data: 2012-10-23 19:09:02

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Prubowałam kilku - nie pamiętam , pszynajmniej dwu, faktycznie miały lepszy
i gorszy smak.
Skład w zarysie podobny.
Smak czasem okropnie zajeżdżający rybami (tranem?), ale można połknąć, baz
smakowania.
Według mnie mocniej działał ten bez smaku.

10. Data: 2012-10-23 19:21:27

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>diety, a nie samą dietę? Przecież od wieków jest wiadome, że >witamina A
>działa dobrze na oczy. Jest ona zawarta w marchewce i natce >pietruszki.
Nie każdemu wystarcza. Brak witaminy A to nie jedyna dolegliwość oczu i nie
jedyny związek niezbędny do prawidłowego widzenia.

Gdy w LO zaczął mi się szybciej pscuć wzrok okulista zapisał mi witaminę A,
a gotowana marhewka byłą częstą obiadową jażyną.
Nic to nie pomogło, wzrok psuł mi się w tempie wykładniczym.
Ale fakt, i wtedy i do dziś mam podświadome wrażenie, że widzę lepiej
(ostszej) w ciemności niż w dzień, co nie zmienia faktu, że ta luteina
działa na moje oczy i że samo światło jest też bardzo dobrym lekarstwem.

>Z tymi okularami to jestem zdziwiona, bo kiedyś była szkoła, by
> chodzić bez nich jak najdłużej.
Dobra szkoła, ale ja z pszykrością stwierdzam, że trafiłam do innej.
Dodatkowo okulary nie dopuszczają do oczu części światła co może pogłębiać
wadę. Wystarczy zdjąć okulary i spojżeć na cień jaki zostawiają szkła by to
sprawdzić. Czym mocniejsze szkłą tym większy cień dają.

Hemia oczu jest bardzo skomplikowa i do dziś nie do końca poznana.
Dopiero w 87 roku ktoś dostał nagrodę Nobla za odkrycia dotyczące tego
tematu (reakcji w siatkuwce), czyli gdy ja miałam już taką wadę jak dziś.

Z praktycznego podejsćia do tematu: podgotowane związki dotyczące tego
tematu są łatwiej pszyswajalne np pomidory, marhew.

--
Nie jestem medykiem. (tekst w nowej ortografi: ó->u, ch->h, rz->ż lub
sz, -ii -> -i)

Jakie badania krwi ?
ciśnienie krwi
Fizjoterapia - laser, magnetronic, ultradźwięki - ile sesji powinno się odbyć
Wyniki badania nasienia
wyrywanie brwi