Wysokie obroty w pralce - czy warto?

1. Data: 2002-02-11 12:40:14

Temat: Wysokie obroty w pralce - czy warto?
Od: "Darkac" <d...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przymierzam się do kupienia pralki. Nie miałem do tej pory u
siebie żadnej i nie mam doświadczenia co jest potrzebne a co nie
bardzo. Zauważyłem że cena pralki jest w dużym stopniu zależna
od maksymalnych obrotów przy wirowaniu.
Słyszałem opinie, że przy wysokich obrotach rzeczy się gniotą
lub niszczą.
Czy warto więc szarpać się na pralkę z wyższymi obrotami np.
powyżej 800?
Proszę o opinie bardziej doświadczonych.

Darek

1. Data: 2002-02-11 12:44:35

Temat: Re: Wysokie obroty w pralce - czy warto?
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darkac" <d...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Słyszałem opinie, że przy wysokich obrotach rzeczy się gniotą
> lub niszczą.

W kazdej pralce na programatorze masz rozroznienie rodzajow pranych tkanin.
Jesli ustawisz ja na tkaniny delikatne to mimo 1000obr ona je i tak odwiruje
na 600.

> Czy warto więc szarpać się na pralkę z wyższymi obrotami np.
> powyżej 800?

Warto. W przecietnym domu najczesciej sie chyba pierze majtki, skarpetki,
podkoszulki itp bawelniane barachlo, a to odwirowane na 1000obr wyjmuje sie
z pralki jedynie lekko wilgotne, powieszone w lazience po 2 godzinach jest
calkowicie suche.
I druga sprawa, pralki z wieksza iloscia obrotow sa zwykle po prostu lepiej
wyposazone, sa to drozsze ale i lepsze modele.

J.

1. Data: 2002-02-12 13:19:15

Od: "efka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darkac" <d...@e...com.pl> napisał

> Słyszałem opinie, że przy wysokich obrotach rzeczy się gniotą
> lub niszczą.
Rzeczywiście się gniotą, ale szybciej schną. Delikatniejsze rzeczy i tak
ustawiasz na specjalny program, w którym wirowanie jest mniejsze.

> Czy warto więc szarpać się na pralkę z wyższymi obrotami np.
> powyżej 800?
> Proszę o opinie bardziej doświadczonych.
Jeszcze napiszę, ze jezeli zdecydujesz się kupić powyżej 1000 to bardziej
trwała jest pralka w której rzeczy wkłada się od góry - bęben mocowany jest
w dwóch miejscach, a nie w jednym, co nie jest bez znaczenia przy takim
silnym wirowaniu.
efka

1. Data: 2002-02-12 14:25:37

Temat: Odp: Wysokie obroty w pralce - czy warto?
Od: "k.p." <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam 800 i jestem zadowolony.
Pewnie gdyby to było 1000, to bym był bardziej 8-).

Użytkownik Jarek P. <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a48eed$qe7$...@n...mch.sbs.de...

> [...]
lepiej
> wyposazone, sa to drozsze ale i lepsze modele.

płytki CER-ROL
Nowa ulga
Sprzedaz mieszkania na raty
Wanna i hydromasaz - warto ?