ZANIK MIĘŚNI.POSZUKUJE PILNIE INFORMACJI!!!!

1. Data: 2003-02-17 15:23:59

Temat: ZANIK MIĘŚNI.POSZUKUJE PILNIE INFORMACJI!!!!
Od: a...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

Poszukuje pilnie informacji na temat tej choroby oraz sposobów spowalniania
procesu jej postępowania.Wszelkie informacje są cenne. Zgóry dziekuję. Ewa

2. Data: 2003-02-17 16:13:06

Temat: Re: ZANIK MIĘŚNI.POSZUKUJE PILNIE INFORMACJI!!!!
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@t...pl> napisał w wiadomości

> Poszukuje pilnie informacji na temat tej choroby oraz sposobów
spowalniania
> procesu jej postępowania.Wszelkie informacje są cenne. Zgóry dziekuję. Ewa

a o jakim zaniku miesni mowisz? bo moze byc stwardnienie rozsiane (SM),
moze byc stwardnienie zanikowe boczne (SLA) i inne ,
powinnas sprecyzowac jak chcesz otrzymac rzeczowe informacje
Jola L-L

PS: ode mnie mozesz sie dowiedziec o SLA

3. Data: 2003-02-17 16:42:14

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Feb 2003 17:13:06 +0100, Jola L-L wrote:

> [...]
> moze byc stwardnienie zanikowe boczne (SLA) i inne ,
> powinnas sprecyzowac jak chcesz otrzymac rzeczowe informacje

SM nie jest chorobą, dla której zaniki mięśni są typowe.
Zaniki mięśniowe typowe są dla uszkodzenia dolnego neuronu (czyli np
wyżej wymienionego SLA - uszkodzenie na poziomie komórek rogów przednich
rdzenia, czy też w polineuropatiach dotyczących włókien ruchowych), co
daje niedowład wiotki, a wynikają z braku troficznego działania nerwów
na mięśnie.
W SM niedowłady są spastyczne (typowo oczywiście) i zaników nie ma (lub
nie powinno być), a jeśli już są - to z nieczynności (nieużywania).
Tak dla wyjaśnienia i sprostowania.

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)

4. Data: 2003-03-02 16:11:11

Od: a...@t...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> powinnas sprecyzowac jak chcesz otrzymac rzeczowe informacje
>                                                                    Jola L-L
>
> PS: ode mnie mozesz sie dowiedziec o SLA
Miałam na myśli dystrofię Duchenne`a.

5. Data: 2003-03-02 21:38:19

Od: "Hata" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Miałam na myśli dystrofię Duchenne`a.

Witam !

Oto kilka linków:

http://wiem.onet.pl/wiem/009895.html
http://www.psychiatria.pl/neuropsych1999/neur03.htm
http://sidoz.ids.pl/sowa/wydruk.php/ida/4327/?numer=
27&ID=1093
http://samisobie.clan.pl/dystzchm.htm
http://www.idn.org.pl/tzchm/

Znam ten problem, jak masz jeszcze jakieś pytania pisz na priv.
Pozdrawiam
Hata

Dretwienie rak.
BIAŁACZKA