ciśnienie krwi

1. Data: 2012-10-13 20:26:26

Temat: ciśnienie krwi
Od: Majka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Nie mam w tym temacie doświadczenia jedynie tylko ze słyszenia jak mówią
czasem mam nadciśnienie bo aż 170 czy 220 na ileś tam. Okazuje się, że
ja mam najczęściej do 130 i mam nadciśnienie, bo ten dolny wskażnik jest
wysoki. Co to oznacza?
Mam teraz sama sprawdzać sobie ciśnienie ale dziś zaskoczył mnie jeszcze
bardziej wynik bo wyszło, że mam 161/135 więc powtórzyłam i za każdym
razem wychodzi inny ale już nie taki jak ten pierwszy bo np 126/104,
127/89, 129/75. Widać, że coś robię żle z tym pomiarem ale co? Może
będzie ktoś wiedział jak prawidłowo mierzyć i mi podpowie.
Z góry pięknie dziękuję
Majka

2. Data: 2012-10-14 12:12:27

Temat: Re: ciśnienie krwi
Od: Czyk <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Majka wrote:
> [...]
> 127/89, 129/75. Widać, że coś robię żle z tym pomiarem ale co? Może
> będzie ktoś wiedział jak prawidłowo mierzyć i mi podpowie.
DROGA Majko. Mylisz wszystkie pojęcia i zasady pomiaru. KTO Ci
powiedział, że masz nadciśnienie i na jakiej podstawie ? JAKI miałaś
wynik? PO wtóre naucz się pomiaru ! JEDNA Z zasad mówi, że nie mierzy
się "raz za razem" na tej samej ręce. I że jest kilka zasad które należy
przestrzegać...Wujek google wszystko Ci podpowie

DZIADEK

3. Data: 2012-10-14 16:34:21

Od: Majka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-14 14:12, Czyk pisze:
> [...]
> się "raz za razem" na tej samej ręce. I że jest kilka zasad które należy
> przestrzegać...Wujek google wszystko Ci podpowie

Mój aparat mówi, że mam np. lekkie nadciśnienie przy 142/69, a przy
134/87141/91 że jest powyżej normy.
W Google szukałam ale moze żle bo tylko co to jest nadciśnienie,
przyczyny, leczenie itd znalazłam, a nie jak mierzyć i jak rozróżniać,
bo dla mnie to powyżej normy i lekkie nadciśnienie to to samo, a
widocznie nie to samo kiedy gada inaczej. A w ogóle nie wiem jak
rozumieć że ciśnienie jest optymalne.

4. Data: 2012-10-14 17:32:55

Od: Qrczak <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2012-10-14 18:34, obywatel Majka uprzejmie donosi:

Czym mierzysz?

qr.a
--
Ludzie umierają codziennie. I nie wszyscy są interesujący.

5. Data: 2012-10-14 20:21:07

Od: Majka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-14 19:32, Qrczak pisze:
> Dnia 2012-10-14 18:34, obywatel Majka uprzejmie donosi:

> Czym mierzysz?
>
> qr.a
Mierzę ciśnieniomierzem automatycznym z głosowym podawaniem pomiaru.

6. Data: 2012-10-15 06:58:17

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-14 22:21, Majka pisze:
> Mierzę ciśnieniomierzem automatycznym z głosowym podawaniem pomiaru.

A rękę trzymasz dobrze, swobodnie opartą mniej więcej na wysokości serca?

BTW Z tymi domowymi pomiarami to w ogóle cuda wychodzą. Mój standard to
100/65.

Ewa

7. Data: 2012-10-15 07:04:36

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-14 22:21, Majka pisze:
> Mierzę ciśnieniomierzem automatycznym z głosowym podawaniem pomiaru.

Widzę, że nie masz pojęcia o tym, co to jest ciśnienie krwi, ani jak się
je mierzy. Bez tego pomiar ciśnieniomierzem automatycznym, nawet
wyposażonym w przystawkę GPS i inne ultra-turbo-bzdury nie jest dla mnie
miarodajny. Najpierw kup ciśnieniomierz zwykły za 20 zł, naucz się
mierzyć, poznaj zasadę działania, a potem możesz się przesiadać na automaty.
Kolega kupił sobie miernik cyfrowy (elektryczny) z automatyczną zmianą
zakresu pomiaru. Chciał coś zmierzyć na początek, więc zmierzył najpierw
napięcie w gniazdku, a potem przeczytał na tymże gniazdku "16 A".
Przełączył na ampery i ........ Co dalej wiedzą tylko wtajemniczeni.
Mniej więcej tak jest z osobami, które dostały pierwszy ciśnieniomierz i
chcą wyciągać wnioski.
JAcek

8. Data: 2012-10-15 07:27:11

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Majka" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Mierzę ciśnieniomierzem automatycznym z głosowym podawaniem pomiaru.

Cisnienie mierzy sie po przebudzeniu w pozycji lezacej.
W ciagu dnia cisnienie jest "wg potrzeb". Mozna je mierzyc dla zaspokojenia
ciekawosci.
Tylko ten pomiar poranny powie Ci jakie masz cisnienie w normie czy nie.
S*

9. Data: 2012-10-15 08:43:34

Temat: Re: ci?nienie krwi
Od: Majka <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-15 09:27, Szczepan Bialek pisze:
> [...]
> ciekawosci.
> Tylko ten pomiar poranny powie Ci jakie masz cisnienie w normie czy nie.

No to dlaczego lekarz mierzy w dzień i mówi że mam nadciśnienie przy
125/96? Właśnie dziś zmierzyłam po przebudzeniu /choć myślałam że nie
powinnam zaraz po przebudzeniu mierzyć/ i wyszło mi jak u lekarza
miesiąc temu 127/97. To znaczy, że mam nadciśnienie jednak?

10. Data: 2012-10-15 10:25:37

Od: Jacek <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-10-15 10:43, Majka pisze:
> [...]
> powinnam zaraz po przebudzeniu mierzyć/ i wyszło mi jak u lekarza
> miesiąc temu 127/97. To znaczy, że mam nadciśnienie jednak?
Lekarz zmierzył 127/97, czy Ty?
Jeżeli ktoś podaje ciśnienie bez zaokrąglania do 5 to jest już wysoce
podejrzane. Mniej więcej tak, jakby ktoś zmierzył wzrost i podał, że ma
1822,7 mm, albo że prędkość wiatru wynosi 3,84 m/s
Jacek

Fizjoterapia - laser, magnetronic, ultradźwięki - ile sesji powinno się odbyć
Wyniki badania nasienia
wyrywanie brwi
Jak często ludziom rosną tszecie zęby?
skrzypiące kolana