Z ciekawości pytam...

1. Data: 2001-06-20 09:42:18

Temat: Z ciekawości pytam...
Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Jak u iglaków jest z rozległościš (szerokościš) systemu korzeniowego??
Taki świerk na przykład, albo jodła kalifornijska? Czy to się ma jakoś
do wysokości drzewa albo szerokości korony??
Pozdrawiam :-))))
Janusz

2. Data: 2001-06-20 10:07:27

Temat: Re: Z ciekawości pytam...
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janusz Czapski" <j...@l...pl> napisał w wiadomości
> Jak u iglaków jest z rozległością (szerokością) systemu korzeniowego??
> Taki świerk na przykład, albo jodła kalifornijska? Czy to się ma jakoś
> do wysokości drzewa albo szerokości korony??

Ok.4m od pnia świerka, który ma te dwadzieścia parę lat, tak ze 6-7m
wzrostu, natrafiam na charakterystyczne, nitkowate, o czerwonym zabarwieniu
korzenie. Nie wiem, czy widziałeś kiedyś w lesie przewróconego świerka -
płaski system korzeniowy, bez korzeni palowych.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-06-23 13:23:43

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

4. Data: 2001-06-26 13:22:26

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

=?iso-8859-2?Q?Bogus=B3aw_Radzimierski?= napisał(a):

> [...]
> aby zapewnic stabilnosc.
> Dlatego powstaja korzenie i korony kandelabrowe.

Może i jest to naukowe (?), ale nam prostaczkom w przeliczeniu na metry
najlepiej podawać albo w wyobrażalnych proporcjach.
Bo gwóźdź problemu tkwi w tym: jak daleko od iglaka mozna różne wykopki robic
nie uszkadzajšc systemu korzeniowego.
Albo jak blisko mozna coś innego sadzić by o "żarcie" nie było specjalnej
konkurencji.
Pozdrawiam :-)
Janusz

5. Data: 2001-06-26 14:11:52

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Janusz i Ty uwierzyłes ze te korzenie naprawde sie przemieszczaja pod
ziemia :-))))))))))
Chyba sa w zmowie z kretami ktore je przeciagaja jak zachacza ogonkiem
:-))))))
Co do zarcia to zawsze nawozy podsypuj od strony sasiada lub drogi ,korzenie
pojda za pokarmem.
Z Twojego sondazu wynika ze chcesz pod iglakami sadzic winorosla ,sprobuj,
przeplatane winogrona szyszkami napewno ubarwia Twoj ogrod :-))

6. Data: 2001-06-27 08:01:45

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> ziemia :-))))))))))
> Chyba sa w zmowie z kretami ktore je przeciagaja jak zachacza ogonkiem

Smutno mi się zrobiło bo światli ludzie żarciki sobie z prostaczka robiš.:-(
(nie zauważajšc hi! hi! znaku zapytania) :-))))))))

> Co do zarcia to zawsze nawozy podsypuj od strony sasiada lub drogi ,korzenie
> pojda za pokarmem.

Żadne kłujšce draństwo nigdy ode mnie nie dostalo ani grama nawozu i nie
dostanie. A i tak nieźle rosnš!:-)))))

> Z Twojego sondazu wynika ze chcesz pod iglakami sadzic winorosla ,

Przypadkiem o winoroślach tam nic tym razem nie było. Z czystej ciekawości
pytałem. I nadal aktualne jest pytanie o rozległość systemu korzeniowego
iglaków.
Konkretnie. W metrach albo w proporcjach do wysokości lub rozległości koron.
Skoro Bogusław nie wie to może wie ktoś inny, może Jurek Zajšc sie odezwie? :-)

> sprobuj, przeplatane winogrona szyszkami napewno ubarwia Twoj ogrod :-))

Oooo! Jest to jakiś pomysł. Jeżeli znajdę jakieś szyszki to byc może poobwieszam
nimi moje roślinki, tak by niespecjalnie szpeciły, i zdjęcie zrobię. Ocenisz je
jesieniš.:-)))))))))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

7. Data: 2001-06-27 12:48:50

Od: "Jerzy Zając" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Janusz Czapski napisał(a) w wiadomo?ci: <3...@l...pl>...
>Konkretnie. W metrach albo w proporcjach do wysoko?ci lub rozległo?ci
koron.
>Skoro Bogusław nie wie to może wie kto? inny, może Jurek Zaj?c sie odezwie?
:-)

Skoro Bogus nie wie, to ja mam wiedziec?
Tak na prosty rozum to wydaje mi sie, ze mniej wiecej kilkadziesiat cm poza
korone, wowczas maja najlepszy dostep do wody. Przy starszych okazach
zapewne wiecej, w koncu musza utrzymac to drzewo podczas silnych wiatrow.:-)
Mysle, ze powinienes isc do lasu, moze komus pokopac, tak z czystej
ciekawosci. Powiadom wowczas wszystkich.:-)
A tak na powaznie, to nie powinienes sie az tak bardzo przejmowac tymi
korzeniami. Nawet w najblizszym sasiedztwie rosliny sie podziela wszystkimi
skladnikami.
Pozdrawiam
Jurek

8. Data: 2001-06-28 07:43:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Zając" <w...@a...pl> napisał w wiadomości

> A tak na powaznie, to nie powinienes sie az tak bardzo przejmowac tymi
> korzeniami. Nawet w najblizszym sasiedztwie rosliny sie podziela
wszystkimi
> skladnikami.

Tu muszę zanegować - grupa świerków, z których najniższy ma jakieś 4m,
bardzo poważnie wysusza grunt i np. byliny rosną bardzo, ale to badzo słabo.
Myślę, że co najmniej trzeba liczyć okrąg o promieniu równym wysokości
drzewa jako przerośnięty korzeniami.

Pozdrawiam, Basia.

9. Data: 2001-06-28 08:27:51

Od: j...@l...pl (Janusz Czapski) szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Myślę, że co najmniej trzeba liczyć okršg o promieniu równym wysokości
> drzewa jako przerośnięty korzeniami.

O! Wreszcie jakiś konkret! :-))))))
Pozdrawiam :-)
Janusz

10. Data: 2001-06-28 15:23:43

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> wrote in message
> [...]
> Myślę, że co najmniej trzeba liczyć okrąg o promieniu równym wysokości

Jak sobie przypominam, jak to wyglada po halnym w Tatrach,
to chyba jednak duzo mniej.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

CZOSNEK OZDOBNY ALLIUM MOLY
Server udostepniajacy alt.binaries.pictures.ga rdens i al.binaries.pictures.sce nic
Powitanie
Uprawa hydroponiczna
ciecie jasminowca