ZUPA TAJSKA (kurczak,kokos,trawa cytrynowa ?)

1. Data: 2004-04-02 18:58:01

Temat: ZUPA TAJSKA (kurczak,kokos,trawa cytrynowa ?)
Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jadłam swojego czasu w stołecznym "Marak" (tak to sie chyba nazywa-taki
fast-foodzik z samymi zdaje się zupami) cudną wprost tajską zupę kokosową z
kurczakiem. Sęk w tym, że nazwy nie pamiętam, wiem, że był w niej z
pewnością kurczak w kosteczki pocięty, mleko kokosowe, trawa cytrynowa,
troszkę marchewki i takie tam różne.
Czy ktoś posiada może zbliżony składnikami przepis ? Zaintrygowała mnie ta
trawa cytrynowa, faktycznie nadaje fajnego smaku. Aha, zupa była łagodna,
innej bym nie tknęła ;)

dzieki
Kasia

1. Data: 2004-04-02 19:15:20

Temat: Re: ZUPA TAJSKA (kurczak,kokos,trawa cytrynowa ?)
Od: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com> szukaj wiadomości tego autora

Corrina wrote:

> [...]
> trawa cytrynowa, faktycznie nadaje fajnego smaku. Aha, zupa była łagodna,

Powinna byc jednak troche pikantna, widac to co dostalas to wersja
eksportowa, na Europe..

Skladniki z przepisu na 4 porcje, ktory czasami cwiczymy:

mleko kokosowe -3 szklanki
kurczak w kostke lub pasemka - 150 g lub wiecej
cebulka zielona - dwie posiekane
lemon grass - 2 patyki
czerwone chili (powinno byc) - sama decyduj
sok z 1-2 limonek
sos rybny - 1 lyzka
kolendra zielona - 1 lyzka siekanej + troche listkow zeby plywalo

1. Data: 2004-04-02 19:20:23

Od: "Corrina" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powinna byc jednak troche pikantna, widac to co dostalas to wersja
> eksportowa, na Europe..

(CIACH)

Dla mnie bomba, mniej wiecej o cos takiego chodzilo :)
Moze spróbuje troche tego chili, jeszcze przemysle ;) Ja generalnie
wolalabym nie zjesc niz jesc ostre, wiec na ogól mexykanskie, tajskie itp
odpada, a szkoda :( Moze kiedys na stare lata wyrobia sie te kubki smakowe
;)

dzieki raz jeszcze
Kasia

1. Data: 2004-04-02 19:57:28

Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Corrina napisał:

> [...]
> odpada, a szkoda :( Moze kiedys na stare lata wyrobia sie te kubki smakowe

Eeee.... niektore rzeczy musza byc ostre, inaczej traca swoj charakter.
Jesli nie tolerujesz bardzo ostrego, daj szczypte chilli na caly garnek,
wystarczy zeby zostawic odpowiedni "slad". :)

D.

1. Data: 2004-04-02 20:49:43

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-04-02 20:54:23

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <2...@n...onet.pl> Wladyslaw Los wrote:
> [...]

Przepraszam, przypadkiem wysłałem pustą odpowiedź na list, chcąc ją
skasować. Poruszliście ciekawe problemy, ale dziś nie mam już siły
sensownie je skomentowć. Może jutro.

Władysław

1. Data: 2004-04-06 20:15:37

Od: Docktor <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los napisał:

> Przepraszam, przypadkiem wysłałem pustą odpowiedź na list, chcąc ją
> skasować. Poruszliście ciekawe problemy, ale dziś nie mam już siły
> sensownie je skomentowć. Może jutro.

??

Czekamy....

D.

"Salatka pod pierzynka" na Wielkanoc i inne okazje
nie ma jak grupa!!!
Niezależny portal konsumentów - KONSUMENT...
cos z fasolą
rolada z andruta ( wafla)