Re: ZUPA TAJSKA (kurczak,kokos,trawa cytrynowa ?)

From: Zbigniew Pieciul <M...@S...zeta-media.com>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: ZUPA TAJSKA (kurczak,kokos,trawa cytrynowa ?)
Date: Fri, 02 Apr 2004 19:15:20 GMT

Corrina wrote:

> Jadłam swojego czasu w stołecznym "Marak" (tak to sie chyba nazywa-taki
> fast-foodzik z samymi zdaje się zupami) cudną wprost tajską zupę kokosową z
> kurczakiem. Sęk w tym, że nazwy nie pamiętam, wiem, że był w niej z
> pewnością kurczak w kosteczki pocięty, mleko kokosowe, trawa cytrynowa,
> troszkę marchewki i takie tam różne.
> Czy ktoś posiada może zbliżony składnikami przepis ? Zaintrygowała mnie ta
> trawa cytrynowa, faktycznie nadaje fajnego smaku. Aha, zupa była łagodna,
> innej bym nie tknęła ;)
>
> dzieki
> Kasia

Powinna byc jednak troche pikantna, widac to co dostalas to wersja
eksportowa, na Europe..

Skladniki z przepisu na 4 porcje, ktory czasami cwiczymy:

mleko kokosowe -3 szklanki
kurczak w kostke lub pasemka - 150 g lub wiecej
cebulka zielona - dwie posiekane
lemon grass - 2 patyki
czerwone chili (powinno byc) - sama decyduj
sok z 1-2 limonek
sos rybny - 1 lyzka
kolendra zielona - 1 lyzka siekanej + troche listkow zeby plywalo