Wyrywanie osemek

1. Data: 2002-10-18 11:44:32

Temat: Wyrywanie osemek
Od: "P.S." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co sadzicie o wyrywaniu zebow madrosci (osemek)?

Niektorzy radza, by je wyrywac kiedy nie przeszkadzaja. Inni mowia, ze tylko
gdy cos dzieje sie niepokojacego.

I druga sprawa - czy znacie jakiegos dobrego chirurga dentystycznego w
rejonie Gdynia/Sopot?

2. Data: 2002-10-18 12:47:45

Temat: Re: Wyrywanie osemek
Od: "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "P.S." <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> Co sadzicie o wyrywaniu zebow madrosci (osemek)?
>
> Niektorzy radza, by je wyrywac kiedy nie przeszkadzaja. Inni mowia, ze
tylko
> gdy cos dzieje sie niepokojacego.

Ja mam usunieta jedna osemke. Podjeta zostala taka decyzja w momencie gdy
zaczela wypychac siodemke.
Mam jeszcze 3 osemki i w zasadzie wszystkie do usuniecia. Sama nie podejme
decyzji o ich usunieciu jesli nie bedzie takiej koniecznosci. Po resekcji
bylam w zasadzie dwa tygodnie wylaczona z zycia, w tym tydzien jadlam papki,
pilam przez slomke i mowilam ledwo ledwo.

Valentine
Poznan

3. Data: 2002-10-18 13:53:59

Od: "109176" <a...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
papki,
> pilam przez slomke i mowilam ledwo ledwo.

Ja za to mam wszystkie 4 i moj dentysta nie zalecal usuwania. 3 z nich sa
raczej ustawione tak jak pozostale zeby a jedna troche krzywo ale nie czuje
zeby mi przeszkadzaly. Jedyny problem w tym, ze od czasu do czasu decyduja
sie jeszcze troche podrosnac, a to nie jest mile - ostatni raz podczas
podrozy poslubnej przez tydzien nie moglam jesc, otowrzyc ust i ledwo
mowilam!
Ciekawe kiedy znow dadza o sobie znac?

Pozdrawiam
Ania
GG 5287751
ICQ 168374238

4. Data: 2002-10-18 14:10:27

Od: "Rafalski" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usador P.S. escribió en el mensaje <news:aoos9t$goj$1@news.tpi.pl>

> Co sadzicie o wyrywaniu zebow madrosci (osemek)?
>
> Niektorzy radza, by je wyrywac kiedy nie przeszkadzaja.

O tym nie słyszałem, mam wszystkie cztery i nie chciałbym ich się pozbywać.

--
Rafalski

"Yeah baby, yeah!"
Austin Powers

5. Data: 2002-10-18 14:11:42

Od: "P.S." <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
papki,
> pilam przez slomke i mowilam ledwo ledwo.

moje dwie dolne wyrwalem kiedy dokuczaly mi na maksa i calosc ropiala -
generalnie najgorsze byly pierwsze 3 dni, pozniej juz powoli dochodzilem do
siebie

problem w tym, ze teraz jednak gorna strzyka mnie od czasu do czasu,
zastanawiam sie co z nia robic

wiem jednak, ze niektorzy wyrywaja osemki nawet jesli specjalnie im nie
dokuczaja

pewnie wiele zalezy tez od typu osemki, bo sa ponoc takie, ktore normalnie
sie wyrywa i takie jak moje dolne z dlutowaniem i rozdzielaniem poskreconych
3 korzonkow w kazdej

zastanawiam sie czy czekac az ta gorna zacznie mnie bolec na maksa, czy tez
lepiej zalatwic sprawe szybciej

i druga sprawa - wydaje mi sie, ze jak wyrwiesz jedna osemke z lewej, to ta
z prawej na tym samym dziasle jest od razu rozpychana przez pozostale zabki
i szybko staje sie zebem do wyrwania

w moim przypadku po wyrwaniu jednej dolnej, po kilku miesiacach musialem
rwac druga dolna

6. Data: 2002-10-20 20:19:12

Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O tym nie słyszałem, mam wszystkie cztery i nie chciałbym ich się
pozbywać.

> --
>Ich czas nadejdzie
Gosia

7. Data: 2002-10-20 20:45:11

Od: "Rafalski" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Usador /jaro escribió en el mensaje

> [...]

Co chcesz przez to powiedzieć? Że wyrośnięte ósemki nagle zaczną się
buntować i kwalifikować do wyrwania?

--
Rafalski

"I don't care to belong to any organization that accepts me as a member."
Groucho Marx

8. Data: 2002-10-21 07:44:47

Od: "Magda I." <magda74@usun_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
A ja chetnie pozbylabym sie swoich czterech osemek zanim zaczna mi dokuczac.
Tylko troche sie boje tego, ze moge miec problemy np. z jedzeniem przez
kilka dni, a co dopiero 2 tygodnie, o ktorych pisal ktos w poscie powyzej.
Dziwne, rozmawialam z siostra, ktora usunela 4 osemki za jednym razem i nie
miala zadnych problemow. Nienajlepiej sie czula tylko tego samego dnia. No
ale to bylo w USA. Jak ONI to robia i dlaczego nasi tak tez nie moga???
Pozdrawiam,
Magda ze zdrowymi, poki co, osemkami

9. Data: 2002-10-21 08:44:35

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda I." napisała ...

> [...]
> ale to bylo w USA. Jak ONI to robia i dlaczego nasi tak tez nie moga???

Mogą, mogą. :-)
Sama znam ludzi, którzy 2-3 dni po rwaniu ósemek
zapomnieli, że takie zajście w ogóle miało miejsce.
Potrzeba dwóch rzeczy - stomatologa-fachowca
(najlepiej ze specjalizacją chirurgiczną) + odrobiny
szczęścia w postaci odpornego na takie zabiegi organizmu.
Pierwsze jest jak najbardziej możliwe także i w Polsce,
drugie niezależne od szerokości geograficznej.
Wiara w to, że co amerykańskie to automatycznie lepsze,
jest naiwnoscią.
A poza tym - osobiście nie widzę sensu w wyrywaniu
całkowicie zdrowych zębów, bo być może za 5, 10, 20, 30 ... lat
zaczną przeszkadzać.
Ekstrakcja jest jednak ingerencją chirurgiczną w organizm,
a takowych raczej nie podejmuje się w ramach profilaktyki.
Wyrostek robaczkowy też nie jest nam do niczego
potrzebny i też często bywa przyczyną kłopotów,
a jednak nikt go na wszelki wypadek nie wycina.

Pozdrawia !
Mała Mi

10. Data: 2002-10-21 14:06:22

Od: "Magda I." <magda74@usun_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mała Mi" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> drugie niezależne od szerokości geograficznej.
> Wiara w to, że co amerykańskie to automatycznie lepsze,

Ciesze sie, ze jednak w Polsce "pierwsze" jest mozliwe. Nie wiedzialam. A w
to, ze amerykanskie jest bezwzglednie lepsze wierzylam chyba tylko w tzw.
poprzednim systemie, chociaz nie ulega watpliwosci, ze w wielu przypadkach
tak jest nadal.

Wiesz, chyba mnie przekonalas, dzieki.
;-)

Magda