Wysypka na kolanie

1. Data: 2009-08-13 19:51:06

Temat: Wysypka na kolanie
Od: "sq4ty" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
w sobotę wyskoczyła mi dziwna wysypka na kolanie (jednym!). Początkowo
wyglądało to jak drobne pryszczyki jakby po depilacji, tyle, że depilacji nie
robiłam. Byłam na biwaku od piątku wieczorem, cały czas chodziłam w długich
spodniach, a kiedy wstałam w sobotę rano, wysypka już była. Swędzi okropnie.
Przez kilka dni próbowałam się leczyć na własną rękę ("pewnie samo
przejdzie"), brałam Amertil i wapno, smarowałam Hydrocortisonem, ale wysypka
nie dość, że się nie zmniejszała, to jeszcze przyjęła taką jakby "rozlaną"
postać (bez ropnych wyprysków, ale jest cieplejsza niż reszta skóry). W końcu
w środę udałam się do dermatologa, gdzie pani powiedziała "uuu, to ma taką
postać pokrzywki" i rzeczywiście, jak oglądam sobie zdjęcia pokrzywki w necie,
to tak to właśnie wygląda. Pani doktor przepisała mi Cutivate i kazała się
zgłosić jeśli po tygodniu nie przejdzie.
Czy ktoś z Was może wie, od czego to może być? Nie mam uczulenia na jad
owadów, zresztą, co by mnie musiało tak ukąsić? Nie przypominam sobie, żebym
czegokolwiek dotknęła kolanem. Myślałam, że to może jakaś toksyna ze źdźbła
trawy, które sobie (chyba) gryzłam, ale pani doktor jakoś tego nie
potwierdziła. Dlaczego wysypka jest pi pierwsze na kolanie, i dlaczego tylko
tam? Co mogę zrobić, żeby tak nie swędziało? Staram się nie drapać, ale
naprawdę można dostać szału...

Maja

2. Data: 2009-08-14 01:35:06

Temat: Re: Wysypka na kolanie
Od: Jarosław Kazimierz Grzyb <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"sq4ty" <s...@g...pl> wrote in message
> [...]
> tylko
> tam? Co mogę zrobić, żeby tak nie swędziało? Staram się nie drapać, ale

A jesteś pewna, że nie złapałaś kleszcza w trakcie tego biwaku? Sądząc po
leku i tak pani doktor założyła iż masz "atak uczulenia" i tutaj przypominam
że uczulenie może pojawić się w każdym wieku. Być możę noga miała kontakt z
przedmiotem niklowanym, chromowanym? No albo woda którą piłaś mogła zawierać
te metale.

Pozdrawiam.
--
Jarosław K. Grzyb
http://user-maat-re.blogspot.com/

3. Data: 2009-08-14 08:08:41

Od: Melisa <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sq4ty pisze:
> [...]
> nie dość, że się nie zmniejszała, to jeszcze przyjęła taką jakby "rozlaną"
> postać (bez ropnych wyprysków, ale jest cieplejsza niż reszta skóry).

U mojej mamy tak się zaczął półpasiec.
--
M.

4. Data: 2009-08-14 12:13:53

Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Melisa pisze:

> U mojej mamy tak się zaczął półpasiec.

Czyli maść Zovirax na to zastosować lub tańsze maści zoviroxowate.

--
animka

Nadmiar skóry
[crp] badanie na wirus/bakterie
[gdzie] Avastin do oka
Ośrodki leczenia nerwic
Do jakiego lekarza z badaniem doplerowskim tętnic szyjnych?