wyniki badan- co to jest MCHC?

1. Data: 2002-10-18 12:18:56

Temat: wyniki badan- co to jest MCHC?
Od: "Saga" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem w 18 tygodniu ciazy. wczoraj odebralam wyniki badan krwi. Mam za
niski poziom hebatokrytu a za wysoki MCHC. W pon. ide do lekarza ale
niepokoje sieco oznaczaja te nazwy i czy za niski lub za wysoki poziom tych
skladnikow nie oznacza ze z moim dzieckiem jest cos nie tak. bardzo bym
prosila o wytlumaczenie mi tych nazw i czy cos dzieje sie nie tak?
pozdrawiam
ewa

2. Data: 2002-10-18 14:02:46

Temat: Re: wyniki badan- co to jest MCHC?
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saga" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> skladnikow nie oznacza ze z moim dzieckiem jest cos nie tak. bardzo bym
> prosila o wytlumaczenie mi tych nazw i czy cos dzieje sie nie tak?

Wszystko zalezy od tego jak bardzo te wartosci sa obnizone, ale jesli
nieznacznie to nie ma sie czego bac.
Hematokryt mowi o tym ile czerwonych krwinek jest w pewnej objetosci krwi
.Jesli liczba krwinek (RBC) i ich objetosc (MCV) w Twoich wynikach sa OK to
spadek hematokrytu spowodowany jest "rozcienczeniem" krwi, co jest normalne
w ciazy, bo Twoje hormony powoduja zatrzymywanie wody w organizmie.
MCHC to srednie stezenie hemoglobiny w krwince czerwonej. Oblicz sie to
dzielac "hemoglobine" przez rzeczony hematokryt. Wiec skoro hematokryt ci
troche spadl, to prawa matemetyki sa bezwzgledne... ;-)
Nie martw sie wiec i pokaz wyniki lekarzowi.
Pozdrowienia dla Dzidziusia
pa
Goha

Wyrywanie osemek